Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 16:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Tak m8, du har været en stor hjælp.

Har desvære ikke råd til udstyret nu, men min plan er at skynde mig at dyrke min ata tundra udendørs, dyrke så mange frø jeg kan, og når jeg så har massere frø, så køber jeg et grow kit, så kan jeg hygge mig med det til vinter, men virkelig fedt og billigt set du linker til..

Thums up!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jesge skrev:
Kører på nuværende tidspunkt med en sparepærer som lyskilde, nogen forslag til hvor mange w jeg mindst skal ha på? evt hvad der ville være velegnet..

Du kan sagtens bruge sparepærer og lysstofrør, men det er vigtigt du skelner mellem gro og blomstringsperiode og bruger lys i det rigtige spektrum.

Man skal bruge koldt hvidt lys i gro perioden ( høj kelvin værdi), og varmt hvidt lys til blomstring.

Normale sparepærer findes desværre næsten kun med varm hvidt spektrum, hvorimod lysstofrør findes i begge varianter og er faktisk billigst i kold hvid til gro periode.
Husk at lyset er mindre kraftigt i forhold til de kraftigere hps pærer osv., så bortset lige fra helt små spirer og helt nye stiklinger, skal pæren/lysstofrøret så tæt på planten som muligt uden at røre, ellers får du ranglede planter.

Har du en stor plante kan du med fordel bruge lysstofrør i toppen og så lade nogle spare pærer hænge ned langs siden for at belyse de lavere hængende dele af planten.
En 15 watt spare pærer koster koster 15 kr i Harald Nyborg.
Komplet 120 cm armatur med 36 watt varm hvid rør koster 79 kr.
løse rør koster 29 for kold hvid og 49 for varm hvid

Happy growing.

Titel:
Junior medlem

Mange tak for det gunnar!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: himmerland
Jeg er meget interesseret i hvad du får ud af dine ATA TUNDRA, da jeg har fået en pose af en kammerat, han mente ikke det var noget for ham!?
fatter det ikke, men ser frem til at gå GUIRILLA med dem til næste år.
Måske et par stykker i rummet i løbet af efteråret.
Ved du hvor meget den strækker sig i højden?

Titel:
Junior medlem

Har faktisk ingen idè om hvor høj den bliver, og har faktisk ikke engang kunne finde et billede af den, så jeg er også lidt spændt. Men den er vidst ikke særlig udbredt at dyrke her, har i hvert fald ikke hørt andre snakke om den..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
offtopic

til hvilken admin det nu end var som rettede mine post; jeg beklager selvfølgelig den misforståelse. jeg troede kun der var et problem hvis man linkede til frøforhandlere, ikke diverse andre dyrknings- og gartneriprodukter. jeg blotter ballerne til velfortjent afstraffelse.

Titel:
Junior medlem

Lige en opdatering på projektet, det er gået lidt skævt for mig, og selvom det er lidt sendt nægter jeg at opgive det helt, nu forsøger jeg mig med at have mine planter i et sydvendt vindue.

Billede

Når planterne bliver lidt større, regner jeg med at plante dem om i en fælles potte, som er på omkring 20 - 30 liter, den er rimelig stor..

Mit mål er at dyrke frø på planten, så håber på der er lidt hanner og hunner imellem, ind til videre ser det ud til at de alle spirer, dog ser en enkelt af dem lidt mærkelig ud..

Titel:
Junior medlem

Jeg ved ikke om folk læser det, men jeg vælger at opdatere alligevel :)

Planterne er vokset en del i højden siden sidst, og kimbladene er blevet en del større, dog ser det ud til at 1 af de 5 må kasseres..

Billede

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]