Take The Blue Pill skrev:
Lilleso skrev:
DeHades skrev:
Igen, det er relativt. Hvis man tager sine forholdsregler, er skaden ved brug af stoffer minimal, hvis man ikke gør, ja... Det giver vel sig selv.
Tag LSD en gang på et år = Ingen skade
Tag amfetamin hver dag i et halvt år = Mærkbar skade.
Tag LSD hver dag i et halvt år = Mærkbar skade
Tag kokain en gang på et år = ingen skade.
Det er r e l a t i v t!
Tror ikke han forstår hvad det betyder.
Jo sku da men du stiller det latterligt op, ingen tager stoffer en gang om året, og ingen tager lsd hvert halve år, vær præcis
Det kan ikke passe, at du ikke forstår, at man ikke kan sige, at et specielt stof er mindre skadeligt end andre, men at det kommer an på forbrug. Selv en oversdosis af H2O kan slå dig ihjel.
Hvis du vil have en boglig uddannelse, må du nok se dig nødstedt til at arbejde hårdt for den. For, hvis du ikke forstår dette, hvordan vil du så forstå noget som helst andet. Det er jo ikke meget sværre det her, end at tage to æbler, og derefter tage endnu to æbler og til sidst konkludere, at nu har man sku 4 æbler.
Jeg tager et udvalgt psykedelisk stof, ca en gang hver halve år, En udvalgt stimulans til specielle lejligheder (f.eks. nytår, studenterkørsel etc.) og en udvalgt depressant en gang om ugen (ofte alkohol fredag eller lørdag - det kan dog også henne, at der ikke er nogen festligheder, og jeg derfor ryger en joint med min kæreste eller en god ven). Jeg synes selv, at dette er et fornuftigt forhold til tingene. Det lyder som om, at du tror, at man skal brænde sin hjerne af på proletariats tabletter torsdag, fredag, lørdag og søndag, for at kunne bruge betegnelsen "stofforbruger" om sig selv. Det er ikke alle, der er som dig min fine ven!