Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Burde danmark afskaffe militæret?
Ja, naturligvis burde danmark gå i front og afskaffe militæret. 39%  39%  [ 23 ]
Nej, militæret er en vigtig del af danmark og vores evne til selvforsvar. 15%  15%  [ 9 ]
Nej, det er vigtigt at danmark kan deltage i militære operationer rundt omkring i verden. 8%  8%  [ 5 ]
Militæret skal bestå, men kun benyttes i FN-regi. 29%  29%  [ 17 ]
Andet: Uddyb i tråden 8%  8%  [ 5 ]
Afgivne stemmer : 59
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Som overskriften henviser til: Hvad er holdningen herinde på boardet til danmarks militær?

Personligt synes jeg danmark burde gå i spidsen og afskaffe lortet. Jeg valgte selv forinden session at være militærnægter hvis jeg skulle være så uheldig at blive erklæret egnet. Jeg løj endda om et mindre hash misbrug for at slippe, men trak dog heldigvis et frinummer.

Som min far siger: "Tænk hvis der blev krig, og der ikke kom nogen!"

Lad mig høre jeres mening om emnet!

Love,
P.S Jeg er godt klar over andre mindre lande har taget skridtet før danmark, bl.a. Malta.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
personligt kan jeg ikke se nogen som helst godt formål i at dræbe sine medmennesker, både sorte, hvide og gule...

vi burde da kunne leve i en verden hvor verbal konfrotation burde være nok og vise respekt for hinanden.

men nu er verden desværre ikke sådan, så jeg stemte inden for fn regi da man godt kan kalde det en slags "alliance" hvor vi beskytter hinanden nu hvor verden har en stigende tildens til terror, vold og andet lort så er man nødt til at sikre sig på bedst mulig måde hvis uheldet var ude...

imo burde vi alle kunne hygge os med hinanden med en ordenlig kammertone og vise kærlighed for andre uden at tænke over hva andre ville tænke, nyde naturen og hjælpe hinanden...

men hvis min personlige mening er blot kun en fantasi af min egen erfaring om hva jeg synes der ville være bedst.

forresten, fed tråd john/karma.. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu ville det være et dumt spørgsmål at spørge om du selv troede på det hippie/karma fis! :wink:

Self. er vores militær en nødvendighed! Men ikke til at bekrige andre lande med.

Tænk hvis NATO ikke var blevet etableret efter anden verdenskrig. Hvordan havde verden så ikke set ud i dag?

Det er en smuk tanke at vi alle burde leve i fred og fordragelighed - det holder bare ikke i den rigtige verden!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Nej, det er vigtigt at danmark kan deltage i militære operationer rundt omkring i verden.

Var hvad jeg stemte.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvordan ville verdenen se ud hvis vi ikke havde Storbritanien og Amerika? Se Nazitübbies hér!

Det er nødvændigt med væbnet magt, men det bør foregå politisk korrekt, altså "kun i FN-regi". Men det er utopi - det er for langsomt. Et land kan ikke reagere hurtigt nok på en eventuel atomvåbenstrussel, hvis det først skal igennem landets demokrati og siden europaparlamentets, det kommer til at trække væsentligt ud, og dette sætter alle under stor fare. Men man er jo ideologisk og stemte demokratisk :D

"Kun i FN-regi", dog med missilforsvar - så kunne det komme på tale. Indtil da må realiteten sige fra.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvad har vi at forsvare?

Synes efterhånden man må indse at vores militær ikke er andet end psykisk støtte, hvilket kan gøre os mere udsat uden egentlig, at gøre en millitær forskel. Indtil vi skulle finder olie i undergrunden tror jeg ikke vi er udsat for, at nogen som helst gik i krig med os.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu skal vi ikke være så egoistiske - det er nok en meget god idé at have nogle stærke venner hvis der endelig skulle komme nogen og ville bruge vores taktiske placering?

