Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg spiller håndbold på højt niveau for 11. år nu eller sådan noget, der er en del motion involveret. :)

Titel: ET TIP
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...........

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 20:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Cykler til og fra uni hver dag, hvilket netto er ~5km cykeltur om dagen. Derudover kitesurfer jeg så ofte som muligt.

Titel:
Dedikeret medlem

Troll: Det du skriver skal du bare være opmærksom på (som du selv siger øverst) gælder for konditionen, altså iltoptagelsen. Nederst skriver du så modstridende at det gælder for det samme som at løbe 30-60 blabla... Det er ikke rigtigt, da man ikke vil forbrænde lige så meget ved at løbe korte intervaller. Modsat vil det ikke hjælpe lige så meget på iltoptagelsen at løbe lange strækninger.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
.............

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 20:00, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: 9000
Har da prøvet det der kaldes motion :) Er helt vild med at spille fodbold, men kan ikke rigtig tage mig sammen til at melde mig ind i en klub. Cykler flere gange hver uge 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
hmm styrketræning 4 gange om ugen, med 15 mins løb som først hver gang, og 2 km svømmning 1 gang om ugen, er hva det bliver til her..

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Er lige begyndt at løbe 2 gange om ugen.

Fak det er irriterende at løbe i kbh, der er fyldt med skide motionsfolk over det hele. :(

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

...

Senest rettet af Dekadenz 27 nov 2007 22:43, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Spiller hacky-sack ca. en time om dagen i gennemsnit, verdens bedste sport. desuden cykler jeg københavn tynd hver evig eneste dag, og øver fire gange om ugen med bandet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
OFF-TOPIC/RAMBLING

Ayers Rock skrev:
Troll: Det du skriver skal du bare være opmærksom på (som du selv siger øverst) gælder for konditionen, altså iltoptagelsen. Nederst skriver du så modstridende at det gælder for det samme som at løbe 30-60 blabla... Det er ikke rigtigt, da man ikke vil forbrænde lige så meget ved at løbe korte intervaller. Modsat vil det ikke hjælpe lige så meget på iltoptagelsen at løbe lange strækninger.

http://www.cbass.com/Sprintendurance.htm

Det er rigtigt, at man brænder mere fedt, mens man "kondi-løber", end mens man sprinter nogle intervaleller. Men det er ikke en 'god' ting på længere sigt. - Din krop vil forsøge at holde på fedtet, da du jo bruger det. Kroppen er tilpasset overlevelse, og den vil derfor sørger for at give dig, og spare på, den energi, du bruger. Omvendt signalere spurt til kroppen, at den godt kan smide fedtet, da du ikke benytter det til energi (ved spurgt forbrændet man hovedsageligt kulhydrater). - Sammenlign en sprinter med en marathonløber (eks. 2 tvilinger - http://www.t-nation.com/forum_images/f9439-twins.jpg); marathonløbere taber sig, ja, men det er hovedsageligt muskler og andet godt og ikke fedt.
Desuden sætter spurt din forbrænding MEGET mere i vejret end 'jogging', så i sidste ende vil du forbrænde flere kalorier ved at lave en eller anden form for interval træning.

ON TOPIC

Jeg starter hver dag med at dyrke yoga. :)

Senest rettet af Psykonautisme 11 aug 2007 20:03, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Går i fitness center hvor jeg fokuser meget på at løbe 2-5 gange i ugen. Udover det cykler jeg i skole samt på arbejde. Motion er lækkert :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
"Det er rigtigt, at man brænder mere fedt, mens man "kondi-løber", end mens man sprinter nogle intervaleller. Men det er ikke en 'god' ting på længere sigt. - Din krop vil forsøge at holde på fedtet, da du jo bruger det. Kroppen er tilpasset overlevelse, og den vil derfor sørger for at give dig, og spare på, den energi, du bruger. Omvendt signalere spurt til kroppen, at den godt kan smide fedtet, da du ikke benytter det til energi (ved spurgt forbrændet man hovedsageligt kulhydrater). - Sammenlign en sprinter med en marathonløber (eks. 2 tvilinger - http://www.t-nation.com/forum_images/f9439-twins.jpg); marathonløbere taber sig, ja, men det er hovedsageligt muskler og andet godt og ikke fedt.
Desuden sætter spurt din forbrænding MEGET mere i vejret end 'jogging', så i sidste ende vil du forbrænde flere kalorier ved at lave en eller anden form for interval træning. "
Skrev Psykonautisme

