Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lev i Nu'et!
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Hej alle,

Ville bare lige anbefale alle bogen "Nu'ets kraft" af den spirituelle forfatter og foredragsholder Eckhart Tolle.

Bogen er virkelig mind-altering, og har givet en hel speciel indre fred og ro i mig selv.

Den kan lånes på de fleste biblioteker, men jeg vil anbefale at man smider de ca. 200 kr. efter den bagefter, da den fungerer supergodt som opslagsværk hvor du blot slår op på en tilfældig side, når du har brug for inspiration.

For at opsummere de vigtigste pointer i bogen for mit vedkommende:
-Lad være med at stresse dig selv: Stress er når du er et sted, men ønsker at være et andet. Vær der hvor du er, og vær der fuldt ud, og bevidst. Fokuser mere på vejen, end på målet, da målet ligger i fremtiden og derfor i Nu'et UDELUKKENDE er en illusion. Gør det derfor til vane at nyde vejen til et mål: Cykelturen til og fra arbejde, gåturen op af trapperne, tøjophænging mens der er beverly hills 90210 osv.

-Spørg dig selv: "Har jeg et problem LIGE NU?" Typisk nej, det vil give dig et ubeskriveligt velbehag og accept af tingenes stille Væren.

-Nu'et er det eneste virkelige vi har. Og alting er sket i Nu'et. Lad være at hænge dig i fortiden, den vil kun gøre dig gammel hurtig. Lad være at at bekymre dig om fremtiden, eller have utopiske forestiller om den: Den er kun en illusion og IKKE-virkelig.

Til alle der interesserer sig en smule for spiritualitet og personlig udvikling, så er "Nu'ets kraft" et must. God fornøjelse!

Eventuelle anmeldelser eller tilbagemeldelser af jeres oplevelser med bogen, må i meget gerne skrive her i tråden.

Ha´ en dejlig søndag,
Emil

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Det lyder som en nice bog.. En reminder for dem der glemmer at leve :D

Tak for anbefalingen

Titel:
Medlem

Lyder meget spændende. Jeg har ihvertfald reserveret den på biblioteket og glæder mig til at læse den :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
BESTILT! Kommer med feedback senere.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

nu må vi se om den er god :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
nu må vi se om den er god
Den ER god! Jeg vil dog sige at man skal gøre sig klar til at læse den slags. Fik den personligt anbefalet af en ven, og straks tænkte jeg "Kæft noget New-age pis!", men blev glædeligt overrasket, så væk med fordommene. Hvis man så er til den slags vil jeg da også lige anbefale "EN NY JORD" også af Eckhart Tolle. Den bog har simpelthen givet mig så ufatteligt meget, blandt andet et bedre parforhold (mindre skænderier osv). Et dejligt citat derfra; "Der er tre ord, som udtrykker hemmeligheden bag kunsten at leve, hemmeligheden bag al succes og lykke: Ét med livet.
At være ét med livet er at være ét med nuet. Så forstår du, at du ikke lever dit liv, men at dit liv lever dig. Livet er danseren, og du er dansen."

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Tak for tippet, skal snart have noget mere at læse i

Titel:
Insane psychedelia user!

Defjux skrev:
Den bog har simpelthen givet mig så ufatteligt meget

Det, der har givet dig meget, er din vilje til at handle efter hvad du har læst. At læse en bog ændrer i sig selv ikke noget eksternt. Der er mange som falder i den fælde.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Det, der har givet dig meget, er din vilje til at handle efter hvad du har læst. At læse en bog ændrer i sig selv ikke noget eksternt. Der er mange som falder i den fælde.

Ja, det kan jeg naturligvis godt følge hvis altså det skal forståes på den måde, at inden jeg påbegynder læsningen af en bog, allerede da er i besidelse af en række forudtagede meninger/tanker/følelser om emnet. Om jeg vil kalde det en fælde ved jeg nu ikke, måske hvis man er et uhyre naivt og ukritisk menneske ja, men i mit tilfælde vil jeg snarere kalde det en glædelig overraskelse. Faktisk forekom indholdet i bogen mig på en og samme gang indlysende, men samtidig ny og forfriskende

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hey Emil,

Jeg mindes faktisk at have læst den bog, men har lånt den ud til en kammerat for et par måneder siden. Havde egentlig glemt den lidt, men din post fik mig da lige til at fatte at jeg skal have fat på den igen.

Du virker rigtig interesseret i det spirituelle, så jeg kan varmt anbefale dig at læse "Guddommelige Samtaler" trilogien, hvis du ikke har gjort det. Du er ikke den samme person efter - specielt den første bog tager dig på en vild rejse.

"Deepak Chopra - The sponatenus fulfillment of desire" er også super god hvis du kan se lidt igennem dens "Oprah" moments, hvis du forstår. Den har nogle rigtig gyldne øjeblikke.

"Dr. Emoto - the secret life of water" er også en virkelig trippy bog, hvis man formår at holde sig i stemningen. Jeg har har haft nogle underlige tanker om vand og hele jordens kredsløb siden da - det er svært at forklare, men han har virkelig nogle gode pointer.

Ligenu er jeg ved at læse "The prophets way - a guide to living in the now" af Thom Hartman og jeg har også "The last hours of ancient sunlight" + nogle andre nye bøger liggende, blandt andet Deepak Chopras bog om Buddha.

Go stil med det her topic! :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Nu har jeg været nede og låne en masse af de bøger i taler om og glæder mit til at få dem læst så tusind tak.

Jeg faldt over en anden bog der hedder Troldmandens lære som jeg har læst i et per dage og må sige jeg synes den er sindsyg god og meget anderleds end mange af de andre bøger i samme gangre. Der en masse lektioner i denne bog som man skal læse hver dag hvor de så går ind og virker. Jeg må indrømme at jeg er forbavset over virkningen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Og ja rigtig lækker tråd.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Ole_finland@

Lækkert du selv disker op med nogle læseværdige bøger - Det vil jeg klart se på i den nærmeste fremtid. Tak!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Jeg kan kun sige :yeah:
Og så er det sjovt, så mange gange den dybe tallerken, bliver opfundet :!:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

så er den landet i mit hjem :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]