Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey..
Mit hovede er begyndt at bryde lidt sammen det skyldes for mange stoffer og kombinationer, vil gerne være lidt gladere for livet og sådan noget, syntes alt har ændret sig fuldstændig (Nok min egen skyld) og kan slet ikk finde ud af hvad jeg skal gører for at komme videre, har mistet meget af min glæde for normale ting og har hørt om det der 5-htp, men kunne godt tænke mig at der var en der havde prøvet det som kunne fortælle hvor meget han tog af det, før det hjalp og sådan?..

Titel:
Insane psychedelia user!

Man kan få det flere steder som noget ekstrakt, men det er ikke et vidundermiddel der vil ændre dit liv. Det er et lille boost i søvnrytme, grundhumør, men vil ikke være den store forandring medmindre der er seriøs ubalance i din hjernekemi.

Titel:
Medlem

Treasure skrev:
Man kan få det flere steder som noget ekstrakt, men det er ikke et vidundermiddel der vil ændre dit liv. Det er et lille boost i søvnrytme, grundhumør, men vil ikke være den store forandring medmindre der er seriøs ubalance i din hjernekemi.

Tror os der er et stort problem, kan ikk rigtig føle glæde når jeg er sammen med famillien og sådan er bange for at sige noget forkert og sådan hele tiden, føler jeg har meget brug for dem, har kørt hårdt brug af stofmisbrug på lsd, ecstasy(rigtig meget), hash(os rigtig meget), dmt, mescalin, fantasy, heroin, lsa og en masse forskellige medicin piller..

Og det var mescalinen der fik mig til at bryde sammen, følte mig lidt forfulgt, når folk snakker til mig føler jeg at de har et had på mig.. selv om jeg ved der ikk rigtig er noget, men sådan føler jeg alligevel og det føltes ikk sjovt over hovedet?,

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror ikke en kur med 5-HTP vil løse dine problemer alligevel. Det første skridt for at kunne stikke hul i problemet er at stoppe fuldkommen med alle stoffer - også alkohol. Og her mener jeg ihvertfald 3-4 måneder. Herfra, hvis man ikke efter den periode eller midt i perioden, ikke synes man har fået det bedre, så synes jeg du skal søge noget professionelt hjælp, måske få en henvisning til en psykiater.

Hvis tingene generelt ikke kører særlig godt i ens liv er det ikke nogen smart udvej at fylde hovedet med stoffer.

Titel:
Junior medlem

Du har brug for hjælp - brug for at "melde rent ud" til dine nærmeste hvordan du har det! Dine forældre? hvordan med dem ? kan du snakke med dem? - ved de at du "eksperimenterer"? - tro mig - de vil gerne hjælpe dig, hvis de overhovedet kan! - men desværre er forældre ikke altid modige nok til at se - og forholde sig til - hvad deres børn har gang i - I er nødt til selv at sige til , hvis I har brug for hjælp! - for vi tør ikke spørge for meget - af frygt for at blande os - og af frygt for at I måske trækker Jer endnu længere væk....

Titel:
Medlem

hmm skrev:
Du har brug for hjælp - brug for at "melde rent ud" til dine nærmeste hvordan du har det! Dine forældre? hvordan med dem ? kan du snakke med dem? - ved de at du "eksperimenterer"? - tro mig - de vil gerne hjælpe dig, hvis de overhovedet kan! - men desværre er forældre ikke altid modige nok til at se - og forholde sig til - hvad deres børn har gang i - I er nødt til selv at sige til , hvis I har brug for hjælp! - for vi tør ikke spørge for meget - af frygt for at blande os - og af frygt for at I måske trækker Jer endnu længere væk....

Har os tænkt mig at fortælle dem det hele, tror nok de har en mistanke til det hele, men tror de er bange for at gører noget ved det, de har prøvet før, men de er nok bange for at hjælpe mig som du siger... er der nogle der kan fortælle mig hvor man kan købe det der 5-htp?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nej, det er der ingen der fortæller dig her (jf. regelsættet).
Det er nemt at finde en forhandler i google, ellers kan du sikkert uden problemer få noget SSRI af din læge.

Titel:
Medlem

Stonez skrev:
Nej, det er der ingen der fortæller dig her (jf. regelsættet).
Det er nemt at finde en forhandler i google, ellers kan du sikkert uden problemer få noget SSRI af din læge.

SSRI?,
Kan du fortælle lidt om det?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er dem der i folkemunde bliver kaldt 'lykkepiller'.
http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/SSRI
http://da.wikipedia.org/wiki/SSRI

Titel:
Medlem

Stonez skrev:

skal ikk ha lykkepiller, hvis du begynder på dem, skal man blive ved med at bruge dem, kender en der har brugt dem, det hjalp ikk, det gjorde bare det hele slemmere...

Titel:
Junior medlem

- Nej - du skal IKKE købe 5htp - du skal snakke med din familie - hellere nu end i morgen - selv om de måske umiddelbart bliver kede af, hvad du fortæller - så vil de stadig gerne hjælpe - det tror jeg på ;o)

Du har brug for hjælp til at komme videre i dit liv! - og dine forældre er vel de nærmeste? - lov mig at du prøver at snakke med dem!

Titel:
Insane psychedelia user!

Lykkerpiller har i princippet samme virkningsmåde som SSRI. Det hjælper med at hæve serotonin-niveau'et i hjernen. Og med 5-HTP syntetiserer du også serotonin til de 90% andre væv, som ikke har med hjernen at gøre, hvor der også bruges serotonin som transmitter. I modsætning er SSRI'erne relativt selektive og rammer stort set kun receptorerne i hjernen. Der er dog forskelligheder blandt præparater og mange er ikke voldsomt selektive.

En anden ting er at der findes enzymer der omdanner 5-HTP til serotonin allereder i blodbanen. Serotonin kan ikke krydse blod-hjerne-barrieren, så meget af det 5-HTP man indtager kommer i teorien aldrig til at virke.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Kazpar skrev:
Stonez skrev:

skal ikk ha lykkepiller, hvis du begynder på dem, skal man blive ved med at bruge dem, kender en der har brugt dem, det hjalp ikk, det gjorde bare det hele slemmere...
Det er forskelligt fra person til person. 'Lykkepiller' er mirakelmedicin for mange mennesker.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg synes det er en rigtig dårlig idé at medicinere sig selv. Der er stor risiko for, at det ender galt, evt. i et misbrug eller forværring af din tilstand.

Jeg synes ligeledes at det er en dårlig idé, at søge råd på en side der primært handler om stoffer, som rusmidler. Istedet synes jeg du skal tale med din læge, han er trods alt uddannet i at medicinere folk. Derudover synes jeg folks forslag om at du taler med dine nærmeste er en rigtig god idé. Det er naturligvis ikke nemt, men de er sandsynligvis meget mere hjælpsomme og forstående end du regner med.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Helt enig med Bull Lee.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
Kunne jo som udgangspunkt være smart at stoppe al narko med det samme og lade det ligge på ubestemt tid. Tag en snak med din læge om SSRI hvis det går helt galt og du føler du er ude hvor du ikke kan bunde. Indtil da kunne det være en ide at tale med folk du stoler på, om at du er nedtrykt og mangler glæde. En vis ekstra støtte kan sagtens være en hjælp.
Husk også på at livet er en omgang op og nedture. Forældre kan være en god ide, hvis i vel at mærke har forholdet til det.

SSRI kan være super for nogen. Kommer an på hvem man er og hvor man er "henne". Om det er noget for dig er der jo kun én der kan vurdere, men tal idet mindste med din læge om det.
Var fx ikke noget for mig, men er af en eller anden grund også så kolerisk at jeg altid får hevet mig selv op igen.
Man er absolut ikke på SSRI resten af livet fordi man begynder. Nogle er, men det igen fra person til person. Det kan ligesåvel være en hjælp til at få lidt overskud i livet i en periode der er for svær.

ATT Hmm: Det er absolut ikke alle der har forældre eller familie man kan tale med om den slags. Er igen op til den enkelte, selvom de fleste forældre ikke tager det så slemt som man umiddelbart ville tro.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Hej Kazpar.
Nu hvor du rent faktisk skriver at du har taget meget MDMA, vil det nok være en god idé at tage 5-HTP. Prøv det et par uger og se om det hjælper. Det har personligt hjulpet mig rigtigt godt efter et overdrevet forbrug af MDMA.
Derudover vil det nok være god idé at trappe ned med hashen og så derefter se om du ikke kan holde en god lang pause. Andre stoffer er heller ikke tilrådeligt. Spis sundt, få nok vitaminer og mineraler og sov tilstrækkeligt. Motion gør også rigtigt godt. En tur i skoven kan hjælpe på meget.
Som de andre også anbefaler, så få talt med nogen du stoler på omkring hvad du føler og hvad der generer dig. Et problem delt med nogen er et halvt problem :)
God bedring.

Mvh spacey.

Titel:
Medlem

spacey skrev:
Hej Kazpar.
Nu hvor du rent faktisk skriver at du har taget meget MDMA, vil det nok være en god idé at tage 5-HTP. Prøv det et par uger og se om det hjælper. Det har personligt hjulpet mig rigtigt godt efter et overdrevet forbrug af MDMA.
Derudover vil det nok være god idé at trappe ned med hashen og så derefter se om du ikke kan holde en god lang pause. Andre stoffer er heller ikke tilrådeligt. Spis sundt, få nok vitaminer og mineraler og sov tilstrækkeligt. Motion gør også rigtigt godt. En tur i skoven kan hjælpe på meget.
Som de andre også anbefaler, så få talt med nogen du stoler på omkring hvad du føler og hvad der generer dig. Et problem delt med nogen er et halvt problem :)
God bedring.

Hmm, vil stoppe med alt narkotika gider slet ikk tage noget mere, det skal være slut ønsker mig et helt almindeligt liv som jeg havde før inden jeg begyndte at intressere mig for at trippe, har svært ved at snakke med gammel venner og sådan ved ikk hvad der piner mig men et eller andet gør i hvertfald!..

Hmm, er der ikk nogle der kender en god side på nettet hvor de ved meget om sådan noget psykose og sådan, vil gerne vide lidt mere om det...

Hmm tænkte os på om Psychedelisk musik kan gører sig sindsyg har altid bedst kunne lidt psychedelia når jeg tripper!,

Mvh spacey.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
Lykkerpiller har i princippet samme virkningsmåde som SSRI.

De fleste "lykkepiller" er SSRI'er.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er mig der roder rundt i det. Der skulle stå 5-HTP i stedet for lykkepiller, i den sætning :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]