Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej,

Her for 2-3 timer siden fik jeg en ret heftig mavekrampe, den er på grænsen til at jeg ikke føler jeg kan håndtere ubehaget.

Det føles lidt som hvis man har krampe i mavemusklerne, men mine mavemuskler kan sagtens slappe af.

Er der nogle husråd jeg kan bruge, til at hjælpe lidt på smerten?

Jeg har indtaget 2 treo'er, det hjalp lidt - men stadig ikke nok!

Mvh
Moj0

Medlem
Brugeravatar

Moj0 skrev:
Hej,

Her for 2-3 timer siden fik jeg en ret heftig mavekrampe, den er på grænsen til at jeg ikke føler jeg kan håndtere ubehaget.

Det føles lidt som hvis man har krampe i mavemusklerne, men mine mavemuskler kan sagtens slappe af.

Mvh
Moj0

Det kunne måske være colon irritabile? Det kan være umådelig smertefuldt, og er ikke sjældent forekommende. Tjek lige symptomerne, og hvis det ikke passer kan du prøve denne mavesmerte-guide. God bedring.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Prøv med et glas mælk.

Medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:
Moj0 skrev:
Hej,

Mvh
Moj0

Det kunne måske være colon irritabile? Det kan være umådelig smertefuldt, og er ikke sjældent forekommende. Tjek lige symptomerne, og hvis det ikke passer kan du prøve denne mavesmerte-guide. God bedring.

Symptomerne ligner hinanden.. :s

Forbandet man ikke har noget A38.. Kan harsk smør bruges? :P

Rådet med mælk er hermed afprøvet, det var dejligt men hjalp ikke :)

Medlem
Brugeravatar

Moj0 skrev:
Symptomerne ligner hinanden.. :s

Forbandet man ikke har noget A38.. Kan harsk smør bruges? :P

Rådet med mælk er hermed afprøvet, det var dejligt men hjalp ikke :)

Jeg led selv af irriteret tyktarm for et par måneder siden, efter nogle uger med alt for meget kaffe, junkfood og meget uregelmæssig spisning. Jeg havde ingen anelse om hvorfor jeg pludselig havde så ondt i maveregionen at jeg ikke kunne andet end at ligge og vride mig, og da jeg endelig tog til lægen og fik diagnosen gik det relativt hurtigt over - hjulpet på vej af homo-spise såsom revede gulerødder og tykmælk.

Prøv at følge de råd der er på netdoktor, og hvis det er helt galt kan du prøve at ringe til vagtlægen og bede om krampestillende medicin.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Var det til at sove, da du havde det? Og fik du noget til at dæmpe kramperne mens du spiste kanin-mad?

Vil helt sikkert følge rådene, men hvis der går flere dage, måske uger, før det bliver bedre, Kan jeg ikke klare det uden noget til at dæmpe kramperne.

Mvh
Moj0

Titel:
Medlem

Måske kan det være blindtarmsbetændelse. Hvis det fortsætter vil jeg råde dig til at gå til lægen med det.
Ellers kan det være en ophobning af afføring i dine tarme som giver mavesmerterne. Men hvad ved jeg. Hvis det er tilfældet kan du få en tarmskylning.
Måske kan det også have noget med din kost at gøre. Husk at spis grønt

Titel:
Insane psychedelia user!

Blindtarmsbetændelse er måske lige i overkanten... så plejer der at opstå slipømhed og feber.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg ikke haft blindtarmsbetændelse, men er ret sikker på det ikke er det. Såvidt jeg har forstået giver blindtarmsbetændelse helt utrolige smerter i forneden i en af siderne?

Hos mig er smerten mere i toppen af maven.

Mvh
Moj0

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Moj0 skrev:
Var det til at sove, da du havde det? Og fik du noget til at dæmpe kramperne mens du spiste kanin-mad?

Vil helt sikkert følge rådene, men hvis der går flere dage, måske uger, før det bliver bedre, Kan jeg ikke klare det uden noget til at dæmpe kramperne.

