Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 19:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej.

Vil cannabis planter udvikle blomster så de kan kønsbestemmes under den vegative fase (18/24) timers lys?

Titel:
Junior medlem

jeps det vil de... tager normalt omkring 14dage til 3 uger

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nej. Logisk nok så blomstrer planten ikke i det vegative fase, når den gør, så er den i blomster-fasen som typisk indtræffer omkring 12/12, og tidligere for tilvænnede udesorter

Pre-flowers vil forekomme før blomst, men det er ikke rigtigt muligt at se køn før, udover at tage kloner tidligt og sætte dem under 12/12

Titel:
Medlem

Jeg mente som udgangspunkt også den ville forblive uden blomster så længe man holdt den med lys 16-24 timer i døgnet.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Med mindre de er autoblomstrene!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BisMann skrev:
Med mindre de er autoblomstrene!

Ahh ja... Hehe

Mange tilvænnede udesorter er også autoblomstrende indendørs, mens de blomstrer normalt (for et nordisk klima) udendørs

Titel:
Medlem

Jeg kunne ret hurtigt se hvad der var hanner med mine planter. Tog vel 1 md tror jeg.

Titel:
Medlem

Mine planter stod først under 40w glødepære i 3 uger, men der var væksten 95% gået i stå så den tid tæller jeg ikke med.

De er kommet under 400w MH og har stået der 3 uger også nu.
Opdagede her til morgen at 2 af mine planter har hun blomster allerede nu. De er ikke engang 10cm høje endnu.

De sidste lader vente noget på sig endnu.
Tror de lider lidt af overvanding (Ups) og måske for lille potter til at komme videre.

Desværre ender den udvikling nok i at jeg ikke får alle sammen til at skulle i blomst samtidigt, hvilket jeg gerne ville.
Er der noget jeg kan gøre for at speede processen op?
Er det ikke også for tidligt de begynder at vise blomster?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rookie skrev:
Mine planter stod først under 40w glødepære i 3 uger, men der var væksten 95% gået i stå så den tid tæller jeg ikke med.

De er kommet under 400w MH og har stået der 3 uger også nu.
Opdagede her til morgen at 2 af mine planter har hun blomster allerede nu. De er ikke engang 10cm høje endnu.

De sidste lader vente noget på sig endnu.
Tror de lider lidt af overvanding (Ups) og måske for lille potter til at komme videre.

Desværre ender den udvikling nok i at jeg ikke får alle sammen til at skulle i blomst samtidigt, hvilket jeg gerne ville.
Er der noget jeg kan gøre for at speede processen op?
Er det ikke også for tidligt de begynder at vise blomster?

Planterne går ca + - i blomst (samme strain, samme pheno) på samme tid da de bruger de mørke timer som ur. Så selvom der er 10cm forskel på planerne skal de nok gå i blomst samtidigt. Der kan dog være afvigelser, og frøene kan blomstre forskelligt osv. Men ellers så giv dem en sæk i 24 eller 48 timer

Titel:
Junior medlem

Xpert skrev:
Pre-flowers vil forekomme før blomst, men det er ikke rigtigt muligt at se køn før, udover at tage kloner tidligt og sætte dem under 12/12

Kan man ikke blot sætte dem i blomst og derefter tage kloner. Eller duer det ikke at tage kloner af planter i blomst?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

plant skrev:
Xpert skrev:

Kan man ikke blot sætte dem i blomst og derefter tage kloner. Eller duer det ikke at tage kloner af planter i blomst?

Planten gror jo ikke betydeligt i blomst, så eftersom klonerne også vil være i blomst så ryger meningen med at tage kloner lidt (mget). Desuden vil det nok også stresse planten unødigt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Man kan nu sagtens tage stiklinger af dem godt inde i blomstringen, men det bliver sværere og sværere at klone, jo længere tid der går, men det kan sagtens lade sig gøre. Alternativt er der reveg. som også er en løsning, hvis man ikke vil miste en bestemt pheno eksemplelvis.

Det er ikke korrekt, at planten ikke vokser meget i blomst, de strækker sig en del i blomst, nogle mere end andre, men de vokser nu også i blomsten, et eks. på det er hvis man topper dem i blomstringen, så kommer der nye toppe til...

MoS:mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

MoS skrev:
Det er ikke korrekt, at planten ikke vokser meget i blomst, de strækker sig en del i blomst, nogle mere end andre, men de vokser nu også i blomsten, et eks. på det er hvis man topper dem i blomstringen, så kommer der nye toppe til...

MoS:mrgreen:

Men ikke brugbart at klone dem fremfor bar at lade dem sidene på planten imo, jeg ville ikke stresse en plante i blomst så meget.

Reveg er selvf. en mulighed ja.

Titel:
Junior medlem

Reveg. er self. en oplagt mulighed. Men adskillige steder læser man om at sætte sine planter i blomst med 12/12 - tage kloner af hunnerne - og derefter bringe dem (moderplanterne) tilbage i veggestadiet med 18/24 - de eneste konsekvenser er umiddelbart at det er tidskrævende ...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

plant skrev:
Reveg. er self. en oplagt mulighed. Men adskillige steder læser man om at sætte sine planter i blomst med 12/12 - tage kloner af hunnerne - og derefter bringe dem (moderplanterne) tilbage i veggestadiet med 18/24 - de eneste konsekvenser er umiddelbart at det er tidskrævende ...

Man plejer så vidt jeg ved at tage kloner af ens planter i Veg, skrive ned hvilke kloner der er fra hvilken plante, og så sætte klonerne i blomst for derefter at vide kønnet på planterne.

Titel:
Junior medlem

BisMann skrev:
Man plejer så vidt jeg ved at tage kloner af ens planter i Veg, skrive ned hvilke kloner der er fra hvilken plante, og så sætte klonerne i blomst for derefter at vide kønnet på planterne.

Yeps, det er rigtigt - man kan dog gøre på den anden måde ...

Some people like to pre-force weed plants when they are 8” tall, in order to weed out the males. When growing outdoors, many growers do not wish to devote time, space or energy to male White Widow plants. Just put the weed plants on a 12 hours light cycle for 2 weeks, separate the females from the males, then revert the light cycle back to 18-24 hours to continue vegatative growth for the females. Keep in mind, this is a time consuming process and can put the weed plants back 2 weeks in growth. Don’t pre-force weed plants unless you have lots of time. Just cover one branch per weed plant with black paper (light tight, breaths air) 12 hours every day under constant light to force pre-flowers and differentiate early.

Kilde: weedseedshop.com

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jep, men den første metode er jo SÅ meget smartere, de vudere en 2 uger tilbage i dyrkning, så vidt jeg ved er der også en herma tendens hvis ikke man revegger ordentligt.

Titel:
Medlem

Hele problemet i det her er primært at mine planter ikke er mere end 8-10 cm høje og allerede har tegn på blomst.
De 2 hvide "hår" fra hunblomsten se tydeligt.
Det er da alt for tidligt?

Dog har de godtnok 4 bladsæt men alle indenfor 5 cm på stænglen, og bladene er små.

Noget er i mine øjne forkert, men hvad?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Rookie skrev:
Hele problemet i det her er primært at mine planter ikke er mere end 8-10 cm høje og allerede har tegn på blomst.
De 2 hvide "hår" fra hunblomsten se tydeligt.
Det er da alt for tidligt?

Dog har de godtnok 4 bladsæt men alle indenfor 5 cm på stænglen, og bladene er små.

Noget er i mine øjne forkert, men hvad?

Hvilken strain er dét?

Titel:
Medlem

Må melde pas på den.
da jeg er første gangs "grower" fik jeg frøene af en bekendt som dyrker selv.
Eneste info jeg fik var at den højeste min bekendte har haft af dem var 2,6m+. det vil jeg mene er en Sativa.
Derud over ved jeg intet.

Dog er de jo "gamle" i den forstand at de har fået dårligt lys længe.
Måske uret til blomstring tæller fra dag 1 uden hensyn til dårlige vækstforhold.
De stod ca 3 uger under 40w pære stort set uden resultat, og måske 1 uge spildt under 400w MH, da jeg ikke var opmærksom på root-bound.

De bedste er dog blevet plantet i 11,5L beholdere, og kan se ca 0,5-1cm vækst bare på den første dag.

Måske den tidlige blomstring blot er pga. de er "gamle" selvom de ikke er store?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]