Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Burde danmark afskaffe militæret?
Ja, naturligvis burde danmark gå i front og afskaffe militæret. 39%  39%  [ 23 ]
Nej, militæret er en vigtig del af danmark og vores evne til selvforsvar. 15%  15%  [ 9 ]
Nej, det er vigtigt at danmark kan deltage i militære operationer rundt omkring i verden. 8%  8%  [ 5 ]
Militæret skal bestå, men kun benyttes i FN-regi. 29%  29%  [ 17 ]
Andet: Uddyb i tråden 8%  8%  [ 5 ]
Afgivne stemmer : 59
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg tror der skal en del mutation af den menneskelige hjerne til, før mennesker kan leve i total harmoni med hinanden.

Men endtil da, ser jeg ikke anden løsning end at være i forsvarposition og på vagt over for alle fare. Det er trods alt en af grundene til at vi har overlevet de snart 200.000 år, vi har eksisteret som arten homo sapiens.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
eedeolla skrev:
Jeg tror der skal en del mutation af den menneskelige hjerne til, før mennesker kan leve i total harmoni med hinanden.

Men endtil da, ser jeg ikke anden løsning end at være i forsvarposition og på vagt over for alle fare. Det er trods alt en af grundene til at vi har overlevet de snart 200.000 år, vi har eksisteret som arten homo sapiens.

Som menneskeracen, eller som menneske? Altså homo sapiens sapiens, eller blot homo sapiens?

Endvidere er signalværdien, Karma, også ufattelig stor i, at netop et så lille land som vort IKKE afskaffer militæret: vi gider ikke finde os i hvad som helst. Hvis NATO kræver, at vi har militær, så lad os have militær - for det er rart at have nogle flinke venner der vil hjælpe en i krig. Derved er Danmark ikke hjælpeløs, Karma.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Karma skrev:
Det er også mere signalet i at afskaffe militæret i et lille land som Danmark. Et signal om at der reelt er nogen der tror på en bedre fremtid, hvor mennesker kan leve i harmoni med hinanden, uanset hudfarve, religion, alder eller whatever.

Det ville være et lille skridt i den rigtige retning for at skabe en bevidsthedsændring i verden - En såkaldt upward spiral. Det er ikke sikkert der ville være nogen synlig effekt de næste 10, 20, 50 eller 200 år, men signal værdien i det er stor.

Det skal nævnes at jeg ikke kender specielt meget til reglerne omkring NATO, men jeg tvivler dog under alle omstændigheder på at de andre lande ville lade Danmark blive invaderet, uanset militæropretholdelse eller ej eller medlemskab af NATO eller ej.

Kald mig blot en drømmer, kald mig blot naiv, kald mig blot verdensfjern!
MEN: Det er alle de små ting vi gør som udgør helheden!

Tenka skrev:
Nu ville det være et dumt spørgsmål at spørge om du selv troede på det hippie/karma fis!

Self. er vores militær en nødvendighed! Men ikke til at bekrige andre lande med.

Tænk hvis NATO ikke var blevet etableret efter anden verdenskrig. Hvordan havde verden så ikke set ud i dag?

Det er en smuk tanke at vi alle burde leve i fred og fordragelighed - det holder bare ikke i den rigtige verden!

EDIT: amishboy!

Titel:
Dedikeret medlem

Levose skrev:
Nej.

Professionel hær er det rigtige valg.

Korrekt! Den danske hær skal være en professionel hær, som udelukkende deltager i fredsbevarende aktioner!

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har svaret "Andet."

Afskaf militæret og opret en professionel hær for de idioter, som gerne vil lege med pistoler. Denne enhed (eller disse) skal KUN bruges til fredsbevarende formål under FN.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]