MethylOle skrev:
Hører også en del af den slags. Jeg bliver virkelig tit imponeret over hvor gode musikere mange af de her mennesker er. Specielt trommeslagerne!!! Der skal fandme en del rutine og armkræfter til at spille på den måde..
DEm jeg hører mest af er :
Morbid Angel
Cannibal corpse
Illdisposed
Meshuggah
Slayer
Raised Fist
Kan også godt li de lidt mere "poppede" såsom Soulfly og Slipknot.
Iøvrigt, så skulle i tage at finde teksterne til Cannibal Corpses numre, hehe. Det er virkelig galt noget af det. Nu kender jeg kun til The Bleeding albummet, hvor teksterne er i coveret, men det er virkelig sjovt at læse.
Titlerne siger lidt det hele..
Fucked with a knife
Stripped, raped and strangled
The pick-axe murders
She was asking for it
Force fed broken glass (

)
an experiment in homicide
Meshuggah er et fantastisk band! De har deres helt egen lidt sære spillestil med skæve trommerytmer og meget rytmisk orienteret guitarspil.
Og ja, dødsmetals musikere er virkelig geniale! Jeg er selv trommeslager (spiller dog ikke lige dødsmetal), og ved hvor teknisk svært det er at spille den slags musik. Er så småt begyndt at træne min blastbeat teknik op, og til jer derude kan jeg sige: Det har ikke meget med armkræfter at gøre. Det er ren og skær teknik at kunne blaste. Man bruger fingrene til det! Fodarbejdet er også ekstremt svært.
Hader når uvidende folk siger ''dødsmetal er bare støj og larm'' ovs. ovs. Mange aner ikke hvor teknisk svært det er at spille den slags musik. De kan heller ikke sætte sig ind i anderledes sangstrukturer som er kendetegnet ved dødsmetal. Alt for meget moderne lortemusik er bygget op efter den klassiske vers-omkvæd-vers-omkvæd-bro-omkvæd.