Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Hundige
Da jeg var 11 til 13 år røg jeg bong hverdag i 2år kom op på en hel del til sidst (startede allerede med at ryge smøger da jeg var 9år, meget dårligt milijø =).. men endte med min kæreste ville gå fra mig dengang hvis jeg ikke stoppede med at ryge fed hver dag.. så jeg stoppede faktisk.. lidt sygt men okay =) hvad damerne ikke kan gøre ved ens liv hehe.. jeg er så 23 år den dag idag..

har prøvet at ryge igen siden da og det er gået totalt galt.. har prøvet 2 gange siden.. første gang igen var da jeg var 16-17år på en 10.klasse studie-tur til polen, hvor jeg sugede et kæmpe hoved (totalt fatalt) fik en ud af kroppen oplevelse og troede jeg skulle dø.. fordi jeg blev så bange for at kunne se på mig selv udefra.. jeg gik totalt i panik og fik den grumme dødsangst..

nr.2 var til en fest for cirka 2år siden.. min far var lige død af hjertestop og kunne måske godt have været med til at påvirke min skævert.. men galt gik det ihvertfald.. jeg følte rummet snærvede sig ind på mig og satte mig ud på altanen.. derude følte jeg mig nærmest ''et'' med mit hjerte og følte jeg kunne mærke hver eneste hjerteslag meget kraftigt og syntes det gik langsommere og langsommere.. og så kom dødsangsten ind igen.. men denne gang trækkede jeg på min oplevelse fra polen og beroligede mig selv med det bare var THC'en som legede med min hjerne.. men selvom jeg var ekstremt bevidst var det utroligt ubehageligt og meget virkeligt =) og den oplevelse kom fra bare 5 storer sug fra en joint..

Mit spørgsmål er: synes det er mærkeligt at jeg ikke kan ryge hash igen eftersom jeg har gjort det hardcorestyle i 2år hvor jeg ovenikøbet var en mega lille dreng!? og kan jeg nogensinde komme til at nyde en skævert igen :/? kunne jeg evt starte ud meget mildt? med en slags meget mild The og så evt bygge det op? kan man lave hash the af bare et frisk cannabis blad som man putter i eller? hvad skal der til for at få en meget mild thc oplevelse? i ved efter de første 2-3 øl hvor man kan mærke atmosfæren ændre sig.. men mand er ikke fuld.. den slags mildhed, bare med thc eller findes den ikke?

Senest rettet af Tailslide 30 jul 2007 19:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

hørte fra en veninde da jeg var mindre at man kunne tage en hel plante med rod.. direkte fra jorden og putte roden ind under kogende vand.. det ville få planten til at gå i chok og ''skyde'' en masse thc ud i -Bladene- kunne det være med til at give en mild hash the oplevelse? bare tage et par hele kroner og putte dem i en kop varm vand?

ked af hvis jeg træder nogle over tæerne her med mine newbie ting så sry på forhånd hvis det er tilfældet..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvis du søger en mildere thc oplevelse vil jeg sige en pot joint, og så bar et par enkelte sug. Tror dine problemmer til dels ligger i at du har røget så meget, lige pluselig efter at have holdt pause i så langt tid, og at til dels at du har gjort det på tidspunkter hvor du følelsesmæssigt var nede (din fars død).

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Kan sgu da godt forstå du gik ned med flaget i Polen, når du suger et bonghoved får du jo et chok.... Du skal bare tage den med ro, suge ligeså stille på en joint, 2-3 små sug som ikke kradser for meget, og så send den videre; så kan du altid suge lidt mere næste gang hvis du føler for det jo....

Den der med at planten går i chok under varmt vand lyder sgu lidt som en røver - men kan ikke afvise det....

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til rygningen til at begynde med, da det er meget nemmere at styre end hvis du indtager det oralt...

Titel:
Junior medlem

ye hehe ved ikke om det er en røver desværre har ikke set hende i mega langtid.. men kan huske det tydeligt det hun sagde at hendes mand tog en hel plante med rod og holdte ind under kogende vand så gik den i chok og skød alt sit thc fra rødderne ud i resten af planten..

grunden til jeg sigter lidt efter at drikke noget mildt te er generalt bare fordi jeg har røget smøger i mega langtid og har det mega svært ved at tage milde sug :s det som om jeg ubevidst suger til jeg kan mærke noget..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Tailslide skrev:
grunden til jeg sigter lidt efter at drikke noget mildt te er generalt bare fordi jeg har røget smøger i mega langtid og har det mega svært ved at tage milde sug :s det som om jeg ubevidst suger til jeg kan mærke noget..

