Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 17:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Ok, så må jeg prøve at forklare det lort jeg har været ude i - men altså - det er nu efterhånden 1½ uge siden jeg tog dxm sidst (og det som følge af tilfældigheder! Jeg kunne sq være der endnu! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] )

Men altså - alt er som forandret. Jeg kan kun svært beskrive hvordan det er...men lige siden i lørdags har alt virket anderledes, og mit humør har været sjældent godt
(og stabilt). (?!)

Så du kan nok tænke dig at jeg har undersøgt virkningen af dxm endnu engang
(og nærlæst detaljerne).

Dette er hvad jeg fandt frem til - Citat fra Erowid's Dxm FAQ:
DXM and its metabolite, dextrorphan (DXO), produce different sets of effects. Normally, DXM is converted mostly or entirely into DXO, but with recreational doses, the conversion enzyme (P450-2D6) may saturate, leaving a mixture of DXM and DXO. Furthermore, another of DXM's metabolites - 3-methoxymorphinan - can also block this enzyme, so that taking divided doses leads to more DXM and less DXO than taking a combined dose of the same amount.

DXM's effects are in some ways much more subtle than DXO's. Whereas DXO produces a heavy "stoning" or intoxicating effect, DXM by itself is only lightly intoxicating. DXM, however, can alter the thought processes, leading to highly abnormal, psychosis-like mental states. It is possible that DXM, via sigma activation, may induce a mental state similar to that of schizophrenia. Whether or not this is fun to you is, of course, up to you.

Det er jo netop hvad jeg har gjort hele februar...redoseret i én lang køre, FUCK! IKKE én gang har der været mere end 2-3 dagen imellem at jeg har taget hostepillerne - hvilket har ført til en, nærmest konstant, mængde af ikke-nedbrudt dxm i kroppen.....så det jeg har gået og troet var det "normale" faktisk var en
dxm-påvirket tankegang (sindssyg tankegang ??)...i næsten 5 uger! (hele februar + et par dage her i marts).

Jeg er vant til at tænke anderledes i op til 2 uger efter et dxm trip, og har også haft en periode på et par dage, med meget ændret tankegang efter det stærke trip i midten af februar....derfor ventede jeg også 2 uger
med at fortælle om mine selvmordstanker.
Det faldt mig dog aldrig ind at denne "februar-tilstand" var andet end det
normale...at det var en dxm-påvirket tilstand.

At et stof kan påvirke din tankegang og ændre din personlighed så meget og drastisk som dette....uden at du mærker det MINDSTE [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] Det kom sq bag på mig - at man IKKE er klar over noget af det!!

Det er så længe siden at jeg havde min helt normale tankegang at jeg egentligt ikke kan huske hvordan jeg plejer at forholde mig til en række ting - ret underligt at tænke på - men det har efterladt en følelse af tomhed,
der hvor alt det selvudslettende "plejer" at være.

Så må vi se hvordan det går - om dette er en stabil tilstand...jeg håber det! Men hvem ved - kun tiden....

Dxm kan sq give dig nogle fede oplevelser....men det kan sq også rode med din personlighed, din måde at tænke på....shit...der har jeg vist sovet i timen!

Men altså lige en lille advarsel:

1) Redoser ALDRIG dxm, medmindre du direkte stiler efter plateau sigma!

2) Vent MINDST 1 uge mellem dine ture, men allerhelst 2 uger!

Dark Sky / ~~~Dexofanoiden~~~

PS...er der SLET ingen af jer andre som også har prøvet dxm, der har bemærket en ændret tankegang i op til en-to uger efter et dxm trip ??? (og jeg tænker ikke på after-trippet - dette kommer senere endnu)(det kan sq da ikke kun være mig..eller hvad?)

Insane psychedelia user!

Dood, chill! Har selv været gennem ting i samme stil bare med svampe. Fx. det med at man ikke kan huske hvordan man plejer at forholde sig til ting, på det tidspunkt gik jeg også konstant rundt med tanker om at jeg var sindsyg og megameget mindfuck. Oveni kom der så en led gang hppd.......fuck hvordan overvandt jeg overhovedet det?!

Hmmm jeg holdte mig ihvertfald lidt på måtten med psychedeliske sager, jeg brugte placebo metoder,altså hvor jeg overbeviste mig selv om at fx. baldrian kunne hjælpe mig. Vigtigst af alt så brugte jeg selvtillid og tro, jeg ville ikke ha det lort i mit hovede, jeg har ikke altid haft det der og vil ikke altid ha det.....og jeg overvandt det vist......

men den der med at man ikke kan huske hvordan man plejer at tænke, det kan også godt være at det er fordi at nogle ting tænker man ikke over normalt og når man så tænker meget hurtigere og kompliceret end man plejer, så kan man komme til at tænke over det, også er det at man bliver bange fordi man ikke kan huske hvordan man plejer at opfatte det.....

