Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Hej :)

Jeg har lige nogle spørgsmål, håber i kan besvare dem, på forhånd tak.

Bliver alle afhængige af heroin første gang de indtager det, eller er det forskelligt?
Hvis ja, kan man så indtage en så lille dose, at man kan mærke heroin effekten, men ikke blive afhængig? (Det kan man jo så kun første gang - i ved .. tolerance).

Venlig hilsen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
djio skrev:
Hej :)

Jeg har lige nogle spørgsmål, håber i kan besvare dem, på forhånd tak.

Bliver alle afhængige af heroin første gang de indtager det, eller er det forskelligt?
Hvis ja, kan man så indtage en så lille dose, at man kan mærke heroin effekten, men ikke blive afhængig? (Det kan man jo så kun første gang - i ved .. tolerance).

Venlig hilsen :)

Nej du bliver ikke automatisk afhængig bare fordi du prøver det en gang.

Det kommer helt an på folk. Den psykiske afhængighed kan indtræffe hurtigt, og efter 1. gang fordi det føles så godt (har jeg læst)

Den fysiske afhængighed kommer efter flere ganges brug, alt efter hvor tit, hvor meget og så videre. Kommer an på personen

Men glem skræmmekampagnerne med: "jeg røg hash en gang, blev afhængig og nu er jeg død"

Titel:
Junior medlem

okay, mange tak for svaret. lige hvad jeg havde brug for. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
djio skrev:

Men pas nu på....... Opiater er ikke legetøj (ligesom alle andre stoffer heller ikke er)

Hav respekt, ikke frygt

Titel:
Junior medlem

Xpert skrev:
djio skrev:

Men pas nu på....... Opiater er ikke legetøj (ligesom alle andre stoffer heller ikke er)

Hav respekt, ikke frygt

Det skal jeg nok, og tak.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg mindes at have læst et sted at kokain er mere vanedannende end heroin.

Et hold forskere havde nogle mus som forsøgsdyr. Den ene gruppe af mus kunne få heroin ved at trykke på en knap, hvor den anden gruppe af mus kunne få kokain ved at trykke på en knap. Det vidste sig så at forsøgsdyrende der kunne få en dose heroin, stadig huskede at være hygiejniske og vaske sig selv. Forsøgsdyrende som kunne give sig selv kokain, tænkte overhoved ikke på andet end at få rusen. Efter en måned var 92% af forsøgsdyrende der tog coke døde, hvor imod en meget laver procent del af dem der tog heroin så var døde..

Har ikke lige nogen kilde på det, desværre.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Psycheholic skrev:
Jeg mindes at have læst et sted at kokain er mere vanedannende end heroin.

Et hold forskere havde nogle mus som forsøgsdyr. Den ene gruppe af mus kunne få heroin ved at trykke på en knap, hvor den anden gruppe af mus kunne få kokain ved at trykke på en knap. Det vidste sig så at forsøgsdyrende der kunne få en dose heroin, stadig huskede at være hygiejniske og vaske sig selv. Forsøgsdyrende som kunne give sig selv kokain, tænkte overhoved ikke på andet end at få rusen. Efter en måned var 92% af forsøgsdyrende der tog coke døde, hvor imod en meget laver procent del af dem der tog heroin så var døde..

Har ikke lige nogen kilde på det, desværre.

Det behøver man da ikke mus eller kilder for at se. Bare kig på mennesker. Man skal være dybt junkie for at vise samme adfærd efter heroin, som de fleste af os gør efter kokain, når vi først går i gang. :lol: (Hvor kan man få sådan en knap ligesom musenes??)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Nej, man bliver ikke afhængig af at tage heroin en gang. Jeg har dog oplevet at de fysiske abstinenser indtraf efter 5-6 døgns konstant forbrug. Det var dog heller ikke noget der gjorde at jeg fik lyst til at tage mere. Tværtimod.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted derude
sådan tror jeg ikke på man bare lige kan stille det op... heller ikke selvom du kunne vise en kilde til din info om musene. Det er ikke sikkert det samme ville gøre sig gældene med mennesker.

