Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 06:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Banisteriopsis, jeg synes du kører det op til mere end det er. Vælger man at æde 200 datura frø, er det nok lidt en russisk roulette vi er ude i men nu findes der jo altså doser som er små nok og forholdsvis sikre (dem jeg har skrevet ovenfor) til de der vil gå stille frem. Et enkelt daturablad i en kop the er jo ikke så stærkt at du kan kradse af på det eller tage fysisk skade.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Klart at 200 frø er vanvittigt, men IMO er det ligeså vanvittigt at lege med planter, der er så giftige som natskyggerne.
Den enkelte plantes potens kendes ikke, og som tidligere nævnt er forskellen på tripdosis og dødelig dosis ufatteligt (ikke målbar) lille.

Men du bor jo i et frit land - bare husk at passe på dig selv....
Der er så mange spændende (og ekstremt potente) psykedeliske planter, :wink:
som på ingen måde kan tage livet af os.
Set i lyset af alle disse sikre planter kan jeg ikke forstå eller retfærdiggøre brugen af natskyggerne.
Netop det faktum at vi bor i et frit land (også i forhold til stoffer), giver os mange flere sikre muligheder at vælge imellem.

I gamle dage hvor heksene anvendte disse planter (natskyggerne),
kunne de jo ikke lige google og importere interessante og sikre psychedelics fra varmere lande.

Selvfølgelig skal vi passe på med ikke at bakke op omkring forbudslovgivningens skræmmekampagner!
- Men lige præcis mht natskyggernes giftige indholdsstoffer er der altså reelt fare på færde
- og advarsler er på sin rette plads.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...........

Senest rettet af Troll 14 sep 2007 18:20, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Troll skrev:
Mmm - Sidste uge havde byens apotek udsalg, og et kæmpe salgs display stående for dexofan og en kø af unge trippere forand.

- Er der ikke noget om dette stof har nogen sjæle på sin samvittighed??

Et apotek med udsalg af Dexofan og en kø af trippere udenfor?? Den må du vist længere ud på landet med. Apotekets priser på den slags håndkøbsmidler bestemmes af de aktuelle dagspriser på præparaterne, og de sætter ikke bare sådan noget som Dexofan på tilbud. Se de aktuelle dagspriser for præparater på http://www.medicinpriser.dk . Du må selvfølgelig gerne scanne en side fra din lokale tilbudsavis og dokumentere at dit lokale apotek har haft tilbud på Dexofan - men jeg tillader mig at tvivle indtil da.
Der har været dødsfald på Dexofan (dog ikke i DK såvidt jeg ved?), specielt ved blanding med SSRI'er, MAOi eller MDMA (serotoninsyndrom etc.). De fleste herinde er da også enige om at dextromethorphan er lidt noget lort, og det er generelt noget rådes til at holde sig fra.
Natskygger er der generel enighed om, blandt erfarne og uerfarne trippere, er møgfarligt. Der er ingen på Psychedelia som (endnu) er døde af natskygger så vidt jeg ved - men det skyldes måske mest af alt at folk der har udvist interesse for det her på boardet har fået at vide at det er for farligt til at særligt mange gider beskæftige sig med det.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
............

Senest rettet af Troll 14 sep 2007 18:19, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så nu fik jeg tørret min datura og smagt lidt på røgen. Den minder overraskende meget om cannabis synes jeg. På en lidt mere maskulin måde men jeg synes sagtens jeg kan drage en parallel mellem de to virkningsmekanismer. Som røg (et halvt til et helt pibehoved) er det ganske fint, synes jeg.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Så er der ryddet op i ævl og kævl - mere faktuel info tak

mvh. deres lokale undertrykker

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
......

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 15:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej BellaDonna. Tak for at dele din erfaring med natskyggerne. Dog er der noget i din historie jeg ikke forstår:

bellaDonna atropa skrev:
Det to et par dage at acceptere at mit hår var blevet så kort igen. Meget virkelig oplevelse. Vi fand senere ud af at det var baldrian der var skyld i det, da jeg reagere negatift på baldrian og bliver opkvikket af det.

-Hvad skete der med dit hår? For det faldt vel ikke af på trippet?

Det må ellers være spændende at have en oldemor som bar på den viden!

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Syntes det er en dårlig ide med et nyt approach på bagrund af at DU har lugtet til det, og røget en anelse...
Plantener og deres mystik har klart en spændene og nærmest legendarisk historie; og jeg mener ikke at den skal forbydes eller nedpririoteres. MEN når det så er sagt, så er det jo noget relativt farligt....

Jeg har selv eksperimenteret med adskillige planter fra denne familie, og jeg syntes det er noget man skal advare imod frem for at anbefale - Jeg tager ikke natskygger længere - Der findes større "sandheder" i andre stoffer.

PAS PÅ - og god sommer ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
.........

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]