Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 17:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Heroin
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Rottegift? Du hentyder sikkert til de SPOR af stryknin der er fundet i LSD? Coke? Det har jeg heller aldrig hørt om, det er jo også ret dyrt, og desuden så virker det dårligt oralt.

Psychedelia Gay Overlord

AHA, dem havde jeg ikke lige set. Meget mærkeligt synes jeg, da det jo ikke lige er den orale indtagelse der gør underværker når det kommer til coke. Der må sidde en meget dum pillefremstiller derude. Dem med kokain og ketamin i ser sgu dejlige ud.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Nogen der er frisk på en Red Bull de ser da ud til at E skulle være værd at prøve alligevel LOL

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Har prøvet heroin, men jeg har ikke planer om at prøve det igen. Det er alt for fedt, så jeg er bange for at blive afhængig af det. Men jeg ville virkelig ha' svært ved at sige nej, hvis jeg fik det tilbudt. Bare den følelse af at det hele er godt, man er lykkelig, og den varme følelse man får i hele kroppen. Jeg er glad for at jeg har prøvet det, men det bliver vist også kun til den ene gang.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Ok, men jeg tror sq ikke at det har været heroin når han beskriver metadon som stærkere?? Methadon er BTW et synteseret opioid.<HR></BLOCKQUOTE>

Det var skam heroin - prima heroin, ingen tvivl om det. Jeg siger ikke, at metadon er stærkere (det er det jo ikke), men at det er at foretrække af flere årsager.

Junior medlem

Hvordan kan man overhovedt gå og tænke på hvor fedt det er?? hvad med hvor sindygt farlig afhs.mæssigt det er ?? og hvor fedt er det så resten af ens liv
Men ok det er vel op til en person selv
Men det er bare min mening og dem skal der ozz være plads til loooooool [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Og når jeg ser en person inde i s-toget godt ude og skide på hero så sidder han jo bare og tåger for vildt og ved ikk hvad der sker rundt omkring woooooow ja hvor fedt det må jeg prøve

Psychedelia Gay Overlord

Sirius1 -> folk tager da også coke, der er mere vanedannende end heroin. men af en eller anden grund er det mere accepteret. jeg kender mange der har taget heroin enten for at prøve det eller i en periode, men de er ikke blevet afhængige eller fået problemer ud af det. desværre har jeg osgå kendte en del for hvem det er gået knapt så godt...men i det store hele tror jeg at de fleste kun flirter kortvarigt med det, heldigvis.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeps, Henrik Rindom afliver også myten om, at alle der prøver heroin bliver junkier, i sin bog rusmidlernes biologi. Personligt tror jeg altså også mest det er kombinationen mellem dårlig social arv og hårde stoffer, der skaber misbrugerne. Selvom man selvfølgelig også bare kan blive så glad for et stof, at man bliver ved med at tage det.

Mvh. Psyko

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Svag psyke, dårligt miljø, arv, stoffet er simpelthen for dejligt til at mennesker kan lade være - ja der er mange forklaringer på afhængighed...Who knows?

Relativistisk båthorn

Jeg er også helt overbevist om at det er forbuddet der er skyld i den elendighed hårdt-ramte junkier ryger ud i. Og jeg fatter ikke at et land som vores, der snakker om hvor super-humane vi er, finder sig i at man behandler sine medmennesker på den måde. Hvad er narkomanens direkte forbrydelse mod andre? INTET!
Følge-kriminaliteten kommer jo af de skyhøje priser som igen skyldes forbuddet. Heroin i sig selv gør ikke nogen kriminelle eller dårligere mennesker. Men det gør den fælles moral samfundet tvinger nedover deres hoveder.

Iøvrigt har jeg ladet mig fortælle at crack-kokain generelt sku' være det absolut mest potente og hook'ende stof af alle vi kender idag.

Psychedelia Gay Overlord

JEL -> Alle undersøgelser viser at heroin i sig selv ikke er særligt slemt, men det er de følger af livsstilne man dør af, som f.eks. det store stress, urene sprøjter, stoffer der er fortyndet med skidt, og injektion af f.eks. Ketogan i mangel af heroin, osv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg vidste i forvejen at Heroin er et stof Jeg aldrig skal prøve, men after at have læst folks rapporter om selve trippet er Jeg nu helt sikker i min sag. Jeg kan ikke forestille mig at det er særligt fedt bare at ligge og kulle. Jeg har altid et formål når Jeg tager stoffer. Jeg ryger mig ikke bare skæv, for at være skæv, men for at lave noget. Det kunne fx. være at stene det sidste nye billede Jeg har malet, eller Jeg tager svampe for at høre en ny CD, der skulle være fed. Eller snupper et par hoveder på bongen for at gåturen til en kammi bliver lidt mere interessant. Jeg synes man bør have et formål med at tage stoffer, andet end bare at blive baske.

Hyg Jer...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af DeHades:
Eller snupper et par hoveder på bongen for at gåturen til en kammi bliver lidt mere interessant. Jeg synes man bør have et formål med at tage stoffer
<HR></BLOCKQUOTE>

Ryger du bong, når du skal ud og gå!? Det er ikke ligefrem et "formål", at det bliver mere interessant, hvilket jeg i øvrigt ikke kan forestille mig, det bliver. Bjarne på Istergade synes sikkert også, det er "interessant", når han skal til at skyde sin nyindkøbte speedball. Han har altså et "formål". Retfærdiggjort?