Der er noget rigtigt i det du skriver, men du glemmer flere ting, men vil mene at Ayers Rock's indlæg er mere rigtigt mht til konditionstræning overfor en træning som er rettet mod fedt forbrænding.

Under interval træning er fokus rettet mod flere elementer i kroppen, iltoptagelsen er selfølgelig vigtig, men vigtigere endnu er den hermed forbunde mælkesyregrænse, altså det tidsrum musklerne kan arbejde max og stadigt slippe af med affaldstofferne, uden at musklen syre til og derved mister kraften. Sprint træner de "hurtige" muskel fibre.

Det sammen gør man faktisk også under 'jogging' - her drejer det sig bare om en anden type muskelfibre, som man optræner nemlig de "langsomme".

Under sprint og intervaltræning vil energien primært komme fra Glykose og creatin, som befinder sig i selve musklerne plus nyre eller lever - altså ingen decideret fedt forbrænding under træningen.

Ved jogging (puls 70 procent af maks ca.) vil kroppen efter omkring 40 minutter have noget til det punkt hvor aktiviteten bruger merte energi fra de lagerede fedt depoter end den bruger af kulhydraterne.

Den med at kroppen holder på fedtet har jeg hørt i lidt anden sammenhæng. Nemlig den klassisk man sulter sig ned i vægt og får de der hunger anfald hvor der skal max mad ind. Under hunger tiden drosler kroppen forbrændingen ned så den rent faktisk bruger mindre energi, når der så plusdelig er rigeligt i maven så tænker kroppen "den næste hyngersnød er om hjørnet, så jeg lager så meget som muligt".

Slut resultatet er selvpineri uden at sundheden forbedres og fysikken udvikles absolut ikke anbefalelses værdig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Synes sgu det er meget fedt at se at vi er så forholdsvis mange herinde der gør noget for at holde os sunde og i form :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Det er jo en nødvendighed når man jager drager og fasaner. Det kræver en vis kondition. :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Sex er alt hvad jeg får af motion... udover det så kan jeg finde på at kridte skoene og ellers bare gå så længe der er batteri på mp3'en...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har dyrket rigtig meget forskelligt sport, men desværre er jeg pt. på det punkt i mit liv hvor det står svagest til.

Men går i gang med noget styrketræning snart og genoptager formentlig fodbold og Basketball.

Problemet er også at jeg ikke behøver at dyrke en masse sport, da mit stofskifte er så højt at jeg stort set ikke tager på selv om jeg æder som et svin og ikke laver noget bemærkelsværdigt.
Men det bliver lækkert at genoptage den daglige motion.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Badblindboy skrev:
Det er jo en nødvendighed når man jager drager og fasaner. Det kræver en vis kondition. :wink:

Det er i hvert fald nok bedst at holde sig i form :wink: Ellers tror jeg hurtigt man kom til at lige en slatten satan.. Og det ville ikke være fedt bare fordi man hygger sig lidt i weekenden...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Søren00 skrev:

Problemet er også at jeg ikke behøver at dyrke en masse sport, da mit stofskifte er så højt at jeg stort set ikke tager på selv om jeg æder som et svin og ikke laver noget bemærkelsværdigt.
Men det bliver lækkert at genoptage den daglige motion.

Sådan har jeg det osse kan æde alt uden at tage et gram på...Men vil nu godt være i form og så ser det da osse bedre ud at have bare lidt muskler der kan ses... Vil helst ikke ligne en eller anden tændstikmand :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]