Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.. Jeg ville egentlig bare høre om der er nogen, som ved hvad det maksimale(ca.) antal timer er, man kan holde sig vågen, uden at man risikerer permanente eller længerevarige psykiske eller fysiske skader på krop og hjerne?

Kan man f.eks. godt køre en hel weekend, uden at kroppen eller hjernen for længerevarige skader eller mén af det?

(Jeg ved slet ikke om der er fastsat sådan en grænse, men det kan jo være.) hvis ikke der eksisterer sådan en grænse, hvor lang tid ville i så HØJST køre uden søvn, uden at i ville føle jer usikre på det?)

Håber i kan hjælpe - på forhånd tak...

P.S. Vi snakker her når man har indtaget amfetamin, hvis det betyder noget..

P.P.S. Jeg havde en kammerat der festede 5 dage i træk uden søvn, dog ikke techno tramp eller noget - bare privat fest, men det kan da umuligt være godt for kroppen !

Titel: tja...
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
ved det sku ikik precist... men kedern flere som har været vågne 5-10 dage af gangen på amf blæser... og de fungerer sku stadig fint nok, de er lidt fuck'up, men det var de sku også før.. hehe.

Titel: hehe..
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
havde en kammi bla der harvde kørt 6 dage konstant på amf, og så 2 dage på coke bagefter, uden nogen form for sønn, han var så så dum og vælge at tage på arbejde på 8 dagen. dum ide, han arbejdede som mekaniker lærling, og han randt rundt på værksteder og så små børn rundt omkring og gik og brokkede sig over at de hkalp alle se andre men ikk ham... så blev han sku fyret...

men efter et par dage hvor han fik sovet ud osv blev han sig selv igen..

Titel:
Junior medlem

Ok.. Tak for hjælpen .. Skulle bare lige høre.. Ens krop må da alligevel blive belastet på en eller anden måde?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg kender en der havde kørt den i en god periode på coke, og det endte med at han blev indlagt for hjerteflimmer..

det højeste jeg har været oppe på var 2-3 dage uden søvn på amf tur, gør det heller aldrig igen, fuck så ubehageligt ens tømmermænd bliver de næste par dage..

så det er nok bedst at gå efter lidt søvn imo.

Titel:
Junior medlem

Hmm.. Hjerteflimmer --- Er der ikke større chance for at det er fordi han har fået lidt for meget coke så ? Synes det lyder rimeligt voldsomt at man skulle kunne få hjerteflimmer af at være vågen .. Men jeg ved det så absolut ikke.. :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Jeg har en kammerat der holder den kørende stort set hver weekend... Det er fra torsdag morgen til mandag aften.. Men han har godt nok også taget skader.. Snakker tit og smerter i leveren, at han har pisset gult osv osv. Ikke mindst er han blevet meget underlig også...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Jeg har prøvet engang for år tilbage at holde mig vågen i 12 dage på cola men fuck hvor blev jeg psykotisk og kunne aldrig nogensinde finde på at gøre det igen :? føj føj føj.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

mondy221 skrev:
Hmm.. Hjerteflimmer --- Er der ikke større chance for at det er fordi han har fået lidt for meget coke så ? Synes det lyder rimeligt voldsomt at man skulle kunne få hjerteflimmer af at være vågen .. Men jeg ved det så absolut ikke.. :)

jeg ved ikke helt hva der havde foregået udover at han lige pludselig begyndte at mærke stik i siden eller ved hjertet/brystkassen.. og det ligner ikke ham at be om en ambulance, men det blev vi jo nødt til...

better safe then sorry

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
jeg har hørt at det bliver livfarligt efter 4. døgn..
noget med at man overbelaster leveren og nyen..

Titel:
Junior medlem

Citat:
jeg ved ikke helt hva der havde foregået udover at han lige pludselig begyndte at mærke stik i siden eller ved hjertet/brystkassen.. og det ligner ikke ham at be om en ambulance, men det blev vi jo nødt til...

Nej ok.. Har egentlig også selv en kammerat der røg på hospitalet med hjerteflimmer.. Men jeg er bare ret sikker på at det var fordi han tog for mange stoffer igennem et stykke tid.. Men det er da nok klart, at din krop måske er mere udsat, hvis den ikke har fået hvile i 4 - 5 dage ... Men ved det ikke.. :)

Titel:
Junior medlem

cyrus_tha_vrius666 skrev:

Ok.. Jamen det skal da sikkert nok passe.. :) Men så skulle der jo principelt ikke være noget i vejen for at tage den fra f.eks. fredag - søndag.. Hvis man bare doserer amfetaminen med måde....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

mondy221 skrev:
cyrus_tha_vrius666 skrev:

Ok.. Jamen det skal da sikkert nok passe.. :) Men så skulle der jo principelt ikke være noget i vejen for at tage den fra f.eks. fredag - søndag.. Hvis man bare doserer amfetaminen med måde....

tror vist nok der er noget i vejen med at tage 3-4 non stop...