Mvh
Moj0

Smerterne kom i perioder, altså nogle timer med smerter og så nogle timer uden. Jeg ville ikke være i stand til at sove når det var værst, men det passede tilfældigvis oftest fint med sengetid. Der gik en lille uge inden jeg fandt ud af hvad fanden der var galt, og det varierede meget i intensitet - hvilket nok var pga. den meget dårlige kost jeg indtog på daværende tidspunkt (ikke at det er vildt meget bedre p.t., men det er en anden snak).

Jeg fik ingen medicin, men havde jeg vidst at jeg kunne få noget mod kramperne havde jeg krævet det på stedet!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis det her fortsætter vil jeg helt klart også kræve noget medicin..

Min kæreste plejer at have ret kraftige menstruations-smerter, hun plejer at tage Ipren når det er værst. Såvidt jeg kan læse på pakken anvendes det ved "svage smerter". Mine smerter er alt andet end svage.
Vil 2 Ipren hjælpe?

tak for al jeres hjælp!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har meget ringe viden om medicin generelt, men ud fra hvad jeg kan læse på medicin.dk (og det jeg ved fra min egen kæreste, der bruger samme slags piller til samme formål) kan 2 ipren på ingen måde være skadelige - og de kan muligvis dæmpe/stoppe smerterne, da de jo bruges mod mavekramper.

Læs selv på medicin.dk under ipren - anbefalet dosis er 200-400 mg max 3 gange dagligt. Altså burde du kunne tage op til 400 mg nu uden nogen risiko.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så er 2 stks Ipren indtaget, håber det hjælper.

Endnu en gang tak for hjælpen

Titel:
Dedikeret medlem

jeg havde samme problem for nogle år tilbage, var på hospitalet 3-4 gange før de fandt ud af jeg havde "galdeblære sten" tror jeg de kaldte det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Var det i forbindelse med et måltid? Og var/er der kun smerter i det du beskriver som "toppen af maven"? Prøv at præciser lidt mere,- måske i forhold til ribenene. Og var det lige midt på?

Det kan jo skyldes så meget, og kunne jo også være infektion - men du har ikke kastet op eller haft diarré? Galdesten er ikke noget helt dårligt bud, så hvis det er væk i morgen skal du ikke bekymre dig meget videre om det, med mindre at det kommer igen. Du kan sagtens have et enkeltstående tilfælde, hvor "stenen" ender med at komme ud, efterladende en rask og smertefri galdeblære.

Titel:
Flueknepper kongen

Hvis det er "toppen af maven" dvs. mellem ribbenene, de nederste af dem that is, er det mere sandsynligt, at det er et mavesår eller begyndelsen derpå du lider af.

Og så er Ipren at smide benzin på bålet. Prøv i stedet at gå på apoteket og køb 7 stk Omelix, spis 3 af dem. Vent 2 timer, se om der er bedring.

Hvis ja, mavesår. Hvis nej, noget andet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Godmorgen,

Smerten sidder mellem Solar plexus og navlen.. Ipren hjalp gevaldigt da jeg skulle sove.

Smerten er dog meget overkommelig lige nu, er bare lykkelig for at jeg fik lidt søvn.

Det hele startede pludseligt mens jeg sad ved computeren, jeg havde hverken spist eller drukket lige forinden.

Levose > De der piller, er det i håndkøb?

Mvh
Moj0

Titel:
Flueknepper kongen

Det er håndkøb, yep.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nu hvor det åbenbart ikke helt er stoppet, synes jeg du skal bestille en tid hos lægen, og få det undersøgt. Og så er det ikke galdesten. Et evt. mavesår kræver yderligere udredning. Det kan jo være det skyldes, at du har et dårligt forhold med Helicobacter Pylori-bakterien i din mavesæk. Så skal du bare have lidt penicillin og noget syrehæmmende, og så bliver du så god som ny.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Allerførst: Treo fremkalder mavesår, så utrolig dårlig ide at tage ved mavesmerter.

Og så forstår jeg altså ikke den med at brug et psy-forum i helbredsrelaterede emner :?:
Mange gør det, men I aner jo ikke, hvem der giver råd (hvilken viden - eller mangel på samme - de folk sidder inde med).
Vi har i Danmark et udmærket system, hvor lægevagten har åbent når lægen har lukket...
Jeg vil, som andre også har gjort, råde dig til at gå til lægen og blive undersøgt.

...Og god bedring :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]