Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 15:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Heroin
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Amnesia=>
Jeg er ikke enig.
Heroin forfører dig muligvis,men det fortærer dig sq ikke.
Jeg skal fortælle dig hvad der fortærer.
Det fortærer at få taget sit stof når man lige har købt det af emsige jyder der gerne vil op i hierakiet.Næste gang,prøver man så at fixe det så hurtigt som muligt,selvom dette kan give et fejlfix.
Det fortærer,når du skal skaffe 1000 bobs hver dag(mindst),for at få dit dope.
Jeg har været hele turen igennem,og de tidspunkter hvor jeg har haft nok dope,har jeg levet en temmelig almindelig tilværelse.
Det er forbuddet mod stoffet der fortærer.Tro mig..jeg ved det.
Iøvrigt er det et faktum at alle Opiater ikke skader organer eller kredsløb.
Mange læger der har været Morfinister,har levet mere end 80 år,selvom de har været på Morfin de 60 af dem.
Heroin er bare en lidt stærkere form for Morfin.
Hvis vi skulle snakke om stoffer der fortærer,så lad os starte med alkohol,nikotin,Benzo(stesoer)og Barbiturater. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

GONZO>>

Hvis din definition af fortæring, kun er i fysik form, altså ødelæggelse af indre organer osv. tror jeg du misforstår mig.For mig at se fortærer et stof, ikke kun ved at skade dig fysisk, men også psykisk. Jeg er ikke heroin ekspert, men har oplevet heroin narkomaner på tæt hold.Mange vil gøre hvad som helst for at få det næste fix.Stjæle,Røveri,tigge,prostituere og værst. lyve overfor og bedrage de mennesker som er tættest på og holder af dem.Hvis det ikke er at fortærre dig, hvad så. Det kan godt være nogle kan fastholde deres arbejde og derfor have råd til misbruget, men de er stadigvæk slaver til stoffet og derfor ikke bedre mennesker af den grund.Jeg ved ikke hvad du vil frem til med lægers misbrug af morfin.For mig er det logisk at sådan et misbrug kan finde sted, når stofferne er så let tilgængelige.Lidt ligesom at blive alkoholiker, hvis man arbejder på et værtshus.Selvom alt misbrug er i samme båd, kan man godt gøre forskel.At være alkoholiker er sgu ikke i orden, iforhold til at være heroin narkoman.Forskellen er bare at i mange tilfælde er heroin narkomaner misbruger af det hele:Nervemedisin,Tjald,Alkohol,Nicotin.Det må sgu siges at være fortærring i den grad.Det skal lige siges at jeg går ind for et fri heroin program til hårdt belastede narkomaner.Jeg er modstander af stoffet, men mener at det vil hjælpe dem der skal skaffe overdrevne summer hver dag.Det er jo med til at hæve kriminaliteten.Behandlings programmer, er ikke effektive nok.De koster for mange penge iforhold til de resultater de produksere.

Amnesia

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener,til dels, at Junkies bliver så tomme på grund af forbuddet.Hvis de kunne hente det på apoteket ville de ikke være nød til at være røvhuller for at overleve.
Sådan var det ihvertfald med mig,og den kreds jeg kom i.Hvis bare vi ku få vores behov dækket,var der ingen der så meget som så efter os på gaden.For så var det ikke nødvendigt at blive det røvhul du(rigtigt) taler om.
Okay du bliver da hooked på stoffet,men jeg kender flere der udviser større galskab for at få deres Coke eller andet.
Det med lægerne omtalte jeg kun for at illustrere hvor uskadelige Opiater er for kroppen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Helt enig Gonzo. ´Jeg tror også først at man bliver "narkoman" når man bliver "tvunget". Hvis folk var 100% tolerante og penge ikke var noget man brugte ville folk der havde lyst til noget junk,coke,alkohol eller fed gøre det når de ville og så meget de ville. Hvis de så ellers opførte sig pænt ville man ikke tage sig af at de var på noget og ville bare se dem som "almindelige" folk. Håber i forstår hvad jeg mener..

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeg har en onkel som har haft en ganske pænt forbrug af coke i mange år og senere også heroin.

fandt først ud af hvor slemt det stod til da han blev snuppet i at sælge en hel del pot, og på den måde mistede sin hovedindtægt.

og efter han har måttet se sig om efter andre metoder at skaffe penge er det virkeligt gået ned af bakke for ham.

Dedikeret medlem

Hørt Gonzo!

