Det forarger mig at man ikke kan køre en sober debat angående rusmidler, specialt cannabis som jeg jo selv er fan af. Det er som om misvisende information, partiske og snæversynede rusmiddelguides har vejledt(vildledt) folket i en retning hvor der hverken er styr på hoved eller hale i hvad der er hvad, fordi fordomme rundt omkring ophobes i kæmpestore skyklappere.
Det er i hvert fald hvad jeg har oplevet i min tid i gymnasiet hvor en lykkelig uvidenhed omkring rusmidler finder sted.
nogle blandede citater fra en debatside på dr.dk:
Citat:
Pot = ikk så slemt
Hash = lidt slemmer
Skunk = slemmer endnu
(bar noget jeg har hørt)
Den søde dame bliver refereret til som noget der opregnes i slem/slemmere kategorier....... argh
Endnu en:
Citat:
Vis vi nu siger 1 gram ice (ryge kokain) det er et middel til hard drug det kan man få 10 flyve ture på... hvorimod på 1 gram hash/skunk/pot kan man få en lille flyvetur som ik vare særlig meget
Ved godt ICE er stærkere men kunne ikke forestille mig det var meget mere end 10gange stærkere end en god ryger, desuden blandes kokain unødvændigt ind i billedet.. Umiddelbart synes jeg ikke at COKE minder om(kun efter at have læst om det, har ikke prøvet endnu), ligner, har samme virkning, indtages på samme måde som cannabis.. og det er sgu lidt sørgeligt
Kunne sagtens poste uendelige citater, men... der er sgu nok at tage fat i... føler måske bare udviklingen er ved at gå i stå - eller nærmere baglæns. folk bliver mere og mere intolerante. Blvier der gjort noget i sagen og legalisering i øjeblikket??
PS:
Er der nogen som har oplevet at kunne føre en debat omkring lovliggørelse/afkriminalisering af visse rusmidler på et vist fagligt niveau, uden at debatten eskalerede voldsomt ved uenighed, på andre steder end psy.dk og diverse "pro-narko"-sider?? (politiske fora, kampagner i tv, alm. mennesker på gaden.. osv)