TATP skrev:
man får et produkt som smagsløgne genkender som sød(sukker)? muligt at når det registreres, at insulinproduktionen øges, og når der ikke når noget sukker til maven, at man får for lavt blodsukker, og man derfor pr. refleks finder noget mad/slik, der er masser af sukker i ... ?
Jeg vil ikke sige, at dit indlæg var 100% bullshit, for det ved jeg ærlig talt ikke -- det lyder bare en kende underligt.
Selv drikker jeg meget sodavand. Jeg har nok drukket omkring 1-2 liter dagligt de sidste tre år. Light. Jeg ved, at mit forbrug er kæmpestort, men jeg har aldrig haft nogen mén fra mit forbrug, hverken fysisk eller psykisk. Jeg er ikke tilbøjelig til at indtage søde(re) ting efter at have drukket min sodavand. Faktisk tvært imod; somme tider kan jeg godt have sådan en -- undskyld udtrykket -- pige-agtig trang til noget sødt "NUUU", og den kan sagtens dækkes godt af en dåse pepsi max.
Der har aldrig været klippefast videnskabelig undersøgning, der har påvist aspartams påståede skadelige virkninger. Faktisk
tvært imod. Aspartam indeholder en "fenylalaninkilde", som er farlig for folk med den genetiske lidelse Fenylketonuri
(Det havde i øvrigt også endt helt galt, vægtmæssigt, hvis jeg drak 1-2 liter sukkerholdigt sodavand dagligt.

)