Håber at du kan bruge det.
MVH

BTW. hold schizophrenia udenfor, jeg tror sgu at jeg kunne ha undgået meget af det hvis jeg ikke havde kendt til det, du er ikke schizophren, nix, det er bare en tanke som du skal eliminere fra din hjerne!

ps. meditation er altid godt!!!!
pps. Det er interesser også, da jeg havde det værst fandt jeg alligevel en flugt fra det, jeg skulle bare være sammen med forskellige venner hele tiden, og sidst men ikke mindst SNAK MED NOGLE OM DET (og her menes ikke psykolog eller forældre)....

[ 12 Marts 2002: Besked ændret af: Punk ]

Senest rettet af Dr. Phibes 23 jan 2012 17:27, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
@Dexo> Mange tak for informationen og dine egne erfaringer. Det er en god ting at folk både poster gode og dårlige sider ved de substanser de har prøvet, for at siden ikke giver et glorificeret indtryk af stoffer.
Jeg er særdeles glad for at du har det bedre! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Hej igen!

Punk ->>
Det du siger får mig til tænke på noget jeg har læst inde på erowid - "At alle psykedeliske stoffer tager os det samme sted hen - de tager bare ikke den samme rute"

Hvorlænge havde du egentligt denne tankepåvirkede tilstand med svampene ??

Ja - det lyder faktisk meget rigtigt - det med at når man nogle gange kommer til at tænke over hvordan man gør en bestemt ting / forholder sig til noget (som man normalt aldrig skænker én tanke) - så kan man ikke huske det.
Jeg har et helt konkret eksempel fra et tidligere dxm trip - hvor jeg ikke kunne finde ud af hvordan man skrev de store bogstaver (jeg bruger normalt skråskrift). Så prøvede jeg at skrive noget, og jeg genkendte det overhovedet ikke på dét tidspunkt - men det var sq rigtigt skrevet fandt jeg ud af efter trippet...
Det er lidt anderledes når det gælder om hvordan man forholder sig til noget - men dén ide med bare at gøre noget ser ud til at virke....at man så automatisk gør det man plejer (men hvor ligger sådanne oplysninger gemt ?? I underbevidstheden ??)

Nå ja - det med de skitzofrene tanker - det dækker vel også andre (mere eller mindre) sindssyge måder at tænke på....men altså, jeg tog det bare med som en del af en helhed (Citatet fra erowid).

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Jeps! Det med at være sammen med andre mennesker når sådanne tanker / fornemmelser kommer, det kender jeg godt - det virker over al forventning....det er utroligt så "normal" man bliver af det....*S*

Dopestar -->
Takker...jeg synes bare lige jeg ville gøre folk opmærksom på det. Desuden hjælper det også meget at skrive om det.

Dark Sky

Insane psychedelia user!

Hmmm 3 måneder vel, det var ret skummelt.....

nåh men håber du kunne bruge det jeg skrev til noget.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
[ 20 Marts 2002: Besked ændret af: w00zt ]

Medlem
Brugeravatar

Ok, en kendt virkning af dxm er at man nærmest for chancen for at "ændre" din personlighed, personligt har jeg også været igennem det jeg vælger at kalde Dexofan helvede eller lad os sige re-dosing! mit anden trip var dagen efter det første og lad os bare sige jeg havde dexofan tømmermand i en uge, MEN IKKE DE NORMALE EFTERVIKNINGER!
jeg var deprimeret, havde sløret syn, følesen af at jeg havde fucked mig selv langt ind i en eller anden urokkeligt tilstand hvor jeg ikke selv havde magten til at "komme tilbage", efter det trip blev jeg aldrig rigtigt mig selv igen der var nærmest et tomt hul i min personlighed, men da jeg tog mig sammen til at prøve dexofan igen havde jeg det sjovt, og det hjalp mig til at bygge en ny og bedre personlighed op, Dextromethorphan har hjulpet en masse smarte mennesker som ikke har re-dosed!, hullet forsvandt for lang tid siden og jeg har det bedre end før, der var jeg nærmest barn og nu er jeg voksen hvis man kan sige det :P

---------------
dexofan vender dig mod himlen giver dig selv retten til at opleve en lidt anderledes verden, men du kan sørme også blive vendt om og sparket gentagende gange i mokka-kransen!
(ik i bogstavelig forstand)
----------------
ps. den schizophrene(hvordan staver man til det??) de beskriver er forresten kun mens du tripper, folk der mangler det rigtige enzym oplever dette, eller folk der tager gentagene doser dxm

Junior medlem

Geografisk sted: Zakopane
Nu du nævner det, har jeg faktisk haft det noget underligt. Det er 1 uge siden jeg har taget dem. efter en periode over to uger, hvor mig og en ven var skæve af dem HVER ENESTE DAG!. Blev faktisk en del chokeret over at læse det der citat, for jeg kan kun sige: DET PASSER SQ! Jeg har fået en totalt syg tankegang slet ikke som den jeg havde før je prøvede dexo. Nogle af dem jeg holdt af den gang, mere eller mindre skider jeg på, og mine meninger er også ændret meget efter de tog uger none-stop dexotrips.

