Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 22:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
sorry folkens jah jeg glemte sq at skrive i HARDCORE DETALJER at det blot er noget jeg har prøvet MEGET få gange da vi havde hørt om det og at det blot sq prøves og har tænkt over det siden hva fuck lortet har gjordt ved en... og ja jeg HAR FATTET at lortet er permanent skadeligt (behøves i overhovedet ikk skrive flere gange) ... og det vidste jeg godt inden jeg tog det og vidste det os efter at jeg nu havde smadret min hjerne meget... men det er stadig en uforsket verden som jeg bare måtte opdage... lidt li som at være columbus (hoho) ...

men alt i alt så jah denne topic burde være en advarsel (som Schizophreniak sir) mod man ikk ska intage det lort...

det ikk smart og har sq os fortrudt det så meget siden...

btw var dette topic kun oprettet som info omkring hva det gør ved en, ikk ment som i sku nedgøre ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Haha, jamen så det sku nok bare endnu en røver jeg har hørt. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Hvorfor ikke bare ryge noget dope ??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Answer his fucking questions, kan da ikke være så svært for jer psy's. :roll:

1. kan der være nogen forskel på hvordan gas og benz dampe påvirker en sådan man får halu'er af det ? (det ska lige siges at når ham hallu'er så er han i en tildstand vi kalder "black-out" han fatter INGENTING, du kan slå ham i hovedet og råbe af ham han bevæger sig OVERHOVEDET ikke)

2. hva gør gassen enlig ved hjernen som sådan, det eneste jeg ved er at man blir herre skæv og fucked up ? jah jeg ved sq godt lortet er HERRE skadeligt det behøves jeg ikk at få at vide igen men, hva går den sådan kemisk ind og gør ved hjernen?

3. kan det have nogn effekt på ens underbevidst hed ? fordi jeg husker at jeg har set tilbage i tiden, til nogle tider og ting jeg íkke har kunne huske før men som jeg senere hen har fundet ud af rent faktisk er sket.

4. (og dette er det sidste) er der nogen der har noget info om malerdampe og lim (det som de små fattige børn i afrika sniffer for ikke at føle sig sultne) og om hvordan det pivirker en og sådan ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Xtreme skrev:
Answer his fucking questions, kan da ikke være så svært for jer psy's. :roll:

1. kan der være nogen forskel på hvordan gas og benz dampe påvirker en sådan man får halu'er af det ? (det ska lige siges at når ham hallu'er så er han i en tildstand vi kalder "black-out" han fatter INGENTING, du kan slå ham i hovedet og råbe af ham han bevæger sig OVERHOVEDET ikke)

2. hva gør gassen enlig ved hjernen som sådan, det eneste jeg ved er at man blir herre skæv og fucked up ? jah jeg ved sq godt lortet er HERRE skadeligt det behøves jeg ikk at få at vide igen men, hva går den sådan kemisk ind og gør ved hjernen?

3. kan det have nogn effekt på ens underbevidst hed ? fordi jeg husker at jeg har set tilbage i tiden, til nogle tider og ting jeg íkke har kunne huske før men som jeg senere hen har fundet ud af rent faktisk er sket.

4. (og dette er det sidste) er der nogen der har noget info om malerdampe og lim (det som de små fattige børn i afrika sniffer for ikke at føle sig sultne) og om hvordan det pivirker en og sådan ?

1. Du opløser din hjerne stille og roligt og det er simpelthen det som gør at du for halluer.

2. Gør det noget andet end at smadre hjernen?

3. Ja, du ødelægger den.

4. Pas.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Aarhus
det er lang tid siden jeg har læst en tråd med så meget mundlort, der er jo ikke andet og sige om snifning af diverse organiske opløsningsmidler end at de opløser hjernen og man skal holde sig fra dem...

PS: jeg vil gerne ha fat i noget af det hash der gendanner fedtvævet

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
ikke for at hælde mere bæ i kummen, men kan ikke dy mig.

1. grunden til at alle har svaret negativt osv. var fordi at dine spørgsmål var formuleret som om at du og dine venner ER (ja du siger var) hardcore benzin sniffere.. Gudske lov at det ikke er sandt.

2. De psykoaktive effekter, ifølge erowid sitatet, stammer næsten utvivlsomt fra de skader du pådrager dig. Derfor mener jeg ikke at man kan kalde benzin og lightergas for rusmidler. Det er det (har jeg fået indtryk af) det samme som at pådrage sin hjerne kvæstelser, og i tildfælde af at disse gør dig konfus og svimmel, kalde det for et rusmiddel.

