Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 13:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Er der nogen der har praktisk erfaring med at holde liv i en moderplante. Kan hun overleve blot med 2 lysstofrør eller skal der mere lys til ?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

lysstofrør er mest brugt til opvækst af kimplanter, hvor de går an. men det er ikke anbefalet at bruge dem til en "voksen" plante. :-)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan holde en moderplante gående med et par rør yes,men det bedste er lidt mere lys,så de også vokser lidt.Det er en fin måde at holde en moderplante(r),og noget de fleste med store set ups bruger forsdi rør ikke bruger så meget strøm,men holder planten gående fint.

Titel: Mødre
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Som der nævnes, så er lysstofrør mere til stiklinger og mindre frøplanter. Men du kan nu få både hps og MH pærer helt ned i 50 watt, og det er rigeligt, til flere mødre i et skab, efter min erfaring.

MoS :mrgreen:

Titel: Re: Mødre
Dedikeret medlem
Brugeravatar

MoS skrev:
Som der nævnes, så er lysstofrør mere til stiklinger og mindre frøplanter. Men du kan nu få både hps og MH pærer helt ned i 50 watt, og det er rigeligt, til flere mødre i et skab, efter min erfaring.

MoS :mrgreen:

Hvem er det der siger at rør "mere" er til stiklinger og mindre planter?Hvis du prøver at søge på det her,prøver at læse på de store Cannabis forums,vil du se at de fleste der dyrker meget og har mange planter,bruger lystofsrør til at holde mødrene.Selfølgelig er HID lamper bedre til hurtig vækst,men som lys netop til moderplanter,der skal stå måned efter måned,år efter år, i vegetativ tilstand, er lysstofsrør uovertrufne.

Titel:
Junior medlem

tak for responsen alle sammen . Jeg forsøger mig med et par cool white lysstofrør ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]