Titel:
Junior medlem

Citat:
tror vist nok der er noget i vejen med at tage 3-4 non stop...

Ja .. Altså selvfølgelig er der noget i vejen med det.. Ens krop kan da på ingen måde have godt af, at få stoffer over så lang tid, men hvis man kan dosere ordentlig, og fordele indtaget af amfetamin i det her tilfælde jævnt ud over, fredag aften/nat - lørdag aften/nat og så sove søndag morgen.. Vil jeg da mene at man i hvert fald har taget nogen forholdsregler, som mindsker risiko for f.eks. overdosering - og jeg tror da godt at kroppen kan holde 48 timer uden søvn - det er ikke sundt, helt sikkert ikke, men jeg kan ikke forestille mig, at det er noget der vil afgive nogen skader. (Medmindre det er hver weekend, men det er ikke det jeg har i tankerne - bare en enkel weekend med nogen venner)

Men som sagt, jeg har jo ingen viden indenfor det her med søvn og sådan, så vil da meget gerne om i vil kommentere på det. Om i vil give mig ret, eller i har et andet syn på sagen.. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
jeg holdt engang 3-4 dage uden stimulanser eller andre stoffer.. - det er det næremste jeg har haft på at køre den videre, ellers så går jeg sq i seng både fredag, lørdag og søndag nat.. - det andet der, lyder efter min mening som hul i hoved, og ikk særlig sjovt :o

- jeg fik det decideret underligt efter de 3-4 dages vågenhed... ikke rigtig noget jeg gad prøve igen.

jeg mener engang at have hørt at man er omkring 100% sikker på at dø ved 21 dage.. - men har sq ingen kilde..

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Den her tråd er så fucking præget af hearsay, at man skulle tro vi befandt os på Arto. Jeg claimer ikke nogen ekspertviden på området, men vil vove den påstand, at der ikke umiddelbart kan fastsættes nogen universel maksimalgrænse for hvor længe man kan holde sig vågen uden at pådrage sig "skader." Hvorvidt man overhoved tager fysisk skade af at være vågen i længere tid tør jeg ikke svare på, men konsensus lader til at være, at det er psykisk belastende at være vågen i længere tid. Af samme årsag har man brugt tvungen vågenhed som torturmetode i mange lande. Måske findes der forskning, der indikerer en egentlig maks. grænse, men jeg ved det ikke. Håber en mere kvalificeret person vil melde sig på banen, så vi kan få ryddet lidt ud i den bunke urban legends der præger denne tråd.

-Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Det højeste jeg har været vågen er 50 timer, og det var uden nogen form for stoffer overhovedet. Det er virkelig underligt, det er som om at verden bliver helt uvirkelig, og man fatter ikke noget.

Tror heller ikke det er særlig sundt ligefrem at planlægge at køre den hele weekenden uden søvn.. Hvis du tager amf fredag kan du jo sagtens nå at hvile lidt, selvom du ikke falder i søvn, ville jeg nu sige at det hjælper en hel del bare at ligge 4-5 timer og slappe af, og selvfølgelig sørge for at få noget at spise inden du tager det igen lørdag. Også selvom du absolut ikke har lyst til at spise noget. Kroppen har slet ikke godt af at køre derud af uden noget "rigtig" energi.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
spiffeh skrev:
jeg holdt engang 3-4 dage uden stimulanser eller andre stoffer.. - det er det næremste jeg har haft på at køre den videre, ellers så går jeg sq i seng både fredag, lørdag og søndag nat.. - det andet der, lyder efter min mening som hul i hoved, og ikk særlig sjovt :o

- jeg fik det decideret underligt efter de 3-4 dages vågenhed... ikke rigtig noget jeg gad prøve igen.

jeg mener engang at have hørt at man er omkring 100% sikker på at dø ved 21 dage.. - men har sq ingen kilde..

Hvordan kan du holde dig vågen så længe uden hjælpmidler?
det lyder vildt for mig, ellers er jeg bare en svagpisser, for hvis jeg har holdt den kørende til kl 4 næste eftermiddag uden nogen hjælpemidler, så går det sku vist bare i sort for mig, og så falder jeg i søvn :D ..

Syntes overhovedet heller ikke der er nogle idé i at holde sig så længe vågen, de folk jeg har set holde den kørende ekstremt længe bliver totalt mærkelige at høre på, og tror kun de forstår hvad de snakker indenbyrdes. Jeg plejer ihvertfald ikke at kunne forstå deres mumlen.. ;)

Titel:
Junior medlem

Syntes det er for åndsvagt at holde sig vågen sådan i mange dage har selv en del venner der gør det og har intet respekt for det! Respekter stoffet og pas på en selv når man endelig skal indetage det sådan har jeg det.. Jeg har og vil aldrig køre på i flere dage!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jeg kender en som der var vågen i et helt år på amf, mand!!
Og så har jeg hørt om en der var vågen hele sit liv på coke!

:roll:

Der er ikk nogen "grænse", det er individuelt, som så meget andet..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]