Bare tænk over hvert sug du tager - inhalér langsomt og hold måske røgen neden indtil du kan begynde at mærke noget.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Den der med roden har jeg hørt før. Det er hvis du har planter til at stå, som skal høstes. Så gik rygterne på at man ville få det sidste thc i roden ud i bladene ved at stoppe roden i varmt vand.
Tror du har misforstået et eller andet ved denne, tja "myte"? tror ikke den er bevist. Men du får jo ikke noget du kan drikke ud af dette hvis det endelig skulle virke. Du vil bare få det sidste thc fra roden ud i bladene.

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig fra at spise / drikke hash, før at du har fået et godt forhold til hash. Når man først har indtaget thcen igennem føde, kan du ikke stoppe virkningen hvis den bliver for kraftig, hvorimod du kan stoppe med at ryge på jointen hvis du bliver for skæv.

Titel:
Junior medlem

ye true that.. ved ikke hvorfor mit sind bare vil have jeg skal prøve og drikke det, til at komme mildt igen.. lidt weird.. tror de voldsomme nedture de sidste par gange har gjort mig lidt scared! men yes jeg prøver med noget pot næste gange, stille og roligt bare et par hvæs..
os lidt sjovt i sig selv hvordan en trang som er 10år gammel kan komme igen.. det i sig selv er osse en del weird Oo

men takker for alt folkens =)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Og desuden omkring theen, så er THC ikke vandopløseligt, men fedtopløseligt, så der skal være en form for fedtstof til stede som THC'en kan binde sig til.
Men de givne råd er bestemt meget brugbare. Hvis du har nogle fornuftige forbindelser, så prøv at spørge efter en sativa-domineret pot, den er noget mere 'udadvendt', så den er lidt nemmere bare at hygge sig med.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Evt. put kun en lille bitte smule i, fx. 0,25g pot til én smøg. Det burde ikke være muligt at få for meget med så lidt, selvom du sikkert vil kunne mærke det. Jeg vil mene at du vil kunne skamsuge den ligeså meget som du vil uden at få for meget

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er korrekt at hvis man koger rødderne fra en nyligt høstet plante øger det THC-indholdet i TOPSKUDENE. Altså, THC stødes ud af rødderne, og derfor vil vandet du koger i selvfølgeligt ikke gøre dig det mindste skæv.

Som Dehades og Thomhash rigtigt bemærker skal du altså finde noget fedtstof at opløse hash/pot i ved mellemstærk varme for at kunne lave en drik man bliver beruset af.

Men jeg må slutte mig til moralekoret - Du er selvfølgeligt ældre og mere moden nu, men overvej om du er klar til spise/drikke hash( specielt hvis du har lyst til at gøre det mere end en gang) når du har en fortid med et tydeligt misbrug og muligvis noget følelsesmæssigt baggage du ikke har bearbejdet.

Det synes nemt at hoppe ned i sumpen igen hvis der sker nogle væmmelige ting i ens liv, og( og nu får jeg nok kritik, men det er altså min erfaring) hvis man ryger så vildt meget hash i en ung alder som du har gjort kan det godt hæmme ens følelsesmæssige udvikling og gøre dig mere sårbar overfor afhængighed og depression/selvmedicinering til følge. Jeg siger slet ikke at det er/bliver sådan for dig, bare at du skal sørge for at have det godt, fysisk og mentalt, før du igen kaster dig ud i brug af rusmidler. Held og lykke! :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Tias skrev:
Det er korrekt at hvis man koger rødderne fra en nyligt høstet plante øger det THC-indholdet i TOPSKUDENE. Altså, THC stødes ud af rødderne, og derfor vil vandet du koger i selvfølgeligt ikke gøre dig det mindste skæv.

Ret sikker på at dét er en røver.. Nu har jeg ikke haft det store biologi, men kan ikke se hvorfor der skulle være THC i rødder, man kan også se at krystal produktionen indsnærver sig til budsne og trimmet omkring budsne, ikke engang de større blade indeholder nævneværdig THC. Kan kun se at det skader planten grundet THC'en der nedbrydes ved varmen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er en skrøne...

