Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 19:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej
har 2 spørgsmål.

1. hvordan lyn-tørrer jeg hurtigtst og bedst min plante?

2. hvor meget tager planten skade af at blive lyn-tørret på denne
måde?

Ved godt det er bedst for plantematerialet at blive tørret på den optimale metode, hvor det kommer i et mørk lokale i 2-3 uger. men det er ikke spørgsmålet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
111 skrev:
hej
har 2 spørgsmål.

1. hvordan lyn-tørrer jeg hurtigtst og bedst min plante?

2. hvor meget tager planten skade af at blive lyn-tørret på denne
måde?

Ved godt det er bedst for plantematerialet at blive tørret på den optimale metode, hvor det kommer i et mørk lokale i 2-3 uger. men det er ikke spørgsmålet.

2. Planten tager ikke decideret skade af det. Grunden til at man tørrer langsomt er for at klorofylen kan nå at blive nedbrudt (det grønne som smager af græs)

1. Ovn i 10 min ved 80°c varmluft, foran en projektor hvis du har sådan en, sluk for alle blæsere i PC'en og fyld den op med pot, you name it. Skal bare have varme til det er tørt, tør varme vel at mærke. En brødrister skulle vist også kunne gøre tricket (de vandrette vel at mærke)

Gør det kun med små mængder, lyntørret pot/skunk er næsten værre end den værste standard smagsmæssigt. Hvis du har tænkt díg at tørre en hel stor plante på den måde, så lad være. Tag en lille portion og lav noget ordentligt curring på resten!

Titel:
Junior medlem

Køb en Dehydrator, man kan tørre svampe på 12-24 timer med sådan en. Så jeg tror også man kan lyn tørre sine planter med sådan en.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord
heey ja gør det i ovnen som er blevet skrevet en gang men det er ikke så godt planten mister THC ved for høj varme.
Jeg plejer at tørre det i mit udhus jeg har et helt mørkt rum hvor der er køligt det er den aller bedste måde du kan tørre dinne grows på mener jeg vært fald :!:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
jeg fik noget frisk høstet pot. og jeg skulle bare lige smage det så jeg gjorde lige som Xpert skrev med ovnen på 80 grader og 10 minutter. det smagte af røv men effekten var der ikke noget galt med!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord
jaer har du nok ret i men der går thc til spilde hvad for nogen hampplanter har du
:)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Al-Capone skrev:
jaer har du nok ret i men der går thc til spilde hvad for nogen hampplanter har du

Ved 80 grader skulle der nu ikke gerne gå noget til spilde, THC skal have en del mere varme for at brænde af .

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Abelorten skrev:
Al-Capone skrev:

Ved 80 grader skulle der nu ikke gerne gå noget til spilde, THC skal have en del mere varme for at brænde af .

Fordampe, og ja der skal 200 grader til før thc fordamper, men problemmet med lyntørring er at klorofylen ikke kommer ordentligt ud, og derved smager det ikke godt.

Nogen der ved om smagen kan reddes ved ordentlig curring derefter?

Titel:
Junior medlem

hej igen

har prøvet at lyn tørrer noget, det smagte ulækkert.
prøvede at lave vand curring på 1 uge og lyn tørrer det, det hjælper godt på smagen. men man kan sagtens få mere ud af det ved at give sig god tid.

havde et bundt friske blade efter lidt høst, jeg tog bladene og tørrede dem i ovenen ved 80-100C og trak nol på alt. det virkede fint og smagen lagde jeg ikke specielt mærke til.

nogen der ved om man kan trække nol på friske blade ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
111 skrev:
nogen der ved om man kan trække nol på friske blade ?

Det kan du godt hvis du ikke bruger gas. Isopropanol eller æther er bedre

Lav et QWISO ekstrakt på lyntørret. Den korte trækketid tager næsten alt THC, men ikke klorofylen

Curring skal ske mens det grønne tørrer, så det hjælper ikke at curre lyntørret tjald

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
hey normalt plejer jeg og hænge dem ud om aften så de får natte fugt, og hænger dem op på loftet om dagen hvor der er varmt, det tager ca. en uge plus minus, når de bliver fugt tørret hjælper det med og få den grønne lugt og smag ud, hvor efter planten bliver lidt brun i det, og skule gøre planten lidt mere behændig og stadig lige så god.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]