Så kom jeg også lige i tanke om en sjov episode:

Jeg sætter mig i toget. Ved min side sidder to mænd. Jeg kan ikke bedømme deres alder, men de er over fyrre.
Vi falder i "snak". De fortæller at de begge har brugt benzin osv til at påvirke sig siden de var unge.
Jeg flytter et par sæder væk, med den indskydelse at jeg er træt.

Mændene taler sammen:

Heidi(jep, en mand)- du... hva hedder det.. host host (indtager en stor lunge med gas)
NN- hva?
Heidi- hvad?
NN- Du sagde noget.
Heidi- Det der .. Man kan spise det..
NN- hvaffor noget?
Heidi- det brune smør.
NN- Det der med nøddemag
Heide- hmm.. host host.. nej, chokoladesmør.
NN- Det er i netto.
Heidi- Og på tanken... i såd'n en glas pakke.
NN- hva hedder det?
Heidi-... host... Med guldlåg.
NN- Det kan jeg godt li.
Heidi- ja, det smager godt.
NN- jeg har ikke smagt det længe.
Heidi- jeg kan ikke huske om jeg har smagt det.
NN- jeg har, men..
Heidi- hva?
Heidi- jeg kan ikke huske hvad det smager af.

Heidi falder i søvn. samtalen varede fra et af stoppene i KBH (efter Hovedbanegården) hele vejen til rungsted. Jeg er sikker på hvad jeg ALDRIG ska indtage:)

pas på jer selv

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Luca-main skrev:

Mændene taler sammen:

Heidi(jep, en mand)- du... hva hedder det.. host host (indtager en stor lunge med gas)
NN- hva?
Heidi- hvad?
NN- Du sagde noget.
Heidi- Det der .. Man kan spise det..
NN- hvaffor noget?
Heidi- det brune smør.
NN- Det der med nøddemag
Heide- hmm.. host host.. nej, chokoladesmør.
NN- Det er i netto.
Heidi- Og på tanken... i såd'n en glas pakke.
NN- hva hedder det?
Heidi-... host... Med guldlåg.
NN- Det kan jeg godt li.
Heidi- ja, det smager godt.
NN- jeg har ikke smagt det længe.
Heidi- jeg kan ikke huske om jeg har smagt det.
NN- jeg har, men..
Heidi- hva?
Heidi- jeg kan ikke huske hvad det smager af.

Heidi falder i søvn. samtalen varede fra et af stoppene i KBH (efter Hovedbanegården) hele vejen til rungsted. Jeg er sikker på hvad jeg ALDRIG ska indtage:)

pas på jer selv

:roll: Det skal man lade vær med :idea:

Hvorfor osse sniffe de usleste af de usle stoffer der findes ? Kan til nøds forstå gadebørn i fattige lande der gør det fordi de ikke for mad eller noget andet og for at glemme deres usle tilværelse...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Luca-main skrev:
ikke for at hælde mere bæ i kummen, men kan ikke dy mig.

1. grunden til at alle har svaret negativt osv. var fordi at dine spørgsmål var formuleret som om at du og dine venner ER (ja du siger var) hardcore benzin sniffere.. Gudske lov at det ikke er sandt.

2. De psykoaktive effekter, ifølge erowid sitatet, stammer næsten utvivlsomt fra de skader du pådrager dig. Derfor mener jeg ikke at man kan kalde benzin og lightergas for rusmidler. Det er det (har jeg fået indtryk af) det samme som at pådrage sin hjerne kvæstelser, og i tildfælde af at disse gør dig konfus og svimmel, kalde det for et rusmiddel.

yes det har du sågar ret i at jeg formulerede mig forkert og mener jeg os jeg har skrevet før, men nu er det os sådan at folk læser ikk alt hva der blir skrevet om, de læser hovede emnet og så kigger de på et par enkelte post's og så poster de deres mening.

2. (tak for noget info) det er efter min mening heller intet at gøre med rusmiddel.

til ths og alle jer andre:

lad være med at luk mere af det lort ud der allrede er postet, og måske kun skrive hvis du har nyttigt info, så ku det være vi alle var glade ;)

Titel:
Junior medlem

spiffeh skrev:
Xtreme skrev:
Psycheholic skrev:
Jeg kan da heller ikke komme uden om at jeg også har gjort det. :roll:

Men ja, det er længe siden.

negerleif skrev:
EN af disse ting er vore hjerne.. Hjernen er omgivet af et fedtlag, og benz, lim, gas m.m. opløser dette fedtvæv, og når den gør dette, får man det omtalte "malerhjerne". man husker ikke skide godt, og man bliver heller ikke skide klog af det lort...

