Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 13:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej:)

jeg har denne hun plante tilovers fra et mislykket firstgrow. kan i fortælle mig om den er blevet bestøvet(muligheden er der)?? den har skud, men er startet med at vise små sække under skudende.

Billeder: (er ikke så gode, men håber det går)

http://img521.imageshack.us/img521/234/69123210sx6.jpg

http://img123.imageshack.us/img123/8113/89700162ty0.jpg

Senest rettet af SIOUX 12 sep 2007 16:43, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Sække? Hvordan ser de ud? Hvis de er uden hvidt hår i midten og rillede så er det nok hanblomster.
Men på de billeder ser det bare ud som om den (hun-)blomstrer. Der er ihvertfald ikke nogle af de buds der er bestøvede (håret visner og bliver brunt ved bestøvning)

Kan du tage nogle bedre billeder, evt tæt på de sække du mener?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Sække? Hvordan ser de ud? Hvis de er uden hvidt hår i midten og rillede så er det nok hanblomster.
Men på de billeder ser det bare ud som om den (hun-)blomstrer. Der er ihvertfald ikke nogle af de buds der er bestøvede (håret visner og bliver brunt ved bestøvning)

Kan du tage nogle bedre billeder, evt tæt på de sække du mener?

mit didgicam er desværre elendigt når det kommer til closeups:(

mange af skudende har helt brune hår. ikke harpiksfravede, men nærmest bæfarvet hehe..... Fra "kuglerne" stikker der et brunt hår op fra midten. jeg ved det var en hun til at starte med, men ved også at den kunne havde været udsat for pollen. det er faktisk som om at først er der kugler der hvor stilkene går ud fra moderstammen, og længere oppe er der så brunlige skud.

hvis man kigger på foto 2, og så kigger omkring hvor stilkene deler sig fra stammen, kan man se kuglerne.

og hvordan kan det være at der kun er 3 "spidser" på hver blad?? hvad sort ligner det?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

jeg har nu sat cirkler på billederne, så i kan se hvad jeg mener:)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ahhh... Jeg er vist blevet blind. Ja den er bestøvet. Man kan sige at det vi normalt ryger er æggeskallen hvor kyllingen (frøet) modnes. En fuldt bestøvet plante har førre "æggeskaller" men de er meget større og har ét frø hver (i normale tilfælde, tvillinge-frø ses engang i mellem)

Men glæd dig over at der er babyer på, hvis sorten er god så plant dem næste år. Hvis der kommer rigtig mange kan du spire dem og bruge i salat som bønnespirer med hjemmelavet skunk-dressing. Det er nams

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Ahhh... Jeg er vist blevet blind. Ja den er bestøvet. Man kan sige at det vi normalt ryger er æggeskallen hvor kyllingen (frøet) modnes. En fuldt bestøvet plante har førre "æggeskaller" men de er meget større og har ét frø hver (i normale tilfælde, tvillinge-frø ses engang i mellem)

Men glæd dig over at der er babyer på, hvis sorten er god så plant dem næste år. Hvis der kommer rigtig mange kan du spire dem og bruge i salat som bønnespirer med hjemmelavet skunk-dressing. Det er nams

det lyder lækkert haha...:) men hvor lang tid skal jeg lade den står, før der kommer frø?? og hvordan skal de se ud, når de er klar til at blive taget af??

Og sidste spørgsmål. kan jeg stadig ryge topskudende?? eller er der ikke rigtig noget i dem ligesom hanplanter??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

det lyder lækkert haha...:) men hvor lang tid skal jeg lade den står, før der kommer frø?? og hvordan skal de se ud, når de er klar til at blive taget af??

Frøet begynder at dannes lige efter der er blevet bestøvet. Normalt passer det med modne hanner + tiden til høst af hun + 1 uge ekstra. Du vil kunne se det senere i stadiet. Når de er ved at være modne vælter de nærmest ud. Frøet vokser simpelthen ud af "skallen". Når de er ved at være klar til høst (tjek cf guide under høst og tørring) giver du den en uge mere

Og sidste spørgsmål. kan jeg stadig ryge topskudende?? eller er der ikke rigtig noget i dem ligesom hanplanter??

Der er masser af THC i, men topskudene vil blive mindre da planten har opnået det den ville, nemlig blive bestøvet. Hvis den ikke bliver bestøvet laver den flere og flere blomster. Jo mere overfladeareal blomsterne har, jo større er chancen for en bestøvning. Når den er bestøvet bruger den mest kraft på at sikre genernes overlevelse ved at danne frø.

Resultatet vil uden tvivl være rygbart med mindre der er rigtig mange frø, så kan det være noget af et helvede at ryge 1g pot. Du kan være uheldig at ende op med 20-30 frø pr. g. Det er dog kun hvis den har rullet rundt med en han eller lign ;)
I slemme tilfælde kan man lave forsk. ekstrakter i stedet

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:

Frøet begynder at dannes lige efter der er blevet bestøvet. Normalt passer det med modne hanner + tiden til høst af hun + 1 uge ekstra. Du vil kunne se det senere i stadiet. Når de er ved at være modne vælter de nærmest ud. Frøet vokser simpelthen ud af "skallen". Når de er ved at være klar til høst (tjek cf guide under høst og tørring) giver du den en uge mere

Der er masser af THC i, men topskudene vil blive mindre da planten har opnået det den ville, nemlig blive bestøvet. Hvis den ikke bliver bestøvet laver den flere og flere blomster. Jo mere overfladeareal blomsterne har, jo større er chancen for en bestøvning. Når den er bestøvet bruger den mest kraft på at sikre genernes overlevelse ved at danne frø.

Resultatet vil uden tvivl være rygbart med mindre der er rigtig mange frø, så kan det være noget af et helvede at ryge 1g pot. Du kan være uheldig at ende op med 20-30 frø pr. g. Det er dog kun hvis den har rullet rundt med en han eller lign ;)
I slemme tilfælde kan man lave forsk. ekstrakter i stedet

jamen jeg takker mange gange for hjælpen :D det var nogle lowryders, der stod med noget dansk pot der har været dyrket på samsø siden 70érne..det bliver interesant :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
SIOUX skrev:
Hej:)

jeg har denne hun plante tilovers fra et mislykket firstgrow. kan i fortælle mig om den er blevet bestøvet(muligheden er der)?? den har skud, men er startet med at vise små sække under skudende.

Billeder: (er ikke så gode, men håber det går)

http://img521.imageshack.us/img521/234/69123210sx6.jpg

http://img123.imageshack.us/img123/8113/89700162ty0.jpg

Hey, nu ku jeg ikke åbne billedet, skod pc. men sække? enten vil jeg tro det er frø ellers, så tror jeg ikk du skal regne med det er en hun plante.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]