Vi ville jo ikke have kunnet klare os i 2. Verdenskrig hvis det ikke var for GB og USA, så de er gode at holde sig venner med.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Jeg har stemt andet, mener at militæret skulle bruges udelukkende i FN sammenhæng. Men jeg mener også at man udelukkende burde have en profecionel hær. og iøvrigt, at man sikkert kan spare en del merchandise væk.....
En billigere mindre, bedere og mere efektiv hær, med fokus på at løse humanitære opgaver. Brug de sparede penge på ulandshjælp istedet!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg synes det er fint at Danmark har et militær, men det skal ikke bruges bare fordi en gammel dranker og coke-head har set sig sur på en suveræn stat der ellers ikke udgør en trussel.
Derudover mener jeg at værnepligten bør afskaffes og militæret være rent professionelt.

Titel:
Dedikeret medlem

Gider ikke læse hele emnet, er for træt - uddyber måske senere.

Jeg er for en militær afskaffelse, da jeg aldrig har kunne se nogen fornuftig brug af militær gennem hverken nyere eller ældre historie. Det bringer kun dårlige ting med sig, og at oprette fred med vold? Fuck det.

Er glad for Villy Søvndals forslag om at sætte hjemmeværnet ind mod dræbersnegle.

Er ikke blevet indkaldt endnu på trods af mit 19 år - weird. Men ved ikke om jeg nægter. At jeg får 4 måneders tjeneste kunne jeg godt se som en gang sjov og ballade og en pause fra alt og oven i købet træning og penge.
Rent principielt burde jeg dog nægte.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Nej, militæret er en vigtig del af danmark og vores evne til selvforsvar. <-- Mit svar. Ikke at jeg går ind for krig, tværtimod... Jeg mener at vi bør have et professionelt forsvar der kan bruge til bla. humanitære opgaver rundt om i verdenen og til at forsvare vores lille land (så godt som vi nu kan). Det ville selvfølgelig være dejligt at bo i en verden hvor det ikke er nødvendigt med et millitær, men sådan er det nu ikke engang...

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg synes godt det kan bestå, men kun af folk der selv vil, ikke af værne pligtige :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ayers Rock skrev:
Gider ikke læse hele emnet, er for træt - uddyber måske senere.

Jeg er for en militær afskaffelse, da jeg aldrig har kunne se nogen fornuftig brug af militær gennem hverken nyere eller ældre historie. Det bringer kun dårlige ting med sig, og at oprette fred med vold? Fuck det.

Er glad for Villy Søvndals forslag om at sætte hjemmeværnet ind mod dræbersnegle.

Er ikke blevet indkaldt endnu på trods af mit 19 år - weird. Men ved ikke om jeg nægter. At jeg får 4 måneders tjeneste kunne jeg godt se som en gang sjov og ballade og en pause fra alt og oven i købet træning og penge.
Rent principielt burde jeg dog nægte.

Chancen for at du kommer ind er ret lille. Med mindre du melder dig frivilligt som mange gør. Der er kun måske numre og frinumre pt. Og har der vist været et stykke tid :) http://forsvaret.dk/NR/rdonlyres/42213E8E-E80A-462B-A063-3FB4C5899A37/48372/LodnummerJUL2007.pdf

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Brug de sparede penge på ulandshjælp istedet!

:roll:

JA FOR FANDEN! Send flere penge til bl.a. afrikanerne! De kan jo ikke klare sig selv, og vi(plus alle mulige andre lande) har jo ikke givet dem rigtig, rigtig mange penge i forvejen! Ja, lad os støtte deres diktatoriske ledere! Ja, det er vejen frem, ikke med militær til at fjerne den uhumane diktatoriske ledelse!

Og i øvrigt: Go Chavez!
;) Håber ikke jeg går for hårdt på dig, Åndsamøbe..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

And skrev:
Citat:
Brug de sparede penge på ulandshjælp istedet!

:roll:

JA FOR FANDEN! Send flere penge til bl.a. afrikanerne! De kan jo ikke klare sig selv, og vi(plus alle mulige andre lande) har jo ikke givet dem rigtig, rigtig mange penge i forvejen! Ja, lad os støtte deres diktatoriske ledere! Ja, det er vejen frem, ikke med militær til at fjerne den uhumane diktatoriske ledelse!