Relativistisk båthorn

@Dankdawg; præcis. Og det ved de politikere der stemmer nej til ændringer i loven også udemærket [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Det USA elsker ved stoffer som fx heroin er, at man kan give stoffet skyldet for alhverdens menneskeskabte problemer. Det er den perfekte syndebuk, for et kemisk stof kan jo ikke forsvare sig selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bare for at konfirmere det jeg har skrevet.
Dette er skrevet af en læge i USA.:

"The addict who is able to obtain an adequate supply of drugs through legitimate channels and has adequate funds usually dresses properly, maintains his nutrition, and is able to discharge his social and occupational obligations with reasonable efficiency. He usually remains in good health, suffers little inconvenience, and is, in general, difficult to distinguish from other persons.

Dette er ikke bare en mening.Det er et faktum,der er blevet bevist flere gange.
Det der er så utrolig skadeligt,er den hensynsløshed myndighederne udviser overfor stofbrugere generelt.
Når man så ovenikøbet ved at en afkriminalisering ville være bedst for ALLE parter,begynder et grimt billede at tegne sig.
USA er de værste i denne sammenhæng.

PS
Dette er om Opiater.

[ 30 September 2002: Besked ændret af: Gonzo ]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu fandt jeg lige denne tråd frem, og synes den indeholder en del gode poster. Jeg vil da også lige selv poste mine egne erfaringer.

Først vil jeg svare på Dex's oprindelige spørgsmål:

Jeg har prøvet Heroin 15-20 gange siden sommeren 1996. De fleste gange har jeg taget det IV, har dog røget det en enkelt gang, men det fik jeg ikke meget ud af(detvar vist også ret dårlig kvalitet).
Grunden til jeg prøvede det første gang, var delvist nysgerrighed, og delvist at jeg syntes det ville være sejt at kunne sige at jeg har taget heroin uden at blive afhængig(for det var jeg helt overbevist om at jeg ikke ville blive). Senere var det dels af sociale grunde(tro det eller ej!), og dels fordi jeg kedede mig.
Jeg har kun én gang syntes at der virkelig var noget ved at tage dope, de andre gange har jeg mest syntes at det var røvkedeligt, og at det var irriterende at det kløede sådan over hele kroppen.
Som det formentlig fremgår af ovenstående, blev jeg ikke hooked. Jeg tror man skal lære rusen ordentligt at kende før den er rigtigt tiltrækkende, og så langt er jeg aldrig kommet, og det har jeg det sådan set udmærket med.

Jeg er fuldstændig enig med dem som mener at forbudet er skyld i de fleste af de problemer der er forbundet med heroin-misbrug. Hvis narkomanerne havde adgang til rent stof til rimelige priser(dvs. langt under 1/10 af de nuværende!), ikke blev jagtet som forbrydere, og det var socialt accepteret at tage heroin, så de også kunne få arbejde og iøvrigt se resten af verden i øjnene, så er jeg overbevist om at narkomaner ikke længere ville være en byrde for samfundet, og de ville naturligvis også have et meget bedre liv.

Jeg rydder muligvis lidt op i denne tråd lidt senere.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
For satan, hvor er her mange hyklere - har lige siddet og læst hele smøren igennem, og ikke for at køre et hetz på de nye medlemmer men hvor er der mange af jer som spiller hellige. En ting er at sige i ikke gider at tage et stof, men lad da vær med at nedgør andre pga. deres valg. Jeg har ikke selv prøvet, men er også kun 17 og har sgu ikke så travlt med at få prøvet det hele.

Iøvrigt siger man normalt at man først bliver afhængig af heroin hvis man tager det 3-4 dage i træk - så vågner du op og så er du hooked. Du fryser og ryster og skal bare have det næste.

Til alle dem som mener at stoffer har ødelagt jeres liv så nej : Det er sgu jer selv som har ødelagt jeres liv VED at tage stoffer. Mand jer dog op, tag ansvaret selv, og kom videre!! Bare min mening...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Johndeer* W0rd!

Jeg har selv været konstant stoned i 3 dage på heroin sammen med damen. Det var totalt sump hvor vi ikke lavede andet end at sidde i sofaen og snakke. Vi gik aldrig i seng og småsov i et par timer af gangen mellem stregerne. Da det så blev mandag morgen, var det op og på arbejde og så var det dét!

Der er ikke andet i det end bare at lade være!

That's it! Stoffet, my ass! Det er 100% din egen skyld hvis du er for svag til at håndtere det. Det er jo ikke som om man ved et uheld kommer til at rulle sedlen, cutte en streg og sniffe heroinen. Har gjort det et par gange efterhånden og jeg er ikke blevet afhængig og det bliver jeg heller aldrig.

Det er på en anden måde jeg er vild med stoffer, Jeg er vild med at fyre igennem på LSD engang i mellem. Jeg er vild med at holde en stille svampeaften med damen hvor vi virkelig får talt nogle ting igennem. Jeg er vild med at bruge al min tid i skolen på at orientere mig hen imod en stofrelateret uddannelse. Jeg er vild med at bruge al min fritid på at læse bøger af Schultes og Shulgin og moderere Psychedelia. Jeg er vild med at tale om stoffer med folk, som fatter hat og aflive en masse af de fordomme som folk tit har. Jeg er vild med hele min psykedeliske livsstil, som udelukkende skyldes stoffer og den kan jeg sgu ikke føre hvis jeg ligger og er pissestoned hele tiden. Det være sig på hash, heroin eller noget som helst andet.

Derfor bliver jeg aldrig hooked!

/karma!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Halifax: Hvad mener du med word?
Det er bare hvad jeg har hørt, men alle folk er jo forskellige - både at du måske ikke har tendens til at blive afhængig og så til at du har en stærk psyke/vilje. Jeg tror også jeg vil prøve det, men ikke før jeg føler mig 100 % på toppen og så skal jeg lige alle de andre igennem :D (svampe, LSD og måske salvia*5)

PS Jeg er da glad for at du har haft en god oplevelse med det, men ville ikke selv turde at tage chancen på den måde du har gjort...! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]