Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 19:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Lyngby
Har opstøvet lidt interessant for de folk, der får brugt for meget serotonin i weekenderne. En effektiv og billig løsning på problemet er at indtage aminosyren trypophan sammen med hurtige kulhydrater. Mælk og chokolade indeholder ret pæne mængder tryptophan, og da f.eks. chokolade og cacaomælk også indeholder simple kulhydrater, er dette perfekt til genetablering af den naturlige serotonin balance.
Kulhydraterne bevirker et øget insulin niveau, der bevirker at en række andre aminosyrer optages i musklerne, og derved øges koncentrationen af trypophan i blodet, og transporten over blod-hjerne barrieren lettes. I hjernen omdannes tryptophan først til 5-HTP, og derefter til serotonin.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Ja, det er da i hvert fald et nem og lettilgængelig løsning. Men jeg tror nu at man skal spise RET mange tryptophan-holdige fødevarer for at nærme sig den effekt man kan få ved at indtage 5-HTP.
Lidt offtopic: Jeg har set en DMT-"opskrift" der startede med at udvinde tryptophanen fra mælk... Den var ikke ligefrem nem!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Mere offtopic: Shulgin skriver om en biosyntese af DMT i TIHKAL... Står også beskrevet på Rhodium's site:

MAOI + tryptophan + L-methionine (+ B12 + B6 + folic acid) = DMT

Jeg har længe undret mig over om det ville virke, hvis man nu faster i et stykke tid, undlader MAOI'en, og så laver et a/b-ekstrakt på sit pis? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
nice... jeg er både vild chokolade og MDMA [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Prometheus: hehe, kom også lige til at tænke på den DMT-syntese fra tryptophan... desuden skal man bruge så åndssvagt meget mælk at man nærmest skal koge det i sit badekar.

Forresten mener jeg ikke det er tryptophan, men caesin som er i mælk og som bliver omdannet til tryptophan og siden serotonin i kroppen? I den syntese jeg har set udvinder de i hvert fald caesin som de så synteserer tryptophan udfra, som siden oxideres (?) til tryptamin. Kan prøve at grave den frem hvis nogen synes det er specielt spændende.

Junior medlem

Fenriz det har du til dels ret i. Tryptophan er en aminosyre, cassein er et protein opbygget af forskellige aminosyrer bl.a. tryptophan. Derfor skal casseinen nedbrydes før tryptophanen kan optages.

Jeg har ikke kigget på specifikke mængder, men har hørt at omkring 3g tryptophan 3 gange om dagen skulle være rigeligt i en underskudsperiode. Ved dog ikke hvor meget mælk/chokolade det er...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Cassein skulle være til at skaffe i ren pulverform så vidt jeg husker, men at nedbryde proteiner og oprense en enkelt aminosyre er da vist en temmelig besværlig proces!!

Junior medlem

Jeg snakker altså også bare om at æde lortet, og lade kroppen klare resten. Altså for at øge ens serotonin niveau. Og ja man kan sagtens købe cassein.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Af Fenriz: Prometheus: hehe, kom også lige til at tænke på den DMT-syntese fra tryptophan... desuden skal man bruge så åndssvagt meget mælk at man nærmest skal koge det i sit badekar.

LOL det kunne se for sygt ud.. Stå der med en kæmpe træske og røre mælk i sit badekar!! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

[ 27 Marts 2003: Besked ændret af: KeNN_aaB ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

KeNN> hehe [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

IM_addict> Ja den er vist ret svær, og jeg ville egentlig foretrække en a/b ekstraktion, når nu planterne er så tilgængelige her i dk.

Mr. Y> Klart klart, men nu tager jeg ikke MDMA så det er ikke noget der bekymrer mig...

In our memories
Brugeravatar

Meditation er også en god måde at tilføre mere Serotonin til sit biologiske kredsløb.

Forøvrigt så kan man også godt opnå en transcendent oplevelse ved at meditere på den rette måde, man kan sågar selv fremkalde en DMT syntese hvis man er skillet nok [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]