Men er det ikke noget med at hash gendanner fedtvævet rundt om hjernen?
Ikke fordi det skal være en undskyldning for at sniffe benzin.

Bare køb og snif noget flydende margerine, det dur ;)

Men det er engentlig ikke meget bedre at drikke alkohol, det er jo også et organisk opløsingsmiddel og om det bliver indtaget nasalt eller oralt kommer vel ud på et, det ender jo i blodet og derved i hjernen på begge metoder.

Dog er det meste alkohol man drikker jo ikke ligeså stærkt som fx benzin osv, men hvis man ser bort fra dette så er det vel egentlig lige skadeligt?

er der nogen der har sagt at det ikke er DYBT skadeligt at indtage alkohol ? - selv 1 bajer skader

- men der er stadig en forskel i koncentration og hvor stærke opløsningsmidler det er...

Jeg ved godt det er et lidt gammelt indlæg men jeg har svært ved at lade denne sammenligning af alkohol og opløsningsmidler stå ubesvaret hen. Da det for nogle kan blive en undskyldning for at sniffe opløsningsmidler.

I benzin er det ikke kun opløsningsmidlet, men et indhold af bly eller blyligende stoffer, der også kan medfører alvorlige skader.

Opløsningsmidler kan give skader på:
knoglemarv
lever
nyrer
hjertemuskulatur
lunger

Dette er udover de mere kendte varige hjerneskader, der bla. kan medfører epileptiske anfald.

Desuden opstår der ofterer forgiftninger og dødsfald ved indtagelse.

Og den måske vigtigste bivirkning:
Forringet evne til at tåle alkohol.

Jeg ønsker blot at slå fast at opløsningsmidler som ligthergas benzin og lim i min verden ikke skal sammenlignes med alkohol, når vi taler om skadevirkning, for så vidt heller ikke med andre rusmidler.

Sniffning af opløsningsmiddler er det mest skadelige rusmiddelindtag, men paradoksalt nok også det mange helt unge starter med.
Derfor er det en mærkesag for mig at gøre hvad jeg kan for at stoppe det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bong-Kris skrev:
.

til ths og alle jer andre:

lad være med at luk mere af det lort ud der allrede er postet, og måske kun skrive hvis du har nyttigt info, så ku det være vi alle var glade ;)

Nu var det et spørgsmål ? Hvorfor dog gøre noget så dumt og usselt som at sniffe benzin / lightergas ? Jeg var nysgerrig efter at vide hvorfor nogen dog kan finde på at fucke sig selv up med noget så dumt som at sniffe opløsningsmidler ? Du kan da ikke poste den slags og så forvente at folk ikke spørger ind til hvorfor du gør det ? Det er mig ubegribeligt at man vil ødelægge sig selv på den måde når man nu kan få så mange andre "lækre" sager at bedøve sig med...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

til ths:

det skete af ren og skær nysgerrighed fordi jeg kendte andre der havde prøvet det og jeg var nysgerrig. det er lang tid siden og har lært MEGET om det siden og har inset det var dumt gjort.

holmes: tak for go info.. men du skriver at det oftes er det helt unge starter med ? er der blevet lavet en undersøgelse af det eller lignende? skal lige siges jeg os var meget ung da jeg tog det..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bong-Kris skrev:
til ths:

det skete af ren og skær nysgerrighed fordi jeg kendte andre der havde prøvet det og jeg var nysgerrig. det er lang tid siden og har lært MEGET om det siden og har inset det var dumt gjort.

Jamen fair nok var osse bare nysgerrig efter at vide hvorfor...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Nu víl jeg ikke lige besvare på spørgsmålene, da de er blevet besvaret meget kort,,.

Men altså kan ikke se hvorfor vi skulle lave den sticky?
Det er jo altså ikke børn på 12 år, der er den "normale" alder herinde,, og undskyld jeg siger det, men hvis man er 15 år , burde man da næppe være så dum at prøve det...? :badidea:
^^ og hvis, så tilegener denne smiley vist det , :life: .. heh heh

Men anyways, altså folk som "kommer"/sidder herinde, og poster, laver jo altså ikke noget i denne stil.....!
så igen, kan ikke lige se why fuck, det skulle være sticky ? det kunne det være på dr's børne site eller sådan noget?

Titel:
Junior medlem

Til Bong -khris: Jeg tror, der er lavet undersøgelser, det står i hvertfald i meget litteratur, at det primært er unge der sniffer opløsningmidler.

