Jeg har siddet med de samme tanker, og jeg kom frem til at fordi fremtiden ikke er hændt endnu, kan den ikke ændres selvom man har viden om, hvad der ville ske. Det lyder mærkeligt men jeg synes det er en god forklaring.
Ellers kunne det jo være at det fungerede ligesom i Marvel tegneserierne, hvor at hver gang en tidsrejse blev foretaget blev der skabt et alternativt univers, hvor at handlingerne man foretog på det tidspunkt, man rejste til, havde effekt på det tidspunkt hvor man rejste fra. Den oprindelige dimension, hvor tidsrejen blev påbegyndt, eksisterer stadigvæk et andet sted, det der er blevet gjort er, at ,man har skabt en alternativ virkelighed som bliver hans nye "tidshjem". En ekstra tidstrøm der løber parallelt med den, gamle men har et andet handlingsforløb, er blevet skabt.
For eksempel rejser en mand tilbage i tiden, fra år 2289, og forhindrer mordet på Franz Ferdinand i 1914, derved forhindrer han begge verdens krige. Han rejser frem til 2289, og ser at verdenskrigene ikke har foregået ligesom i vores historie.
I stedet for har han skabt en alternativ begivenhedsrække der resulterede i at en ny dimension blev skabt som ligger udenfor vores. Altså hver gang en tidsrejse foretages skabes en alternativ verden som man vender tilbage til men "den oprindelige verden" eksisterer stadigvæk, på et andet plan.
Det gør tidsrejser mulige, og det forklarer hvorfor der ikke er fyldt med turister fra en anden tid i vores nutid.
Det der fascinerer mig ved den teori er at der nærmest er uendelige lag af tidsstrømme, og i bunden ligger det jeg vill kalde "primaltiden", den første tidstrøm som alle de andre er en modificeret kopi af.
Det kan godt virke forvirret det jeg har skrevet, men tiden er også et forvirret emne.
Edit:
Citat:
En anden ting jeg heller ikke forstår er tidsrejser. Forestil jer at man opfinder en maskine rejser tilbage i tiden og smadrer den maskine. Hvis man gjorde det, ville man ikke ha haft muligheden for at ha taget tilbage i tiden. Og på den måde havde man ikke smadret maskinen, så man kunne faktisk godt rejse tilbage og smadrer den alligevel. Men det kunne man jo så ikke da man havde smadret den
Det er det der kaldes Bedstefar paradokset (
http://en.wikipedia.org/wiki/Grandfather_paradox )