"Hvor har du det argument fra? Så vidt jeg ved var argumentet netop det modsatte; at de nye projektiler skulle afsætte mere af deres energi ved impact, så der dels er bedre stopkraft, og dels mindre risiko for at gennemtrængende projektiler rammer personer bagved målet."
<Skrev Prometheus
http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article338182.eceKritik af politiets ammunition Den danske politiammunition kritiseres fra flere sider. Den er ustabil, skifter retning og kan bringe uskyldige menneskers liv i fare.
/ritzau/ - 22:00 - 16. sep. 2007
Den danske politiammunition - Action 3 - kritiseres nu for at være ustabil og for at bringe uskyldige menneskers liv i fare, fordi den rikochetterer - altså skifter retning, oplyser 21 Søndag på Danmarks Radio.
21 Søndag har fået foretaget ballistiske undersøgelser af Action 3 ammunitionen, der bekræfter, at kuglerne ikke stopper, når de rammer deres mål, men tværtimod forsætter lige igennem. Dermed kan den være til livsfare for uskyldige mennesker, som måtte stå i nærheden. Samtidig kritiserer vores nabolande, at Danmark benytter sig af en ammunitionstype, der i store dele af Europa bliver betragtet som forældet.
Hos fabrikanten RUAG, der har leveret de danske kugler, undrer man sig også over, at Danmark holder fast i Action 3 ammunitionen, fordi man forlængst har udviklet en mere moderne ammunitionstype.
Dansk politi har siden de indførte Action 3 ammunitionen i 1990'erne i alt indkøbt 3,2 millioner kugler. En højtstående person i Rigspolitiet siger til 21 Søndag, at der er blevet købt så store mængder Action 3-ammunition, at det vil være for dyrt at kassere den forældede kugle nu.
Jeg synes ikke jeg behøver og kommentere dette med andet end: