Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 15:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fortabt i intetheden
Hey! Er temmelig ny på denne side stadig, da jeg ikke har taget mig så meget sammen til at lære den og kende, så håber det er det rigtige forum. Anyway, jeg har prøvet "Hornskulpe" en del gange nu, og det hjælper mig med mit Angst. Det skal siges jeg dog stadig er "bange", men hornskulpen hjælper mig til bare at hoppe ud i ting som normalt er mig meget svært, men her på det sidste er det blevet sjældnere og sjældnere at min Angst følelse er gået væk/blevet undertrykt (hvis det ord kan bruges), og jeg vil bare spørge om der er nogen som kender til andre planter som kan hjælpe med dette?

Titel:
Psychedelia Sponsor

Det er et temmelig bredt spørgsmål du stiller, og ud fra hvad du skriver er det ikke helt nemt at kommentere. Søger du en urt som kan dulme angsten, når den kommer eller er det for at forhindre at angsten viser sig overhovedet? Forestiller du dig en plante som du kan være påvirket af permanent (som en parallel til lykkepiller) ? - eller snarere en visionær oplevelse, der kan hjælpe dig til at forstå og overvinde dit problem med angst?

Hvis du søger at dulme angst, så er der en lang række antidepressanter at give sig i kast med. Jeg kunne nævne marihuana, opiater eller måske skulle du tage en kold fra kassen inden sengetid?

LSD, mescalin og tilsvarende kan på den anden side give dig selv en ny selvindsigt - men så længe dit problem er angst, så er det nok ikke det smarteste.

Jeg tror det klogeste for dig vil være at snakke med din læge og evt. blive henvist til en god psykolog, hvis du ikke allerede har en. Vend problemerne der og hvis det ikke hjælper, så prøv at tale med din læge om en beskeden dosis prozac eller lignende, hvis dit mål er at få en tålelig hverdag uden angst.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fortabt i intetheden
Okay, kan godt se det var et dumt spørgsmål, skal prøve at omformulere det. Altså, som sagt har jeg Angst, Social angst egentlig og Hornskulpen hjalp mig meget med at dæmpe det, og hvis den kunne det tænker jeg at der må være andre planter som har en lign virkning. Det er ikke fordi jeg er hunderæd, er bare nervøs når jeg skal møde nye mennesker eller skal til en fest af en sort og jeg ikke er stiv. Hvis jeg skal have medicin imod min angst bliver det garanteret i en form af nervepiller, det blev det hvertfald sidst, og det gad jeg ikke, at tage nervepiller dagligt bryder jeg mig ikke om, men vil hellere ikke tage andet til hverdag for at dæmpe mit angst, blot når jeg skal til fest eller en samtale eller lign. Var det bedre forklaret, eller er det stadig et meget bredt spørgsmål?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Måske skulle du prøve med en kombination af baldrian og humle. Begge virker beroligende og kan måske hjælpe dig, men som med alle typer medikamenter hjælper de jo kun i begrænset omfang, så du bør nok få kontakt til en psykolog eller psykiater der kan hjælpe med at nå ind til roden af din angst og derved eliminere den, fremfor kun at dæmpe den konstant.
Jeg vil ikke umiddelbart anbefale dig at kaste dig ud i eksperimenter med psykedelika. Det kræver et vist kendskab til virkningen og jeg tror at det i dit tilfælde vil gøre mere skade end gavn.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har selv lidt af socialangst, jeg synes dog tit det afhjælpes af at jeg bryder isen overfor nogle venner og får talt ud om alt der går mig på, cannabis kan hjælpe med at få samtalen skubbet i gang. Vi taler i små mængder selvfølgelig. Store mængder kan godt virke modsat, nærmest angstinducerende.

Min teori er at al angst og depression kommer af indestængte følelser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]