Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Dav.

Jeg har røget i snart 2 år nu og har ikke haft problemer med det indtil nu.

Jeg har svært ved at slappe af når jeg ryger nu, jeg hører stemmer som snakker om mig og når jeg så siger til mig selv, at det bare er i mit hovede får jeg angst. Har tit svært ved at trække vejret når jeg har lagt mig til at sove, når jeg er skæv. Har også oplevet at jeg tror folk kan høre mine tanker, ikke kun når jeg er skæv.

Nogen som har oplevet det samme? Bør jeg stoppe eller bare tage en god pause?

Er det mit hovede der er fuckd og så hashen som forstærker det eller hva der galt?

Titel:
Dedikeret medlem

For det første tror jeg, ja, du kunne godt trænge til en pause, og nok en af de større.

Det er godt at du selv er opmærksom på din krop og det faktum at du stadig er i stand til at sige at det blot er "nogle stemmer i dit hoved". Hvis jeg var dig ville jeg dog frygte at dette skel forsvandt, så du ikke er i stand til at kende forskel.

Synes du selv det er behageligt at ryge længere? Jeg synes ikke det lyder særlig sjovt ud fra hvad du fortæller. Dit liv lyder for mig umiddelbart mere positivt uden cannabis, du kan jo være potentielt modtagelig overfor psykiske sygdomme, skizofreni som cannabis kan have været med til at sætte igen.

God bedring uanset hvad du beslutter dig for.

Senest rettet af Ayers Rock 23 jul 2007 14:41, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

det er vel bare hashen du skal tage en lille pause fra hvis du vil have det til at stoppe

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
At høre stemmer er aldrig et godt tegn, så jeg vil anbefale dig at lægge hashen, og eventuelle andre stoffer, på hylden med det samme, og hvis det fortsætter bør du tale med din læge eller, i yderste konsekvens, en psykiatrisk skadestue.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DeHades skrev:
At høre stemmer er aldrig et godt tegn, så jeg vil anbefale dig at lægge hashen, og eventuelle andre stoffer, på hylden med det samme, og hvis det fortsætter bør du tale med din læge eller, i yderste konsekvens, en psykiatrisk skadestue.

Jeg hører kun stemmer når jeg er skæv, så en psykiatrisk skadestue lyder ret voldsomt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er selvfølgelig din egen afgørelse, men jeg vil råde dig på det kraftigste om at tage den slags problemer meget alvorligt.
Psykiske skavanker kan tages i opløbet, det er straks langt værre hvis de får lov at udvikle sig.

Titel:
Medlem

Hvad fortæller stemmerne dig? er bare nysgerrig for undrer mig tit over hvordan det føles at høre sådan noget.. om det er uhyggeligt eller? :S

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Quit it.

Titel:
Junior medlem

godz skrev:
Hvad fortæller stemmerne dig? er bare nysgerrig for undrer mig tit over hvordan det føles at høre sådan noget.. om det er uhyggeligt eller? :S

Må lige le af det indlæg :D Men så tilbage til den seriøse del..

Altså jeg ved ikke særlig meget om sådan noget, men folk der hører stemmer og ikke får hjælp til det, kan risikere at komme ret langt ud. kan godt være de kun er der mens du er skæv nu, men hvad nu hvis de begyndte at komme 24/7? Og hvad nu hvis de ikke bare ville have en sludder, men have dig til at tage dit eget liv?

Tror hellere du må skære ned på rygningen, og ikke være skæv de næste par måneder, så om et stykke tid kan du måske prøve igen, men at høre stemmer er aldrig godt..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

godz skrev:

Heh, det er ikke fordi der er en stemme der siger jeg skal spise jordbær med fløde, men jeg tror jeg kan høre andre folk snakke om mig i en negativ retning, hvis jeg hører noget der lyder som stemmer i det fjerne, digter jeg selv ordene i mit hovede hvis du forstår?

Tror bare jeg er godt ramt of paranoia?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Waffen skrev:
Heh, det er ikke fordi der er en stemme der siger jeg skal spise jordbær med fløde, men jeg tror jeg kan høre andre folk snakke om mig i en negativ retning, hvis jeg hører noget der lyder som stemmer i det fjerne, digter jeg selv ordene i mit hovede hvis du forstår?

Det er skam heller ikke noget at kimse ad, for nu at bruge et godt, gammelt udtryk.
Det er et tydeligt tegn på at tingene ikke er som de bør være, så lyt til din krops signaler og stop hashrygningen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DeHades skrev:

Det er skam heller ikke noget at kimse ad, for nu at bruge et godt, gammelt udtryk.
Det er et tydeligt tegn på at tingene ikke er som de bør være, så lyt til din krops signaler og stop hashrygningen.

