Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 10:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I den psykedeliske suppe^^
Har tænkt over det et stykke tid. Amfetamin er til at få fat i over det hele imens methamfetamin ikke er til at få fat i. Er der en speciel grund til at det ikke er udbredt i DK eller? Det kan jo ikke være rigtigt at amerikanerne kan vælte sig i det men vi ikke kan eller? :P ikke fordi det er god HR at vælte sig i meth... men.. nogle bud anyone???

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det skal du kun være glad for.

"Taget fra vores HR Wiki - om methamfetamin."

Langsigtede bivirkninger ved jævnlig brug:

Dødelige nyre- og lungesygdomme
Mulighed for hjerneskader
Permanente psykiske problemer
Reduceret immunforsvar
Leverskader
Hjerteanfald

Så vidt jeg har indforstået det, er methamfetamin nemmere samt billigere at fremstille end normal amfetamin. Så hvorfor vi ikke ser så meget til det i Danmark er et godt spørgsmål, som jeg ikke umiddelbart tror du finder svar på herinde.

En stor grossist (HA, bandidos?) ville muligvis kunne svare dig på dette.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Plus at i USA(Mexico) er nemmere at få fat i de ting som man bruger til Meth-amfetamin.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Det meste methamfetamin der bliver syntetiseret i USA er lavet ved reduktion af efedrin, og det er receptpligtigt medicin i DK hvorimod du kan købe det i håndkøb i USA. For mere info om meth søg på filmen "wickedaap" på google (det er hit nr. 1 og den tager ca. 51min)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay mange tak! det var bare noget jeg havde gået og undret mig over i et stykke tid. Tænkte også lidt på om det var det med tilgængligheden af efedrin... så det var derfor. men mange tak!

PS.: Har set filmen der før. Forholdsvis skræmmende hvad dårlig HR kan ende med... og det er jo ikke engang methamfetamin der er det værste...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Resist skrev:
Det skal du kun være glad for.

"Taget fra vores HR Wiki - om methamfetamin."

Langsigtede bivirkninger ved jævnlig brug:

Dødelige nyre- og lungesygdomme
Mulighed for hjerneskader
Permanente psykiske problemer
Reduceret immunforsvar
Leverskader
Hjerteanfald

Det er de samme langsigtede bivirkninger som ved (alm.) amfetamin. Meth virker bare bedre, så jo, det vil vi gerne have. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Meth virker bare bedre, så jo, det vil vi gerne have. :)

true that! :D så længe man bare holder sig til god HR selvf.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Tja,nu har jeg da osse mødt et par danske hardcore Amfetamin-misbrugere,de så ikke meget bedre ud,end dem på filmen... Mere velsoignerede,da de ikke var hjemløse,men ellers havde de indsunkne øjne,smadrede tænder og hule kinder og rynket hud(På trods af at de er midt i 20´erne)... I det hele taget var det meget tydelig forskel at se på dem og så dem,der er hooked på dope og downere.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DownerDaze skrev:
Tja,nu har jeg da osse mødt et par danske hardcore Amfetamin-misbrugere,de så ikke meget bedre ud,end dem på filmen... Mere velsoignerede,da de ikke var hjemløse,men ellers havde de indsunkne øjne,smadrede tænder og hule kinder og rynket hud(På trods af at de er midt i 20´erne)... I det hele taget var det meget tydelig forskel at se på dem og så dem,der er hooked på dope og downere.

Det med tænderne er intressant. Går (meth)amfetamin direkte ind og ødelægger tænderne?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Resist skrev:
DownerDaze skrev:

Det med tænderne er intressant. Går (meth)amfetamin direkte ind og ødelægger tænderne?

Ikke direkte men det stopper eller næsten sætter spytsekretionen i stå, så tænder og tandkød er enormt sårbart for bakterier.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Yep. Ligeså snart emaljen ryger (derfor er det måske en god idé at være omhyggelig med hvad man drikker/propper i munden) er tænderne enormt sårbare. Tror bare først at det gør sig rigtigt gælende når man enten hopper videre efter at have sovet eller kører i flere dage med syrlige ting i munden og som ehterlungs siger, lidt mundvand.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Etherlungs skrev:
Resist skrev:
DownerDaze skrev:

Ikke direkte men det stopper eller næsten sætter spytsekretionen i stå, så tænder og tandkød er enormt sårbart for bakterier.

Gisp :shock:

Er glad for at jeg er stoppet med det stads.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Til det med tænderne,kender jeg en,der nu har gebis på grund af et tidligere amfetaminmisbrug... Vedkommende er sidst i 20´erne... Om det skyldes dårlig mundhygiejne i perioden (vidst nok 8 år),eller om det direkte skyldes amfetaminen er jeg ikke sikker på... En blanding måske? Det tror jeg ihvertfald... Uanset er det et ubehageligt stof at være slave af,både fysisk og psykisk... Men det gælder nok de fleste "hårde" stoffer,i guess... Jeg har "kun" været afhængig af cannabis og alene det synes jeg da var hårdt at være i/og specielt "komme ud af". Så jeg kun gætte mig til,hvordan det er for dem?! :shock:

Titel: ..
Junior medlem

@ Resist

Hvis det er billigere at fremstille, hvordan kan gade prisen så være 4 - 5 gange højere end alm amf??

Titel: Re: ..
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Orla Jensen skrev:
@ Resist

Hvis det er billigere at fremstille, hvordan kan gade prisen så være 4 - 5 gange højere end alm amf??

Måske fordi det er 5 gange mere potent.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]