Malkavian skrev:
Mon ikke det er hypertension - altså spændinger i hjertemuskulaturen. Lidt som i kæberne. Hvis jeg lige har forstået hypertension korrekt.
Det kan sagtens være livsfarligt.
Hypertension betyder højt blodtryk (og ikke spændinger).
Og ja hjertet kan ikke andet end at reagere på en sådan tur med højt blodtryk.
Det du beskriver lyder som et anfald af akut Angina pectoris - ikke noget at spøge med.
Uden dog at kende din alder, vil jeg mene, at du er alt, alt for ung til denne slags problemer
(men pga stofbruget har du sat dig selv i risikogruppen for hjerteproblemer).
Karakteristisk for Angina pectoris (kramper i hjertemusklen) er knugende smerter i brystet,
der kan stråle ud til skuldre, arme, hals, kæbe og abdomen.
Smerterne kommer, fordi der pga kramper ikke kommer blod nok til hjertemusklen, dermed opstår der iltmangel i vævet.
En af de mere alvorlige følger af Angina pectoris kan være akut myokardieinfarkt:
en del af hjertemusklen dør, pga at der ikke tilføres ilt til et stykke af musklen. Dette stykke hjertemuskel kan ikke gendannes,
men erstattes af kroppen med hårdt uelastisk væv,
som ved yderligere belastning kan briste (altså hjertet der revner/sprækker - og død/kaput/adios)
Hvis du overbelaster hjertet, så det ikke kan følge med, kan der opstå hjerteinsufficiens (hjertesvigt)
- og det behøver jeg vist ikke forklare hvad er, vel?
Jeg ved godt, at jeg her er gået i ekstremerne med hensyn til konsekvens for hjertet,
men ikke desto mindre er det kendte følgevirkninger ved misbrug af de stoffer (stimulanserne) som belaster hjertet.
Og jeg syntes, det var vigtigt, at du forstod, hvor galt det kan gå, hvis ikke du stopper op....
Hvis du har bare den mindste respekt over for din egen krop, så bør du gå til læge og få checket hjertet.
Selvfølgelig har du jo ikke lyst at fortælle lægen om dit misbrug (som man klart må kalde denne måde at bruge stoffer på),
men det er dybt uansvarligt at misbruge din krop sådan.
Og nu vil du sikkert sige, at det jo kun var én gang, - men du gør klogt i at lære at lytte til din krop og ikke behandle den som en kemisk losseplads..
For fanden du har kun én krop og ét liv (lige nu ihvert fald) - pas dog på dig!
Jeg har lige censureret mit indlæg, for du kan ikke bruge min foragt og skideballe til særlig meget...Men jeg vil stille et par spørgsmål...
Hvad vil du egentlig opnå med dette indtag?
Opnåede du det?
Hvordan tror du du er at omgås når du er så langt ude på stoffer?
Hvorfor ikke bare være dig selv?
Hvor gammel forventer/ønsker du at blive?
Hvad tror du, resultatet af at tage kroppen og livet for givet er på længere sigt?
- Jeg kender flere, der er døde alt for tidligt af at tage kroppen for givet...
Læser du aldrig aviser? Folk dør af den slags misbrug - du vil vel ikke ha, at vi og de, der elsker dig, skal læse om dig næste gang???
Du behøver ikke at svare mig - bare tænk over det i dit stille sind, for et eller andet sted derinde (i dig altså) er fornuften og lysten til livets opretholdelse....
Bekymrede og alvorlige hilsner herfra...