Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 09:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark's Narkoby Nr 1
Jeg har lige været til VuuV festival i tyskland, og der fik den satme gas.
Jeg ved godt at det er for dumt og tage så meget, men kan ikk lave om på det nu.
Fik et gram Mdma hver dag i 3 dage plus lidt kiks og amf hver dag, og på hjem turen som blev llidt lang, tog jeg 2.5 gram amf for ikk at kede mig, da jeg havde taget det sidste om natten i mens vi kørte hjem begyndte det og trykke i brystkassen, men der havde jeg også været vågen fra lørdag kl 9 til mandag kl 12. sov faktisk kun lørdag til søndag, den weekend. Men ved ikk om det måske også er hjertet, og det er blevet ved lige siden, nogen ide om hva det kan være?
Tror lige at jeg skal have en pause nu, ved godt at det var pisse dumt, men kunne godt lige tænke mig og vide hva det kunne være, så kan i altid svine mig til bagefter...

Senest rettet af Hr. snus 18 nov 2007 16:54, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
ved ærlig talt ikke direkte hva det kunne være... men hvis jeg var dig ville jeg gå til læge...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
ka godt være tegn på stress

Dedikeret medlem

Hr. snus skrev:
kunne godt lige tænke mig og vide hva det kunne være, så kan i altid svine mig til bagefter...

Jeg tror godt, jeg ved, hvad det er:

FOR MEGET NARKO!

Må jeg svine dig til nu?

Hvor dum er du egentlig? 3 gram MDMA på 3 dage? 2,5g amf bare lige sådan? Din hjerne og krop er sgu da fucking stegt nu. Intet at sige til, din krop spasser ud nu.
Men, men, men... Jeg tror nu nok, det skal gå over om et par dage. Hvis det ikke gør, så søg læge. Men der er sgu ikke noget sært i at have ondt i hjertet, når det har løbet galop i jeg ved ikke hvor mange dage i træk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
det er sært at have ondt i hjertet, da hjertet er en muskel man ikke kan mærke

Titel:
Dedikeret medlem

Så lad os da sige brystkassen. Hele det område påvirkes vel af hjertets aktivitet.

Titel:
Dedikeret medlem

Simpelt, du har stresset din krop.

Jeg ville tage til læge uanset hvad.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
enig med The Bo, hvis du tager så meget knarko flere dage i træk er din krop dømt til at behandle dig underligt det næste stykke tid.

hehe det er fedt at være gammel klog =P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mon ikke det er hypertension - altså spændinger i hjertemuskulaturen. Lidt som i kæberne. Hvis jeg lige har forstået hypertension korrekt.

Det kan sagtens være livsfarligt.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Prøv at slappe af med narko, rygning, druk, koffein-holdige ting (kaffe, sodavand, chokolade osv.) og usund (specielt fed og meget sukkerholdig) mad.

Og begynd at dyrke "mild motion" - lange gåture bliver anbefalet hjertepatienter, da det ikke overbelaster hjertet, men træner det sikkert op.

Hvis du stadig har symptomerne efter en dag eller to med sund livsstil og "rolig motion", ville jeg råde dig til at søge læge.

Har selv oplevet noget lignende efter perioder med coke&druk, men det er forsvundet næsten lige så snart jeg begyndte at leve normalt igen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
kender du den her post?

Uanset hvad tror jeg at du trænger til at læse det - altsammen. Også selvom du opfatter min tone som negativ, tilsvinende eller hvad du vil kalde det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Mon ikke det er hypertension - altså spændinger i hjertemuskulaturen. Lidt som i kæberne. Hvis jeg lige har forstået hypertension korrekt.

Det kan sagtens være livsfarligt.

Hypertension betyder højt blodtryk (og ikke spændinger).
Og ja hjertet kan ikke andet end at reagere på en sådan tur med højt blodtryk.

Det du beskriver lyder som et anfald af akut Angina pectoris - ikke noget at spøge med.
Uden dog at kende din alder, vil jeg mene, at du er alt, alt for ung til denne slags problemer
(men pga stofbruget har du sat dig selv i risikogruppen for hjerteproblemer).
Karakteristisk for Angina pectoris (kramper i hjertemusklen) er knugende smerter i brystet,
der kan stråle ud til skuldre, arme, hals, kæbe og abdomen.
Smerterne kommer, fordi der pga kramper ikke kommer blod nok til hjertemusklen, dermed opstår der iltmangel i vævet.

En af de mere alvorlige følger af Angina pectoris kan være akut myokardieinfarkt:
en del af hjertemusklen dør, pga at der ikke tilføres ilt til et stykke af musklen. Dette stykke hjertemuskel kan ikke gendannes,
men erstattes af kroppen med hårdt uelastisk væv,
som ved yderligere belastning kan briste (altså hjertet der revner/sprækker - og død/kaput/adios)

Hvis du overbelaster hjertet, så det ikke kan følge med, kan der opstå hjerteinsufficiens (hjertesvigt)
- og det behøver jeg vist ikke forklare hvad er, vel?

Jeg ved godt, at jeg her er gået i ekstremerne med hensyn til konsekvens for hjertet,
men ikke desto mindre er det kendte følgevirkninger ved misbrug af de stoffer (stimulanserne) som belaster hjertet.
Og jeg syntes, det var vigtigt, at du forstod, hvor galt det kan gå, hvis ikke du stopper op....

Hvis du har bare den mindste respekt over for din egen krop, så bør du gå til læge og få checket hjertet.
Selvfølgelig har du jo ikke lyst at fortælle lægen om dit misbrug (som man klart må kalde denne måde at bruge stoffer på),
men det er dybt uansvarligt at misbruge din krop sådan.
Og nu vil du sikkert sige, at det jo kun var én gang, - men du gør klogt i at lære at lytte til din krop og ikke behandle den som en kemisk losseplads..
For fanden du har kun én krop og ét liv (lige nu ihvert fald) - pas dog på dig!