Personligt har jeg for ca. 10 år siden røget free-base hver dag gennem ca. 2 måneder. Røg nok i snit 1 - 2 gram om dagen. (Og JA det var dyrt!)
Pengene var ikke et problem på det tidspunkt, men alligevel så ligepludselig en dag, da der var gået de der ca. 2 måneder. Så gik det ligesom op for mig på en eller anden måde at det her shit er alt for dyrt at blive ved med...
Så stoppede jeg bare fra den ene dag til den anden uden problemer af nogen art. Jeg lagde coken helt på hylden i lang tid, og har siden kun taget det lejlighedsvis. Eks. har jeg lige nu 1/4 gram god coke liggende, som jeg allerede har været i besidelse af i flere uger. Købte to gram til fullmoon på andendagen, og der er mange der har fået af det. Jeg har nok indtaget mellem 1/4 - 1/2g selv af det og kun til fullmoon efterfølgende har det ligget og samlet støv herhjemme. Og det vil det gøre indtil næste gode lejlighed byder sig...

Speed tog jeg også meget af for mange år siden år, og det var langt sværere at komme af med det misbrug end det var med coke. Det tog over et år at komme helt ud af det, og cravingen var der længe efter. Sidste gang jeg indtog speed var for 8 år siden og da fik jeg kun "tømmermændene" med det samme... ingen god rus eller noget, bare direkte til bagsiden af medaljen, men i lige så lang tid. Så var det ikke spor sjovt mere, men cravingen var der endnu og kan stadig stikke sit grimme ansigt frem ind imellem.

Extasy well... det var ikke noget problem at lade de skodpiller være.

rene mdma-krystaller indtager jeg stadig lejlighedsvis, med lange perioder imellem.

Der er også flere andre ting jeg har prøvet i mellemtiden, men ikke noget jeg har været afhængig af. (kun hash... still going strong)

Jeg har prøvet Heroin 1 gang. Det var brun heroin, og det blev røget.
Jeg aner ikke hvor stor en dose jeg fik. Det var en "kammerat" der var stærkt afhængig af sit rygeheroin der synes jeg skulle prøve. Jeg var ung og dum, og kunne klare hele verden så jeg sagde ja (tsk tsk).

Aldrig har jeg haft det så elendigt som da jeg begyndte at mærke virkningen. Jeg følte mig som en slap sæk kartofler, og kunne ikke andet end at sidde ned og have det sygt dårligt. Vild kvalme og opkast osv. Jeg fik af vide at sådan er det som regel de første gange.

Jeg synes det var stærkt ubehageligt, men overraskende nok havde jeg lyst til at gøre det igen bagefter alligevel! Jeg har dog været stærk nok til aldrig at gøre det igen, men lysten har været der mange gange, selvom selve oplevelsen var noget lort. Det kalder jeg for at afhængighedsskabende stof! Det er sgu på højde med tobak! (inkl. tilsætningsstoffer)

Om jeg bare er super heldig med hensyn til at kunne styre coken skal jeg ikke kunne sige, men min personlige mening er at heroin er meget mere afhængighedsskabende og fornedrende for den der tager det.

Jeg er også blevet tilbudt opium adskillige gange, sidst til fullmoon, hvor en skør israeler nok prøvede 20 gange hver dag de første dage at sælge opium til mig, selvom jeg hele tiden sagde nej tak.

Jeg tør ikke...

Jeg er bange for at det er som med heroin... uanset om rusen føles behagelig eller ej, vil cravingen efter mere komme med det samme og jeg tror bestemt ikke det bliver nemmere anden gang at håndtere endnu en konflikt med valmuens afkast af enorme magter.

Nu fik jeg lige ramblet en hel masse af her, så må hellere stoppe... men bottom line i min post:

Heroin er mere afhængighedsskabende end cokain ud fra min mening! Hvis jeg gjorde det igen, tror jeg ikke jeg ville kunne stoppe igen!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Rootbum fed at du gider at dele det med os.

Det er ihvertfald noget jeg og nok også andre kan bruge til noget.

Hvilket har så været sværet for dig at ligge på hylden?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Rootbum skrev:
sådan tror jeg ikke på man bare lige kan stille det op... heller ikke selvom du kunne vise en kilde til din info om musene. Det er ikke sikkert det samme ville gøre sig gældene med mennesker.

Nu tror jeg heller ikke man konkludere noget ud fra hvad man har prøvet på mus, det var nu også bare noget jeg havde læst engang, som jeg ville dele, da jeg synes det var relevant til denne debat. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det er helt sikkert tobak og hash, uden tvivl... det hænger stadig ved selvom jeg har forsøgt at stoppe mange gange. Men hvad... det er jo så i mine øjne også kun tobakken der er et problem der.