Så til jer der ude, der endnu ikke har prøvet dexo, tænk en ekstra gang over det inden i starter på det.

Dedikeret medlem

Jeg har da også prøvet det en enkelt gang... Lå en hel dag og reducerede for hårdt... Startede med 4 piller lørdag eftermiddag... Lørdag nat rundede jeg den sidste som var den 23'ende... I trippet blev jeg også frarådet kraftigt at stoppe med det inde på IRC, men dum som jeg var gjorde jeg det ikke... Jeg kom da heldigvis normal ud at trippet igen, og det er ik noget jeg vil gentage da det er for underligt simpelthene...

Medlem
Brugeravatar

så lige mit reply, damn det er gammelt. Nu tror jeg mere på det er fordi dxm/dxo blokerer NMDA receptorne, med redosing kan de blive blokeret i længere tid der ved en ændring af ens personlighed. De fleste dxm "hjerneskader" er slet ik permanente, man skal have kørt meget hårdt på det før det sker. Feks. 3-4 3 plateau trips i ugen over en længere periode, men det er stadigvæk meget ubehageligt at opleve det. Så ned med redosing, en dose burde være nok [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img], det bliver man da også dejlig fucked af. Jeg synes et trip hver anden uge er for meget, hold jer hellere til højst 1 gang i måneden vis i skal lamme jer i Dexofan

Medlem
Brugeravatar

hmm... det er da vildt! jeg vidste slet ikke at de var så farlige!!

jeg har også taget dem meget, kom til psykolog!!

men det er bare dejligt at høre at du har det bedre med dig selv! det er bare rigtigt godt for dig!!

mange hilsner Tina

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Dexxor ->>
Jeg er MEGET glad for at du har set alvoren i det. Vi kan nok hurtigt blive enige om at dxm er et af verdens bedste stoffer, men det er langtfra bare et legetøj!
M.h.t dine meninger m.m. vil du blive normal igen efter en periode (ca. 2 uger) uden dxm. Det er min erfaring.

Prøv at læse om mine erfaringer og oplevelser ang. dxm....måske du kan undgå at gøre nogen af de fejl, som jeg selv begik...
Dxm og selvmordstanker ,
4.Plateau! ,
Et SKÆVT trip...!!
...for ikke at forglemme alle de andre erfaringer og triprapporter der ligger herinde på psychedelia.

Alcoholic ->>
Det er åbenbart en egenskab ved dxm at man bliver ved med at have lyst til at tage mere og mere....har selv prøvet det flere gange, det er bestemt ikke for uerfarne!! Man skal være MEGET FAST besluttet på ikke at tage mere, hvis man ikke skal ende med at redosere alligevel!!
Sådan har jeg det ihvertfald - som om noget inden i mig stræber efter at opnå tilstanden af ego-død og 'sammensmeltningen' med universet....men jeg har taget konsekvensen og opbevarer ikke længere mine dxm-reserver hos mig selv. Det er den eneste måde at styre det på.

W00zt ->>
Jeg er helt enig med dig, redosering af dxm skal undgås om muligt!!
Og man kan blive RIGELIGT blæst af en enkelt dose, det kan jeg skrive under på! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Et dxm-trip pr. måned er fint - men for en sikkerheds skyld holder jeg selv 6 - 8 ugers pause mellem mine dxm trip. Livet MÅ og SKAL være andet end dxm!!!

Det er faktisk underligt at tænke tilbage på hvor fucked jeg var for et år siden, i februar måned. Med selvmordstanker og det hele....
Nu er jeg kommet over det, men for evigt vil jeg være afhængig af dxm og den tilstand det bringer mig i.
Et evigt dillemma, hvor jeg skal balancere med risikoen for psykose på den ene side og min trang til dxm på den anden. Og jeg har oplevet en begyndende angstpsykose, så det er sq ikke funny...heldigvis er det længe siden (sidste sommer), og jeg er forholdsvis stabil på nuværende tidspunkt.
ALTID skal jeg tænke på det....hvis jeg vidste hvilket dillemma jeg ville blive bragt i ved at starte med dxm - ja, så ville jeg IKKE være startet!!
Selvfølgelig er det let at være bagklog, men mit håb er at I andre potientielle dxm-misbrugere vil lære af mine fejltagelser og måske undgå mit dillemma...

Cool Trippin'
Dark Sky

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]