Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 08:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

De sidste 14 - 20 dage har jeg røget hash hver dag, sammen med nogle venner, og jeg syntes at jeg er begyndt at have søvnproblemer.
Kan det skyldes mit hash forbrug, eller er det tænkeligt at det er min krop som bliver forstyrret af "sommer" årstiden fordi det er sent lyst?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det kan sagtens være dit forbrug af hash. Prøv at test det, ved at hold en kold tyrker et par dage og se om det bliver bedre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Thomhash skrev:
Det kan sagtens være dit forbrug af hash. Prøv at test det, ved at hold en kold tyrker et par dage og se om det bliver bedre.

Okay, det vil jeg prøve. Hvor længe befinder hashen sig da i kroppen? :)

Titel:
Dedikeret medlem

Et par dage skulle ikke være nok. Dette tror jeg kun kan gøre at du sover dårligere fordi at du "mangler" thc'en.

Du kan ikke sætte et fast tidspunkt for hvornår thc er ude af kroppen. Jeg har hørt alt mellem 6 dage og 9 uger og ingen er en ægte sandhed. Det kommer an på hvor meget du har røget, hvor meget motion du dyrker, hvor meget vand du drikker og hvor sundt du spiser.
Hvis du vil have det ud og give it a try så prøv at dyrk en anelse motion i to uger, drik noget vand og se hvad der sker.

Har du overvejet at du har et lavere søvnbehov om sommeren end om vinteren. Det tror jeg selv jeg har.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
kan spores ca en måned tilbage... men altså.. er meget almindeligt at man kan få søvnproblemer når man holder op, så ved ikke lige om det er måden at teste på... så skal det da ihvertfald være en længere periode...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Thomhash skrev:

hey... et par dages kold tyrker. Nu kender jeg ikke til graden af din afhængighed men de første par dage på en kold tyrker er som regel værst og kan sagtens medføre endnu mere søvnmangel..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Der kan være flere grunde.

Dels hvis du er skæv når du lægger dig til at sove, opnår du nemt tankespin, og det er svært at ignorere og nermed svært at få søvn så længe det varer ved.

Hvad tid plejer du nu at falde i søvn? Det er svært at rette op på søvnkurven når du stadig ryger hver dag.

Hvis det virkelig går dig på er den eneste metode at stoppe med at ryge. Og forbered dig på at det bestemt ikke gør søvnen nemmere i starten, men langsomt vil det blive forbedret. Men så snart du ryger igen ødelægger du det arbejde du har lavet for at få ordenlig søvn.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]