God afton!
Tak for svarene... Xpert det gav lidt stof til eftertanke. Det er et villakvarter, så nærmeste hus er ca. 30 meter væk. og der er masser af fri plads så vinden kan gøre sit, men worries er mest for de vindstille dage hvor "duften" jo nok vil komme snigende. Eller måske ikke så slemt, når jeg ligger helt isoleret, med så meget free space?
Tror jeg følger Xperts råd og går igang med gipsplader her en af dagene. Kan jo laves let og ret så hyggeligt i pyramideform med de gamle lægter. Så skal jeg jo nok osse lige have en ekstra lampe og så lidt isolering på ydersiden, så skal varmen fra huset nok give tilstrækkelig varme, så måske hel års dyrkning bliver muligt. Ellers monterer jeg en lille el radiator.
Har lige været oppe og måle og sige godnat. Jeg kan lave med mål 4x2,5m i bunden - desværre kun ca. 4x1,5m i 1,5 meters højde, men med lidt beskæring, kan jeg vel osse holde dem under 1,5 m (med potter)?
Lige med hensyn til hvornår jeg kan høste, så har jeg heller ikke for travlt, men nu jeg har plantet så mange frø sætter jeg dem nok i blomst når de er 1 m høje (fra pottekant) - eller er det lige så skævt tænkt, som jeg er? Havde først troet det var muligt at køre hele løbet på 2½ måned, men kan godt se at det er blomstringstiden der er tale om. Ved AK48 stod at det var muligt på 48 dage, men det må tage den tid det kommer til at tage... hastværk er nok desværre lastværk.

Håber det virker, hvis ja så tak igen. - by the way - jeg har så meget lyst til at vande dem, ser tørt ud i toppen, men 1 cm nede er der rimelig fugtigt, men ikke så fingeren glinser af vand, når den har været nede.
Mht. aktivt kulfilter, hvor stort skal et skal jeg købe? de fås jo fra billigt og op til meget dyrt... og den skal vel sættes på udsug fra skabet, som nok vil blive døbt pyramiden!
Jeg har været på dcfonline oxo og læst - stort set alt... Det er nice, man kan læse om så mange forskellige oplevelser og måder. Havde aldrig drømt om at der var så mange som dyrkede.
Til Kasmik:
Jeg købte lamper, potter, gødning på en dansk side for 1401 kr med fragt.
Muld og leca var vel knap 200 kr
Tror jeg har købt frø for samlet ca. 1800 kr, så håber der kommer noget godt op. Har lidt på fornemmelsen, efter en del læsning herinde, at frøene kunne være skaffet billigere, jeg havde det bare sådan at skulle det være så skulle det være fra Amsterdam og fra gode butikker. Troede at det var de bedste, men ved ikk? det er der måske andre her som ved?
Det var jo starten, går jo nok videre med at lave et lukket skab + aktivt kul, ekstra lampe osv. så det kommer osse til at koste lidt, men nu ser vi hvor langt jeg kommer...
Hygge derude i det danske land