Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 17:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Hey Psy

Mig og min kammi kunne godt tænke os at tage på en eller anden for form festival med eletronisk musik i første halvdel af juli.

vi kan begge lide eksperimenterende elektronisk musik og drum n bass og sigter efter noget i måske tyskland eller andre steder i europa? Er der evt. nogen af Jer, der kan hjælpe?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Hmm, der er så mange at vælge imellem, min liste indtil videre ser således ud:

28/6-1/7: Fusion festival i tyskland, lækker festival med ubegrænset antal biletter! Byder på et rimelig varieret program med alt fra dub til trance, dejlige omgivelser og dejlige mennesker.

http://www.fusion-festival.de

12/7-15/7: DOUR festival i belgien. En endnu ukendt festival for mit vedkommende, men et stjernespæket program som gør at jeg må afsted. Hvis man er til breakcore/gabbar/DnB og lignende er dette stedet at tage hen. oget af det jeg helt sikkert skal se er: Autechre, venetian snares, otto von schirach, rotator, noisia, KID606, DJ hype + en helt masse mere.. Og så koster billetten kun 75 Euro.

http://www.dourfestival.be/en

19/7-21/7: Elektronisk jazz juice. Skøn elektronisk festival i hjertet af århus, der er koncerter på tre forskellige spillesteder i byen, om dagen er det det mere rolige electronica der bliver spillet, i år kan nævnes: Burnt Friedman feat jaki liebezeit, Phonecia, Badun, Boxcutter. Hver nat vil der blive skruet op på pakhuset hvor bl.a Shitmat, wood Ammo, DJ scotch egg og Noianiz vil spille elektronisk smadder..
Helt klart en af årets bedste festivaller for mig, super mange rare mennesker som hører super rar musik i rare omgivelser.

http://myspace.com/elektroniskjazzjuice

Derudover skal jeg også på en eller to trancefestivaller, regner helt sikkert med at tage til Ozora 8-12 august og så slutte af med the battle for the middle earth..

God sommer, håber det kan bruges..

Hulka

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mange tak, det er præcis den type jeg leder efter.

DOUR har jeg aldrig hørt om, men programmet ser jo for vildt ud. Det kunne sagtens gå at være den vi springer på!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
hulkamaniac skrev:
19/7-21/7: Elektronisk jazz juice. Skøn elektronisk festival i hjertet af århus, der er koncerter på tre forskellige spillesteder i byen, om dagen er det det mere rolige electronica der bliver spillet, i år kan nævnes: Burnt Friedman feat jaki liebezeit, Phonecia, Badun, Boxcutter. Hver nat vil der blive skruet op på pakhuset hvor bl.a Shitmat, wood Ammo, DJ scotch egg og Noianiz vil spille elektronisk smadder..
Helt klart en af årets bedste festivaller for mig, super mange rare mennesker som hører super rar musik i rare omgivelser.

http://myspace.com/elektroniskjazzjuice

Det bliver fucking godt i år :!:

Edit: Dour Festival ser sgu helt fantastisk ud. DJ Shadow, RJD2 og Wu Tang(ahh, de gode gamle dage) kommer også. Og hvis man er til ninjatune musik, så kommer Amon Tobin, Bonobo, Coldcut, DJ Food og the Cinematic Orchestra desuden også. Sindsygt line up :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ahem... Norberg Festival kunne også være et bud.

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Mig og min kammi kunne godt tænke os at tage på en eller anden for form festival med eletronisk musik i første halvdel af juli.

Sensation Black!

Billede

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
1. Sensation-festerne kan næppe betegnes som en festival.
2. Billetprisen er sygeligt høj.
3. Hardstyle holder bare ikke, men der skal da nok være mulighed for noget jumpstyle..... :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Langeland 8)

Junior medlem

loveparaden i år var der 1.6 mil

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

InTranceWeTrust - Endnu engang ingen grund til at rive op i et emne fra sidste år

Medlem
Brugeravatar

heh, siden den nu er fremme igen, kan jo måske lige knytte en kommentar.

Vi endte med at tage til Fusion. Fusion er på mange måder en meget charmerende festival, søde mennesker, masser af stoffer og ganske hyggelige omgivelser, men men men musikken! Jeg tog jo egentlig til fusion i håb om at der virkelig var nogle nørder, som ville gå helt amok, men nej. Vi snakker her om en festival med omkring 16 scener, som reelt kun står for 4-5 genre.
Når det kommer til techno er det absolut kun det mest bovlamme de spiller(og vi snakker altså konstant!) Så spiller de en HELVEDES masse electro-house/ed banger, hvilket kan være ok i måske 15 minutter af gangen inden man bliver mæt af mid-range "bas"/synth. Af goa/trance holder de sig i den progressive/kedelig ende, hvor pointen må være at det er for alle og ingen.

