Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 16:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: sundere?
Dedikeret medlem

Xpert skrev:
fushibask skrev:
hej Adolfi hitli, det er sundere og ryge joint end bong da når du ryger bong gir det vand og mere snavs i lunger, men ellers er det vist et ret tæt løb mellem de to, men hvis du vil være sund så prøv og ryge de forskellige ting rent, glem tobakken, det er den mest usunde ting omkring ryger området.

Mvh Fushibask

Please hold nu op med det der vand i lungerne... Vi består af ca. 68% vand!

Det er tjære, kulilte, benzen og andet vi skal være bange for. Ikke vand

Menes at have hørt, at selv små mængder vand i lungerne er utrolig skadeligt for lungernes væv. Men jeg har ingen kilde. Jeg har også en teori om at små mængder vand i lungerne (eller fugt i lungerne), på kolde dage kan øge risikoen for lungebetændelse.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Jeg har også altid hørt det med van i lungerne af at ryge vandpibe, og har et arbejde hvor der svejses en del. Der har jeg også fået skræmmende historier om at der skal bruges udsugning konstant eller kan svejserøgen omdannes til vand i lungerne, og efter nok røg ville man "drukne"?

Men som Xpert siger lyder det meget ulogisk :?

Titel:
Dedikeret medlem

Canax ->

Den med svejserøgen holder ikke ;) Røgen/Gasserne fra nogle typer smeltet jern kan gå i lungerne og øge resikoen for lungesygdomme merkant. Her snakke vi de værre af slagsen såsom kræft, kronisk bronkitis m.m.. Hvis man efter længere tids svejsning uden mundfilter (maske) ryger sig en smøg så øges resikoen endnu mere. Men det gælder dog ikke gas svejsning, kun TIC,- MAC-, og Elektrodesvejsning, med gamle elektrodestænger. Og kommer an på hvilket metal du arbejder med.

Har du ikke været på paragraf 26 kursur? ;D

Og for den sags skyld så har jeg også fået fortalt at bong-røgen kan give svamp i halsen. Men det kan ligeså godt være et rygte.

Titel:
Junior medlem

Hov hov, nu glemmer i jo alle sammen en vigtig ting: Når du filtrerer røg igennem vand fjerner det jo en del grimme carcinogener som er grunden til at røg er så farligt. Jo bedre filtrering jo mindre skade tager dine lunger.

Vand i lungerne er også noget ævl. Hvis du får vand i lungerne af at ryge bong så suger du enten alt for hårdt eller også har du vendt bongen på hovedet. :roll:

Den varme røg får sikkert noget af vandet til at fordampe men da vand-damp i lungerne ikke er skadeligt vil jeg mene at:

Bong er sundere.

Til gengæld ville jeg da aldrig sige nej til joints, for de er bare meget hyggeligere at ryge på. :wink:

Ps. Hvis du godt kan lide at proppe is i din bong så (hvis den fx. har en ice-notch) undgå at gøre det hele tiden. Kold luft i dine lunger kan give bronkitis eller lunge-betændelse.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
Kelao skrev:
Hov hov, nu glemmer i jo alle sammen en vigtig ting: Når du filtrerer røg igennem vand fjerner det jo en del grimme carcinogener som er grunden til at røg er så farligt. Jo bedre filtrering jo mindre skade tager dine lunger.

Vand i lungerne er også noget ævl. Hvis du får vand i lungerne af at ryge bong så suger du enten alt for hårdt eller også har du vendt bongen på hovedet. :roll:

Den varme røg får sikkert noget af vandet til at fordampe men da vand-damp i lungerne ikke er skadeligt vil jeg mene at:

Bong er sundere.

Til gengæld ville jeg da aldrig sige nej til joints, for de er bare meget hyggeligere at ryge på. :wink:

Ps. Hvis du godt kan lide at proppe is i din bong så (hvis den fx. har en ice-notch) undgå at gøre det hele tiden. Kold luft i dine lunger kan give bronkitis eller lunge-betændelse.

jeg må sige du laver et godt argument, og den med isen vidste jeg ikk, men har nu altid hørt den med vandet fra min mor og hendes "bumsede" venner. og synes nu også det lyder meget realistisk.

Titel:
Junior medlem

Citat:
jeg må sige du laver et godt argument, og den med isen vidste jeg ikk, men har nu altid hørt den med vandet fra min mor og hendes "bumsede" venner. og synes nu også det lyder meget realistisk.

Jeg har personligt røget bong i over 6 måneder og har endnu ikke oplevet at få vand i lungerne eller lunge-infektion.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kelao skrev:
Citat:

Jeg har personligt røget bong i over 6 måneder og har endnu ikke oplevet at få vand i lungerne eller lunge-infektion.

jeg har røget bong ca. 2år plus minus det løse, og nej jeg hár heller ikk det vilde, får lidt sort slim engang om måneden, men det er jo også skadeligt på længre sigt, du vil højst sandsyneligt hoste meget, (ikke bongkitis) kender du den regel med og blande klor og andre stærke rengørings midler indedørs? det skulle ha samme effekt bare MEGET hurtiger, du kan faktisk drukne ved og gøre det inde i et lille lukket rum.

Titel:
Junior medlem

fushibask skrev:
kender du den regel med og blande klor og andre stærke rengørings midler indedørs? det skulle ha samme effekt bare MEGET hurtiger, du kan faktisk drukne ved og gøre det inde i et lille lukket rum.

Nej det gjorde jeg faktisk ikke, men det er vel en kemisk reaktion der gør gasserne flydende i dine lunger. Heldigvis er der ikke hverken klor eller andre stærke rengøringsmidler i min bong. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kelao skrev:
fushibask skrev:
kender du den regel med og blande klor og andre stærke rengørings midler indedørs? det skulle ha samme effekt bare MEGET hurtiger, du kan faktisk drukne ved og gøre det inde i et lille lukket rum.

Nej det gjorde jeg faktisk ikke, men det er vel en kemisk reaktion der gør gasserne flydende i dine lunger. Heldigvis er der ikke hverken klor eller andre stærke rengøringsmidler i min bong. :)

ja,

ku se sjovt ud

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bong er også freeticket til misbrug. Du kan have den ved siden af pcen og være skæv hele dagen.. max skæv. 2 grupper mennesker prøver hash og kan lide det. Hver dag ryger de en joint i en måned. Så skifter gruppe 1 over til bong pga økonomiske mangler. Begge forsætter misbruget. Hvem fucker mest op?

Et godt tip. Elsk jointen mest.

Titel:
Medlem

agjoey skrev:
Bong er også freeticket til misbrug. Du kan have den ved siden af pcen og være skæv hele dagen.. max skæv. 2 grupper mennesker prøver hash og kan lide det. Hver dag ryger de en joint i en måned. Så skifter gruppe 1 over til bong pga økonomiske mangler. Begge forsætter misbruget. Hvem fucker mest op?

Et godt tip. Elsk jointen mest.

Word!!

Min personlige mening til topic er at bong er meget usundere end joint..
Hvis du holder det til at bong kun skal ryges en gang imellem så er der ikke det store problem.. Men hvis du som i overstående citat junker bong så går det ret hurtigt ned af bakke for dine lunger og din krop som helhed.. Man kan sagtens se om en person der ryger hver dag er til bong eller til joint imo

Titel:
Junior medlem

Joints og piber om dagen, bong om aften! Man slipper for at få vand ind, hvis man har en ordentlig bong, ikke de der fedtede 30 cm bong'er, den skal helst være så lang at man kan sidde med den med strakt arm. Og man bliver skævere af bong, hvis man slammer hoveder'ne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]