Det vil jeg gøre så, tak.

Titel:
Medlem

Så forstår jeg .. og det er bare helt iorden at le for det lød os lidt fucked hehe :D

Har aldrig prøvet at høre stemmer.. men da jeg var lille troede jeg nogengange at min mor kaldte på mig også spørger jeg hvad hun vil også siger hun at hun ikke har kaldt på mig (nej hun lavede ikke fis med mig haha)

Titel:
Junior medlem

Nu ryger jeg ikke så tit (ca. hver anden uge). Hvis jeg har røget en del en nat og skal hjem, og det er mørkt, kan jeg tit hører børn, der leger og sådan noget.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har haft det på samme måde, bare med aggressive stemmer, som i et slagsmål (hørtes som om de kom ude fra, gennem hørertelefonerne) og har ofte prøvet hvor vejen i et glimt bliver lyst op i blåt som når et udryknings køretøj er i udrykning. Et hurtigt kort blåt blink vel at mærke.

Titel:
Medlem

Jeg ved ikke om det bare er mig .. men jeg synes jeg har oplevet nogle ting .. de har bare aldrig hunget ved.. jeg har ligesom bare glemt dem og tænkt at jeg bare har noieren på og ikke andet.. Det er vel et godt tegn hvis det ikk påvirker en ik ? :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
godz skrev:
de har bare aldrig hunget ved..

Du skulle vel ikke være fra Randers eller omegn?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Jeg har haft det på samme måde, bare med aggressive stemmer, som i et slagsmål (hørtes som om de kom ude fra, gennem hørertelefonerne) og har ofte prøvet hvor vejen i et glimt bliver lyst op i blåt som når et udryknings køretøj er i udrykning. Et hurtigt kort blåt blink vel at mærke.

Jeg kan ikke genkende tingene præcis som dig, men stadig sker det samme for mig. Går jeg alene om natten, skæv, så bliver lyde meget nemt defineret som noiaren lyde. Men altid hvis jeg ikke er alt for skæv, ved jeg jo godt at det er rygeren der spiller mig et pus, så det bliver aldrig ubehageligt.
Men til trådstarteren så stop med at ryge. Du kan sagtens have det sjovt uden ryger, og hvis du tilmed kommer væk fra dine ubehagelige oplevelser, kan jeg ikke se at der er grund til andet end at quitte det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Waffen skrev:
godz skrev:

Det er forholdsvist normalt, specielt med sativa-dominante sorter. Auditive hallucinationer. At hære noget á la det du fortæller er meget normalt, men ikke at digte videre. Har oplevet det et par gange for år siden, men ikke noget værre end at jeg kan vende fokus væk fra det.

Normalt er det mere simple ting som en ventilator der lyder som fjern teknomusik eller lign. Plejer at hygge mig grundigt med det

Når jeg er meget skæv er auditive halluer næsten med hver gang. Forgårs aften i toget på vej hjem fra Staden, troede jeg at der var en mand overfor mig der sagde: "hvor har du købt den?" (om min cykel) men han havde bare lynet sin taske! :shock:

Sker det hver gang du ryger?

Hvis du har lyst, så prøv at give det en chance. Ryg lidt og prøv at slappe af. Tænk at folk du møder er splitterravende ligeglade med dig, hvorfor skulle de tale om dig? Og hvis de gjorde, kan du ikke være ligeglad hvis du ikke kender dem? Fight it og overbevis dig selv om at det kun er i dit hovede det sker. Fokuser kraftigt på det, jo mere jo bedre. Hvis du selv kører dig op under en hashrus, bliver du gladere, på samme måde kan du snyde hjernen til at blive tryg. Behold humøret oppe og smil, vær positiv og rusen drejer den vej. Plejer at virke når jeg får begyndende angst på et eller andet, selvom det er lang tid siden. Det kan være det hjælper.

Hvis ikke, så stop helt, eller hold en laaaang pause. Det kunne måske også være en god idé alligevel, jeg kender dig dog ikke så har svært ved at sige præcist hvad du skal gøre. Men jeg synes da at du kan give hashen en chance, og se om du kan vende det til noget positivt

Held og lykke

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Kan godt følge dig lidt... Havde det tit sådan, især på roskilde, når der bare var 1000 stemmer + alt mulig andet larm. Når man så prøver på at falde i søvn mens man er skæv blir det sgu også noget værre noget... :!:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]