Re Emergency.Så skete det sku igen. 3-4 planter var idag klappet helt sammen da jeg stod op.
Gav dem selvfølgelig vand og fjernede dem fra varmen, men det var for sent.
Har derefter analyseret planten for at finde fejlen og det viste sig at alle de faldne havde stort set ingen rodnet eller slet ingen.
En enkelt 8cm høj plante havde kun 1 rod ligesom da jeg plantede dem efter forspiring. Ikke normalt for 3 uger gamle planter?
Er sikker på det er her problemet har ligget. De underudviklede rødder kan simpelthen ikke transportere vand til planten hvis den var udsat for selv små temperatur ændringer.
Jeg tror at denne underudvikling skyldes den meget dårlige belysning jeg var i stand til at give dem de første 3 uger. Der stod de under 1 stk 40w glødepære.
Tror det har tvunget dem til at strække sig efter den smule lys der var i stedet for at lave gode store rødder.
Har en enkelt plante som kun har stået under min 400w MH og den har også udviklet sig meget anderledes end de andre.
Den strækker sig ikke, men sætter derimod blade langt hurtigere, og meget tættere.
Nogen der har andre bud?
Ellers vil jeg bare sige til andre nybegyndere som mig selv. Pas på med store omvæltninger i lys intensitet.
[/b]