Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når man tripper på noget godt, hører de fleste altid musik. Derfor spørger jeg: Hvilke numre giver flest minder fra et trip, når I hører den?

Personligt giver DJ Ross - Dreamland gode minder fra sidst, jeg trippede på kiks. Synes det giver en underlig følelse i kroppen, når jeg hører lige den sang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

NASA Acid Therapy-mixet giver mig gode minder om mine Ketamin trips med spiffeh

Titel:
Flueknepper kongen

Shpongle's Around The World In A Tea Daze giver mig altid gode minder om syre, eller rygeraftener med gutterne.

Shulman giver mig dårlige minder om hvor LANG tid den kunne tage at brænde, da jeg holdt nytår med stonez :wink:

Dark Side Of The Moog giver mig minder om dybe ketaminture, samt 2C-B med spiffehkatten <3 Selvom det var lidt belastende at høre sin ketamusik i ny kontekst :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
Orbital - Halcyon minder mig om (og giver mig) den lækre følelse at være ét med alle omgivelserne, at de er organiske og trækker vejret. Hørte den på et meskalin trip.

Jeg har hørt musik på mine trip, som jeg ellers ikke normalt ville lytte til. Men efter at have hørt dem på et trip, elsker jeg at lytte til dem i 'normal' tilstand. Andre der har oplevet det samme?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Helvede
Psykonautisme skrev:
Orbital - Halcyon minder mig om (og giver mig) den lækre følelse at være ét med alle omgivelserne, at de er organiske og trækker vejret. Hørte den på et meskalin trip.

Jeg har hørt musik på mine trip, som jeg ellers ikke normalt ville lytte til. Men efter at have hørt dem på et trip, elsker jeg at lytte til dem i 'normal' tilstand. Andre der har oplevet det samme?

Ja, jeg hørte Infected Mushroom - Merlin da jeg trippede på DXM, nu er det bare mit yndlingsnummer, kan fyre den af til det, kan sove til det, kan kneppe til det, det er og bliver bare GREAT! :D

Senest rettet af rallemulle 24 jun 2007 21:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Snakkede faktisk med en ven om det iforgårs (altså numre der minder én om trips) :)

Squarepusher: "Do You Know Squarepusher - Har hørt det på de fleste trips. Minder specielt om et kraftigt og rigtig positivt syretrip

Bjørn Svin: "Søde" (samme) syretrip kombineret med 2Ci - meget heftig oplevelse, hvor min ven mente han havde opfundet sit eget sprog, som jeg kunne tale(?) - hang vist sammen med de twistede lyde i nummeret.

Shpongle: "Tales of the Inexpressible" (hele albummet) - et par uger i en sommerferie med 3 svampe-trips og masser af skunk.

Carbon Based Lifeforms: "World of Sleepers" (hele albummet) Hørte det for første gang under mit seneste trip på 2CB og hørte det også sidste gang jeg var på MDMA. Og flere gange på meth-afterburner.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

"Hands" af Four Tet (Live in Copenhagen). Generalt et af mine all-time yndlingsnumre, men et specielt yndet track når der er indtaget svampe. Kan ikke forklare det, men det nummer fremstår altid som noget helt fantastisk og unikt for mig.

Senest rettet af Defjux 25 jun 2007 11:16, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psykonautisme skrev:

Har det præcis på samme måde. De sange man hører når man tripper, får bare en helt speciel status.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Atmos - Klein Aber Doctor bringer altid gode minder tilbage :)

Senest rettet af Atna 27 jun 2007 22:54, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Dj's@work - someday

PSV - On and On

Bitmonx - Boicucanga

Haldolium - 1969

Space frog - Follow me

Dune - Rainbow to the stars

Dj lange - Follow me

plus ca. 200 andre numre 8)

Junior medlem

Geografisk sted: svendborg
vDL skrev:
Når man tripper på noget godt, hører de fleste altid musik. Derfor spørger jeg: Hvilke numre giver flest minder fra et trip, når I hører den?

Personligt giver DJ Ross - Dreamland gode minder fra sidst, jeg trippede på kiks. Synes det giver en underlig følelse i kroppen, når jeg hører lige den sang.
i mit tilfælde er det iron butterfly in-a-gadda-da-vida

Titel:
Medlem

Rumpistol - Mere Rum albummet = The one and only 8) Det er altid næsten som at være der igen på svampene.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kindzadza - Purple Eye

- Kan huske på toppen af et ultra-heftigt 2C-B-peak var det her det eneste Kindzadza-nummer, der var hjernedødt nok til at vælte verden, når bassen sætter ind. Så nu bliver den sat på, når verden skal væltes. ;)

Ellers er Furiya Kruchiya og Romantik Moments med Kindzadza de to tracks, som definerer ethvert vildt syretrip, jeg har haft, samt Psykovskys North or South, Wishful Sinful og Only Love (vs. Deja-Vu).

Men det er kun, når det er rigtig langt ude. Det er tunge sager.

Bikstok Røgsystems album Over Stok og Sten topper dog nok maksimalt. Der er aldrig lavet en federe musisk oplevelse for en dansker på syre. ;)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Tæt på Aalborg
Jeg elsker Infected Mushrooms Disco mushroom fordi det vækker gode minder mig om mit første 2c-b trip..:D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
dj tiesto Walkin on clouds
foggy take the future in your hands

er klart to af mine favoritter :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Minimal skrev:
Kindzadza - Purple Eye

Det nummer er simplethen for fedt! Har også hørt det på mange gode trips.

Becephalus Bouncing Ball af Aphex Twin har sgu også været med til at åbne nogle døre for mig.

Og så er der de gamle Colours of Shiva plader. Dem har jeg sgu også fået hørt en del gange under indflydelse af talrige former for knark.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gigi D'Agostino - I'll Fly With you og 1200 Mics - High Paradise... begge numre giver mig helt bogstaveligt gåsehud i nakken (ala nu begynder kiks'en at virke) hver gang jeg hører dem... og på gode dage hvor jeg er glad i forvejen kan jeg fremprovokere fornemmelsen af at være flyvende på MDMA i en 10-20 sekunder... Betragter det som en slags MDMA-flashbacks - på den gode måde...

Begge blev permanent brændt fast i hjernen første gang jeg fik Ecstasy 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Zarathustra skrev:
Squarepusher: "Do You Know Squarepusher

Bjørn Svin: "Søde"

Shpongle: "Tales of the Inexpressible" (hele albummet)

Carbon Based Lifeforms: "World of Sleepers" (hele albummet)

Yes, yes, yes - bortset fra, at Bjørn Svins 'søde' skal skiftes ud med 'mand over bord'. Derudover minder Coils album Winter Soltice mig om min første, rigtige gennembrudsoplevelse på svampe.
Ligesom minimal minder Kindzadzas album Waves from outer space mig om heftige peak oplevelser, bare med svampe istedet for LSD.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Glemte lige et af de vigtigste:

The Orb: "Egnable" - Minder mig om et relativt tamt 2CB-trip, hvor dette nummer lige pludselig sparkede gang i det hele og gav mig en kort oplevelse af at være blevet totalt vanvittig.

HØR DET!

(og bemærk, at nummerets titel hentyder til speakerens forkerte udtalelse af ordet "enable")

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det meste af hvad vibrasphere har lavet er bare møj godt og vækker minder :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]