Til deres forsvar skal det dog siges at der trods alt også var et par gode DnB raves, men kun med mere eller mindre no-name DJ's, som selvfølgelig kan deres kram, men havde sgu håbet på bare et enkelt stort navn. Faktisk skulle man vente til 9 om formiddagen før der kom rigtigt gang i festen. Og med gang i festen mener jeg at musikken skal være sådan at dem, der ikke kender den enten overgiver sig helt, eller ryster på hovdet og går deres vej.
Der var selvfølgelig også lidt dub/chill som i reglen var dybt kedeligt.

Det jeg personligt havde ventet af en tysk "anti-kommerciel" festival var nok techno, der er kogt sindsygt, Breakcore, Hardcore, fedt psy-trance og mørkt dubstep. Hvilket der ikke var skyggen af nogen steder.

Dermed sagt, hvis du alligvel ikke har nogen smag og blot vil hygge dig, så er det sgu en rigtig fed festival.

Næste år går jeg klart efter Bang-Face, som ligger meget mere op af den stil jeg søgte i første omgang og kunne helt sikker også stadig tænke mig Dour.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
I skulle have taget på Fullmoon eller VuuV ;) lover dig for der er smæk på.

Medlem
Brugeravatar

Jge er heldigvis kommet mig over trance-trippet. Endte faktisk også med at tage til Wacken, selvom det måske heller ikke er der man ser det aller mest spændende metal, så er det sgu sjovt og der er altid masser af øl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Er der nogen der har erfaringer med boom-festivalen? mig og nogen gutter overvejer at tage der ned til sommer, så vil gerne høre nogen irl oplevelser der fra.

Insane psychedelia user!

god tur..!

boom er, til havd jeg ved, kun hvert anden år...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Ja, jeg mener da der skulle komme en her i år 2009? Har du selv været på boom og har du evt. nogen menniger du vil dele om festivalen? :-d

Insane psychedelia user!

har ikke selv været der, men der blev afholdt boom i 2008...

http://www.boomfestival.org/boom2008/news.php

Medlem
Brugeravatar

Darkpsyc0 skrev:
I skulle have taget på Fullmoon eller VuuV ;) lover dig for der er smæk på.

Ja, det kunne jeg også godt tænke mig. Bar for at prøve noget anderledes end Roskilde :D

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Alt Ædende Kommunist skrev:
Er der nogen der har erfaringer med boom-festivalen? mig og nogen gutter overvejer at tage der ned til sommer, så vil gerne høre nogen irl oplevelser der fra.

Der er kun Boom hvert 2. år, så I må væbne jer lidt med tålmodighed.

Jeg var dernede i år. Der er jo lagt et kæmpe arbejde i at udforme festivalen rent fysisk/opbygningsmæssigt, og de bruger mange måneder på at forberede det hele. Der er meget at gå på opdagelse i, og i år var der fire scener med musik + et teater + et "kunstmuseum" + en foredragssal og så videre. Det er lidt som en by at opholde sig i.

Det er en meget varm by til gengæld, lidt et problem for mig, og det samme med de gåafstande der er dernede - lige i overkanten. Det er også en kunst at få mødt alle dem man gerne vil, vanskeligt med andre ord. Musikken (det jeg fik hørt...) på scenerne var ret varieret, indimellem ganske godt men jeg havde ikke nogle voldsomme musiske oplevelser dernede. Der var rigtig meget middelmådig musik.

Det er en interessant oplevelse for folk som gerne vil opleve en kæmpestor festival på en ufattelig dejlig location (omgivet af sø og bakker) og synes dét er fedt, og musisk sker der nogle interessante ting hist og her - f.eks. Sacred Fire som overraskede mig positivt. Det var en "native"/world scene, hvor der så ved siden af også var en del jam med bl.a. "8 mands tromme" - jeg hørte folk spille fede sager, der var lige til at falde i trance over (og så lå det lige ved det gode pizzeria).

Jeg tror ikke jeg skal afsted igen, men det var spændende nok at opleve. :-)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ozora festival i Ungarn!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]