Så længe vi buttfucker dem med EU toldbarriere, og undergraver deres mulighed for at komme ind på deres eget marked vha. billige produkter forasaget af vores egen masseproduktion, er det mindste vi kan gøre vel at holde dem i live?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tja, de penge går jo lige i hænderne på de korrupte ledere, så hvorfor ikke hellere starte med at fjerne dem?
Lederne bruger dem jo på bl.a. mere millitær til at undertrykke folket.. Lad os give dem et par nakkedrag først, og så opbygge landet på frihedens beføjelser.

Titel:
Dedikeret medlem

Til dem der har svaret at militæret skal bestå:

Har i overvejet hvor lille effektivt danmark professionelle hær ville have mod enten en invaderende styrke eller i en verdenskrig?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Karma skrev:
Til dem der har svaret at militæret skal bestå:

Har i overvejet hvor lille effektivt danmark professionelle hær ville have mod enten en invaderende styrke eller i en verdenskrig?

Men det kunne da være at netop lige præcis danmarks tropper gjorde udslaget, hvis en evt. superekstremistisk nazi facistisk islamistisk kollusion forsøgte at tilkæmpe sig verdensherredømmet.

Som det ser ud lige nu kan vi ikke bare afskaffe militæret. Siden anden verdenskrig har den danske forsvarspolitik været centreret omkring medlemskabet af NATO. Landene er forpligtet til at forsvare hinanden, hvis de skulle blive angrebet. Derfor kan vi ikke bare afskaffe militæret.

Tænk hvis alle andre lande i NATO, tænkte det samme. Så afskaffer vi millitæret og sender alle pengene til afrika. Hvor meget respekt tror du så at Nordkorea og Iran ville ha, når vi kom og bad dem om lade værd med at fremstille atombomber? Selv om Danmark forblev neutral under 1. verdenskrig og i begyndelsen af 2. verdenskrig blev de fleste danskerne efter Nazitysklands hurtige besættelse af landet i 1940 overbevist om at neutralitet ikke var en sikker garanti for landet.

Faktisk skal vi være glade for at det ser ud som det gør lige nu. For 100-200 år siden, brugte Danmark mange mange flere ressouser på millitæret, og dengang var f.eks Storbritanien og Frankrig bestemt ikke i en alligance sammen. SÅ det er da hvertfald gået i en positiv retning de sidste 100år, iforhold til f.eks de sidste 1000år. Eller for 2000år siden, der var der ikke andet en krig og ødelæggelse over det hele.

Men vi kan efter min mening godt lave nogen enorme ændringer, så militæret blev mere effektivt og professionelt ved f.eks at afskaffe værnepligten plus hele militærnægter systemet, hjemmeværnet, og andre mere eller mindre meningsløse dele af militæret. På den måde kunne vi sikkert spare mange milliarder, som så kunne bruges på miljø og kilma forskning. Som i mine øjne er en langt større trusle i mod menneskeheden, end alle de værste slyngle stater tilsammen gange ti.

Og selvfølgelig synes jeg ikke krig og millitær er nogen special fed ting. Vi kan bare ikke fralægge os ansvaret, når verden endnu engang er så ond.

Titel:
Dedikeret medlem

Det er også mere signalet i at afskaffe militæret i et lille land som danmark. Et signal om at der reelt er nogen der tror på en bedre fremtid, hvor mennesker kan leve i harmoni med hinanden, uanset hudfarve, religion, alder eller whatever.

Det ville være et lille skridt i den rigtige retning for at skabe en bevidsthedsændring i verden - En såkaldt upward spiral. Det er ikke sikkert der ville være nogen synlig effekt de næste 10, 20, 50 eller 200 år, men signal værdien i det er stor.

Det skal nævnes at jeg ikke kender specielt meget til reglerne omkring NATO, men jeg tvivler dog under alle omstændigheder på at de andre lande ville lade danmark blive invaderet, uanset militæropretholdelse eller ej eller medlemskab af NATO eller ej.

Kald mig blot en drømmer, kald mig blot naiv, kald mig blot verdensfjern!
MEN: Det er alle de små ting vi gør som udgør helheden!

Titel:
Flueknepper kongen

Nej.

Professionel hær er det rigtige valg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]