Er for våd til at finde kilde nu

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er I sikre på den? Rådet om at koge rødderne er en fast del af næsten alle de bedste growguides, men derfor kan det selvfølgeligt godt være løgn..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tias skrev:
Er I sikre på den? Rådet om at koge rødderne er en fast del af næsten alle de bedste growguides, men derfor kan det selvfølgeligt godt være løgn..

Uden at være helt sikker er det vist fra Hampedyrkerens håndbog det kom frem. Jeg har ihvertfald læst mange "rapporter" omkring emnet, og selv afprøvet det. Har overhovedet ikke kunnet mærke forskel på planterne om de blev kogt eller ej

Jeg kan heller ikke se hvad THC'en skulle gøre i rødderne (ikke møj sol) og de indeholder da også kun en forsvindende lille del hvis overhovedet noget

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
Hej Tailslide, jeg kommer selv inde fra det mindre pæne miljø, så tror måske jeg kan svare, bare en smugle,

du kan sagtens få en god skævert på igen, varier de redskaber du ryger på, sørg for miljøet omkring dig er passende, husk altid og BYGGE din skævert op stille og roligt, har du evt. prøvet og ryge hjemme lavet nol eller ryst?
jeg får lavet lidt ind imellem og de samme gør min mor, og det virker super på os begge,

Mvh Fushibask

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert>> Det er ikke at der findes THC i rødderne der lægger til grund for metoden - Det virker( i teorien) ved at stresse hele planten sådan at THC'en der er tilstede i stamme og mindre grene( som du jo normalt ikke ryger) bliver presset ud i topskuddene. Jeg har kigget mig lidt omkring, og det lader til at være en alment accepteret del af growguides i det meste af verden. Ikke at den slags 'hearsay' behøver at være gode varer, men jeg forestiller mig bare at nogen må have lavet en mere uddybende undersøgelse.

Titel:
Medlem

Når det kommer til stoffer med psykedelisk effekt er det min erfaring at indstilling og accept størstedelen. Hvis du har en stor nok noia før indtagelse har det svært ved at gå andre veje og de spiller mængden du indtager kun ind på hvor galt det går. Arbejd i stedet med hvorfor du har den dødsangst og om du virkelig tror på den.
Drop bonghoveder og ryg en pind i stedet og husk at du vælger hele pakken når du indtager et stof så følg rusen og hvis du bliver bange for at død så lad det ske læg dig ned og læg dig til at dø og få endegyldigt bevist for dig selv at det ikke sker. Frygten er det eneste du har at frygte.

Mvh. Anarkrig

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tias skrev:
Xpert>> Det er ikke at der findes THC i rødderne der lægger til grund for metoden - Det virker( i teorien) ved at stresse hele planten sådan at THC'en der er tilstede i stamme og mindre grene( som du jo normalt ikke ryger) bliver presset ud i topskuddene. Jeg har kigget mig lidt omkring, og det lader til at være en alment accepteret del af growguides i det meste af verden. Ikke at den slags 'hearsay' behøver at være gode varer, men jeg forestiller mig bare at nogen må have lavet en mere uddybende undersøgelse.

OK troede faktisk det var fordi folk ville drive thc fra rødderne.

Men presset ud? Det er jo ikke en væske der løber inde i planten og som kommer ud igennem kirtler på budsene?

Uden at være 100% sikker så mener jeg ikke der er noget THC inde i planten, men hovedsageligt udenpå inde i hampeplantens variant af hår, glandulare trichomes som en olie. Tvivler meget på at der er noget THC af betydning inde i stænglen, ligesom jeg tvivler på at at det har nogen effekt at koge rødderne. De personer jeg har snakket med som har prøvet siger at der ingen forskel er som ikke kan forklares med alm. variationer. Men tror da helt klart ikke det skader røgen :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nåja, men hvad har de folk du har snakket med at bakke det op med? F.eks. Planetganja's guide er meget videnskabeligt skruet sammen, og de støtter tricket med at koge rødderne.

Nu er jeg altså nysgerrig, men ved ikke hvor jeg skal lede :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]