I øvrigt har de fleste junkier massive sociale problemer INDEN de begynder på heroin.

Men det er selvfølgelig et stof man skal være forsigtig med...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man skal vel være forsigtig med alle stoffer !!! (?)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har prøvet heroin nogle gange. Ikke skudt, men både sniffet og røget det. Hvis nogen går med den forestilling om, at heroin er det ultimative "sus", så tager de fejl. Heroin er INGENTING i forhold til E! Jeg har ikke taget coke, men jeg ved, at det slår heroin... Selv speed slår heroin, efter min mening! Og det er ikke fordi jeg har fået fat i lorte heroin. Det var skam utrolig rent. Jeg har altid taget meget små doser, men alligevel blevet PISSE skæv og brækket mig som en gal. Men hvis man endelig vil være skæv, ryger man sgu hash [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Hvis man vil være RIGTIG skæv, tager man metadon. Okay, jeg vil ikke give det forkerte indtryk - man hygger sig sgu alligevel på heroin!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er ikke noget "hvis man".Folk er forskellige,og deres indtryk derfor subjective.
Men når du siger "når man vil være råskæv,tager man Methadon",viser mig at der er sider af Heroin,som du tilsydeladende ikke kender..
Heroin er I forhold til Methadon,et forædlet produkt,og vil til enhver tid,kunne give dig en stærkere "rus".
I øvrigt,jeg begyndte først at sætte rigtig pris på Opturen efter et godt stykke tid på Heroin.
Efter min mening,er
Methadon et middelmådigt Opioid.
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 04 2002: Besked ændret af: Gonzo ]

Dedikeret medlem

@Psygoa...

Det er altså stoffer vi snakker om, ikke et spil sten-saks-papir [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Psygoa> Jeg har aldrig prøvet opiater men jeg tvivler på at det er det du har fået, alle jeg kender der har prøvet heroin har beskrevet det som det fedeste stof overhovedet.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Fenriz --> Nu er heroin altså ikke noget for alle. Jeg har aldrig selv taget det (pga. erfaringer med heroinbrug omkring mig da jeg var barn), men jeg kender da mange der har taget det, bl.a. min kone, der har prøvet det nogle gange. Hun synes f.eks. at det er et latterligt dårligt stof. Så ligesom med alt andet, er meningerne delte [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok, men jeg tror sq ikke at det har været heroin når han beskriver metadon som stærkere?? Methadon er BTW et synteseret opioid.

Junior medlem
Brugeravatar

det eneste sted jeg har prøvet det var i en pille med logoet $$ også kaldt dubbel doller man blev super stenet og jeg hade en føgelse af jeg skulle kaste op heletiden.... jeg drømmede mig væk i perioder af 5 - 10 min. det var en meget ubehaglig oplevelse for mig men det var nok fortde jeg ik hade forvæntet at det skulle værer så vildt på en pille og så var jeg kun 17 og det var en af de første gange jeg stiftede bekendskab med ecstasy. men det fik mig ik til at holde mig væk fra de syntetiske stoffer men tvært imod.... TI HI

Psychedelia Gay Overlord

Squall3 --> der er ikke heroin i XTC. Det er en myet min ven. Jeg har endnu ikke set det. Brug søgemaskinen, så vil du se at vi har diskuteret det før. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Junior medlem
Brugeravatar

problemet er at de er blevet testet på voov 2000 hvor jeg var og der viste det sig at 30 - 45 % af dobbel doller var heoin [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Så må resultaterne vel være at finde på en af de offentlige sites..?

Psychedelia Gay Overlord

Hmmm, ja helt sikkert at man kunne se det på en test ved en fest? Jeg tror ikke på det, for så præcis en test har man ikke med ved en fest for det første. For det andet giver det ingen mening at proppe så dyrt et stof som heroin i E, for det tredje så har jeg gået ALLE test igennem på de officielle sites, der iøvrigt bruger de mest præcise testmetoder, og der er IKKE EEN PILLE MED HEROIN I! Og for det fjerde : vi har diskuteret det før, du kan bruge 'søg' funktionen øverst på skærmen og berige dit liv med lidt sand viden istedet for det pjat. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Rottegift, stryknin, heroin - det er allesammen myter...

Der er faktisk fundet piller med kokain i - ta' selv en kigger:

Suspekte Kokain-kex!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Wow, jeg troede faktisk også at der var fundet hero-deo i E. Er der så hellere ikke fundet coke eller rottegift ? Hjælp mig med at aflive nogle myter !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]