Til ths: Der er flere helt unge, der kigger med i dette forum og hvis man søger efter stofrelaterede oplysninger på nettet popper links til dette forum også ofte op. Det kan godt være at de fleste, der har oprettet en profil ikke kunne finde på at sniffe disse stoffer, men mit gæt er, at vi har nogle besøgende, der jævnligt sniffer opløsningsmidler.

Titel: ...
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
100 på i alle har været der, det første rusmiddel man lammer sig på er sku da tit det du kan få i kiosken for en 20 er, fordi man måske ikk kender alle de der hårde narko hoveder, der sælger alt det "milde" som om.
Hmm vil sige når du tager alle de andre syntetisk eog pcychedeliske drugs bliver stofferne hurtig ens liv, og hvad er det lige for et liv, nice nej.

Titel: Re: ...
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Take The Blue Pill skrev:
100 på i alle har været der, det første rusmiddel man lammer sig på er sku da tit det du kan få i kiosken for en 20 er, fordi man måske ikk kender alle de der hårde narko hoveder, der sælger alt det "milde" som om.
Hmm vil sige når du tager alle de andre syntetisk eog pcychedeliske drugs bliver stofferne hurtig ens liv, og hvad er det lige for et liv, nice nej.

Så må jeg simpelthen være en af de 0,01% der ikke fik den sindsyge ide dengang.. hmm

alt det "milde" som om..

- Der bliver snakket om hvor farlige opløsnings midler er i forhold til ordenlige stoffer. Stoffer er generalt farlige at have med at gøre, men med ordenlig HR og fornuft, kan det på ingen måde sammenlignes!

Det er fuldstændig op til en selv hvor meget stoffer skal fylde i ens liv, du ville uden tvivl blive overrasket over hvor mange fornuftige og almindelige mennesker der gemmer sig bag de forskellige brugere herinde..

Din holdning er fuldkommen latterlig! :?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nogen af de folk som sidder herinde har høje statuser i det danske samfund.

Fornuftige personer vil altid lave minimum en smule research inden de udforsker en substans.

Ja, der findes muligvis nogen 12 årige der blev tabt som baby, der fylder hovedet med alt de kan komme til for at kunne holde dem selv ud.

Men jeg tror at du har fået et meget forkert perspektiv af psychedelia brugerne. Ihvertfald størstedelen :)

God karma herfra.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate

Jeg har aldrig nogensinde sniffet opløsningsmidler eller gas af nogen art, så allerede der tager du fejl. Stoffer fylder bestemt heller ikke min hverdag på nogen måde, så der, igen, tager du fejl.
Jeg synes det er en lidt underlig attitude du lægger for dagen og jeg tror ikke den vil få dig særligt langt herinde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg har prøvet at sniffe lightergas flere gange da jeg var en lille dreng..

En lille trip rapport.:)

Fik altid den underlige oplevelse med at alle lyde begyndte med at hakke, som om alle lyde begynder med at accelerere, og det går hurtigere og hurtigere. Og tid sidst bevæger synsfeltet sig hurtigt fra side til side.
"Billedet" begynder med at lyve højre til venstre, til sidst drejer det 90 grader, det går hurtigere og hurtigere. Lyden siger ca sådan her, woood woood woood. Til sidst lyder lyden sådan zuuum zuuum zuuum.
Det hele accelerere meget meget hurtigt. Alt føles virkelig ubehageligt. Synesfeltet bliver helt sort. Og man ser kun en lys prik i et tomt rum. Lydede er der stadig.
Der er en stor "maskine" som bare larmer helt vildt højt, og den virker meget "ond", den er "ukendt" og ved ikke hvad det er.

Til sidst får man en fornemmelse af: Okay denne her gang gik det virkelig virkelig galt. Nu er det hele slut. Jeg bliver bange og tror jeg skal dø. Ikke så meget kroppen dør, men mere i stil med en annullering af al eksistens set fra ens bevidstheds synspunkt.

Får sådan en "nærdødsoplevelse" Agtigt 5-Meo-DMT.

Bag efter rusen er aftaget er jeg pisse bange. Og er sikker på at jeg har oplevet livets mening.

Jeg vil vide hvad det "ukendte" er, flere gange sniffer jeg lightergas. Stoppede efter få dage, da jeg var ved at blive sindsyg af jagten på det "ukente"

Lightergas er noget underligt stas, det river en derud hvor man OVERHOVEDET ikke kan bunde. Gjort det få gange, gør det aldrig igen. Dette skal dog siges at være mange år siden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]