Hashen ryger jeg, men i kontrollerede mængder. Ryger ca. 2gram om dagen delt med konen af noget god hash eller skunk. Vi ryger næsten kun joints, og ellers ryger jeg på spritafkølet tjubang. Vi har begge gode jobs, og passer både det og andet i vores hverdag fint. Vi ryger først andet end tobak når vi er kommet hjem selvfølgelig og aldrig før arbejde!

At ryge hash hver dag behøver ikke være et problem... ligesom det heller behøver at være et problem at drikke alkohol hver dag... Det er mængden og måden der afgør det!

Og sådan er det vel med de fleste stoffer egentlig. Også heroin.
Hvis man er så heldig at have en psyke der kan håndtere kun at indtage det lejlighedsvis, så tror jeg ikke det giver nogen skader eller gener overhovedet. Hverken fysisk eller psykisk.

Det har jeg bare ikke når det kommer til opiater.

Måske fordi jeg i forvejen er så glad for hashens stener? hmmm....

Titel:
Dedikeret medlem

End nu ikke som junkien der kryber op af hovedbanegårdens mure med en nål i armen, blødene fordi alle de 'gode' blodårer er gået helt i stykker.... Jeg synes, du skal lade være!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Nej du bliver ikke afhængig første gang du ryger Heroin... Jeg røg det så sent som fredag og lørdag og har ikke haft crawings eller noget som helst efter... Men gjorde det på et tidspunkt 4 dage i træk og der kunne jeg mærke det der jeg stoppede, men havde det ikke være end efter en nat på amf.. Men det er helt sikkert et stof der skal behandles med respekt, men gør man det så er det ikke så slemt som nogen gør det til.. du ender i hvert fald ikke som narkoman første gang du prøver at ryge det...

Senest rettet af ths 13 aug 2007 18:12, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
@Adolfi Hitli: end nu ikke som en af systemets mørkemænd, der maler usandsynlige skræmmebilleder op.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Rootbum:

Må nok sige at jeg tager hatten af for dig og din kone... Der skal alligevel noget til at ryge hver dag, men passe sit job... Må jeg spørge hvor gammel du er? Lyder som du har årtier af erfaring?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg er i den sene halvdel af 27 :lol: så næsten 3 årtier har jeg da at byde på hehe

Jeg startede med at ryge hash da jeg var 12, og har gjort det fast siden, hver dag fra jeg var 14 tror jeg.

De andre ting gik jeg amok med i alderen fra 15 - 19 så vidt jeg husker.

Jeg er ikke færdig med stimulanser, downers eller psychedelia, men er blevet meget selektiv, og fylder ikke bare i hovedet. Der er langt imellem jeg indtager andet end hash/skunk, og jeg drikker stort set aldrig alkohol heller.

Og jeg ser ikke noget fantastisk i at jeg og min kone har gode jobs mens vi ryger hash... hvorfor skulle det være specielt? eller noget problem overhovedet? Man skal bare lade være med at top-lamme sig hver aften med stor slammeren på af bonghoveder osv... så er det sku nok svært, men det er der sikkert også nogle der klarer.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Tror nu alligevel ikke der er mange der fast har røget igennem 15 år, som har fået sig en uddannelse og passet sit job :) ...

Nå, det var nok :offtopic: fra min side af :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Altid tæt på hjemme :)
Jeg har selv røget i mange år, ikke lige så mange som overstående og jeg ryger også joints hver dag med min kæreste og vi passer begge henholdsvis studier og jobs så jeg ser heller ikke noget problem med det. Det hele er et spørgsmål om psyke. Hvis man vil have det til at fungere kan man sagtens.
Der findes jo ikke noget bedre end at have gjort dagens gøremål og så komme hjem i sofaen med den man elsker (og sin kæreste ) hehe :)

Men har da også set mange som er røget på røven, men jeg syntes også at de har haft "tendenserne" til det. De tar alt hvad de falder over uden nogen overvejelse overhovedet, og så sidder de ellers bare og slammer bonghoveder!!

Men det er altid dejligt at se at vi er nogle der kan udnytte canabis´ glæder på en god og ansvarlig måde!! RESPEKT

Titel:
Dedikeret medlem

Syn|tese skrev:
@Adolfi Hitli: end nu ikke som en af systemets mørkemænd, der maler usandsynlige skræmmebilleder op.

Du kan ikke gå hen af istedgade uden at se en masse junkies. Du kan ikke gå nogen steder på vesterbro med bare fødder uden at være i høj risiko for at stikke dig. Det er bevis nok for mig på hvor vanedannene det er.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]