Jeg har lige censureret mit indlæg, for du kan ikke bruge min foragt og skideballe til særlig meget...Men jeg vil stille et par spørgsmål...

Hvad vil du egentlig opnå med dette indtag?
Opnåede du det?
Hvordan tror du du er at omgås når du er så langt ude på stoffer?
Hvorfor ikke bare være dig selv?
Hvor gammel forventer/ønsker du at blive?
Hvad tror du, resultatet af at tage kroppen og livet for givet er på længere sigt?
- Jeg kender flere, der er døde alt for tidligt af at tage kroppen for givet...
Læser du aldrig aviser? Folk dør af den slags misbrug - du vil vel ikke ha, at vi og de, der elsker dig, skal læse om dig næste gang???

Du behøver ikke at svare mig - bare tænk over det i dit stille sind, for et eller andet sted derinde (i dig altså) er fornuften og lysten til livets opretholdelse....

Bekymrede og alvorlige hilsner herfra...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
MaroK skrev:
kender du den her post?

Uanset hvad tror jeg at du trænger til at læse det - altsammen. Også selvom du opfatter min tone som negativ, tilsvinende eller hvad du vil kalde det.

:yeah: Må bakke MaroK 100% op i den post.. Kom selv straks i tanke om dit topic fra dengang.
Tror du ærlig talt ikke bare at du skulle holde nallerne væk fra alle se stimulanser?!

Titel:
Medlem

Jeg har også haft "Ondt i brystet" i en længere periode, og var ret bange for at den var gal med hjertet. Men da jeg gik til lægen med det forvissede han mig om at hjertet slet ikke kunne sende den slags signaler. Hvis den er gal med hjertet mærker man det som om, at to store mænd hiver i hver sin ende af et reb, der er snoet rundt om brystkassen på en. Man er altså slet ikke i tvivl hvis hjertet fucker op. Det der var galt med mig var ganske enkelt at de små muskler der sidder mellem ribbenene havde en tendens til at spænde og blive ømme, hvelket betød at jeg blev nervøs os spændte endnu mere i dem - en slags ond cirkel. Så mit råd er ikke at lade dig afskrække af din brystsmerte. Prøv at massere ribbenene der hvor det gør ondt, og hvis du kan mærke at du er øm, så er det sikkert musklerne, og det er ikke farligt. Men for at være på den sikre side bør du nu alligevel gå til læge.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark's Narkoby Nr 1
Har lige været uden internet så har først set mit indlæg igen nu,
ved godt at jeg har taget rigtig meget før i tiden. men holdte også pause i 6 mdr der, det var heller ikk meningen at jeg skulle igang igen, men ja det kom jeg altså igen, men har nu ikk rigtig lyst til nogen efter den tur, har heldigvis ikk ondt mere

Titel: Hej hej
Medlem
Brugeravatar

Jeg har oplevet det med tryk på brystkassen flere gange... til sidst blev jeg træt af det og opsøgte en læge ... efter jeg var besvimet en enkel gang!
Han kiggede ikke engang på mig snakkede kun, han mente det var nerver ..
Så jeg fik noget beroligende og så gik det væk...

Det kommer nogle gange men har intet problem med at glemme det igen... og når det glemt tja så sker der intet.

Ser du mit problem var at jeg fokuserede på mit hjerte slag hvilket det ikke gik bedre af..

Men tvivler på jeg kunne ha klaret mig uden de der nerve piller, for det var virkelig slemt til sidst…
Men jeg tager mig heller ikke af problemer før de oppe over mine øre…

De var godt nok heftige og kostede 45kr STK. og fik mit i en døs efter kort tid... næste dag vågnede jeg med den klammeste smag i munden, og en tørst der minder om en weekend med 100g fed.

ps jeg spiser dem ikke mere de for dyre, men har da en recept et sted.

:idea:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Jeg synes sku også det lyder xtreeeme at tage så meget ! LAD DOG VÆRE MED DET PJAT! Vær ansvarlig!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
kroggy skrev:
Jeg synes sku også det lyder xtreeeme at tage så meget ! LAD DOG VÆRE MED DET PJAT! Vær ansvarlig!

HAH, siger du? :lol:

Sry ot, men kunne ikk lade være :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Xtreme skrev:
kroggy skrev:

HAH, siger du? :lol:

Sry ot, men kunne ikk lade være :D

Xtreme> hah nakker dig imorgen skatter :P

ej spøg til side. Jeg har vidst bare taget de kiks jeg skal spise i år!
og jeg mener det jeg skrev i forrige post.
Men man må jo lære af sine fejl, det tror jeg også du ved jeg har Xtreme!. i den her narko verden kan en "fejl" koste livet.. Pas på næste gang du skal brænde af!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har fået mange henvendelser om præcis de samme symptomer i mit arbejde indenfor psykiatrien, ligesom jeg selv har oplevet symptomerne et utal af gange i forbindelse med mine tidligere, fuldstændigt sindssygt overdoserede udskejelser. Der var dog ikke tale om hjerteproblemer, men enten angstanfald eller mavesyre i spiserøret (eller begge dele - ahhh).

Syre i spiserøret giver smerter i midten af brystkassen og det er nærliggende at man først tænker på hjertet. Ætsninger i spiserøret er ganske normalt i forbindelse med overdreven brug af alkohol og/eller stimulanser.

Angstanfald kan give voldsomme smerter, der nemt kan forveksles med hjerteproblemer.

Hvis smerterne stråler ud i armen er der stor chance for at det er hjertet der er problemet.

Uanset hvad er det nok en god ide at konsultere lægen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]