Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Hej.

Jeg har bidt negle så længe jeg kan huske, og nu gider jeg det sgu ikke længere! Det er røv irriterende, mine fingre ser grimme ud, og det ødelægger tænderne.

Jeg er for et stykke tid siden begyndt at vitaminer, og kan mærke, at mine negle er begyndt at blive lidt stærkere (jeg bider dem, hvis de "flexer" for meget), men jeg bider dem dog stadig.

Gonegl (neglelak med smag af terpentin) er udelukket - det lort gider jeg ikke!

På forhånd tak :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

huske at klippe dem ned så man ikke har mulighed for at bide dem, de fleste har det som en vane mere end noget de egentlig kan lide, og hvis man ikke kan bide dem, så hvis dér ikke er noget at bide i, så husker man dér.

Titel:
Medlem

Neglelak vil måske gøre tricket? Det kommer ligesom Gonegl også til at afgive en ubehagelig smag når man bider i neglene,men igen, ved at gå med det kan du blive stemplet som homoseksuel eller underlig og få masser af bøllebank. :? Så pas nu på.
hmm. Ellers kunne du tage nogle små stykker tape og klistre dem fast på dine neglespidser, så du lige bliver mindet om "Hey. Jeg prøver faktisk at stoppe med at bide negle".

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Hey

Det der fik mig til at stoppe var at bide i neglen uden at bide den "over", efter et stykke tid holdt jeg bare op med at gøre det... Eller jeg bider stadig negle en smule men jeg bider dem ikke helt ned (de er faktisk blevet helt pæne igen :wink: ) håber det hjælper... :) (og held og lykke)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svarene. Jeg er for skæv til at bide negle, hehe, det er jo også en eventuel kur :lol:

Jeg vil prøve med nogle af jeres råd, dog er den med Gonegl virkelig en negativ én, for sidste gang jeg prøvede det, nogle af tilbage, smagte det af kemikalier i tre timer - not nice! Den med tapen lød go, jeg prøver med noget plaster, nu hvor jeg alligevel stener de næste to dage.

Hygge!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Markant nemmere, mere realistiske og praktiske forslag end det jeg har i tankerne :?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Jordens røvhul!
jeg har selv samme dårlige vane, jeg begyndte selv en gang med at stoppe ved at "fange" mig selv i at bide i dem, og så tænke over at jeg skulle stoppe, dette hjalp lidt, men faldt i igen.. evt. brug tyggegummi, det kan godt hjælpe, for neglestumper og tyggegummi er en træls coctail, ellers er der kun gonegl.

et sidste forsøg jeg kan give er, at tage til Healer, de kan fjerne det meste.. jeg havde ondt i ryggen og hun fjernede det.. en bekendt fik fjernet, sin trang til at ryge, men ved ikke om det er noget der kan have effekt på negle bidning..

ellers kender jeg ikke flere virkende forslag.. men vil gerne selv af med vanen, og ved der sidder flere derude som kender problemet, så kom med forslag (:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Mon ikke hypnose kunne være en mulighed?
Hvis man vel at mærke er modtagelig.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Lave et godt og tykt udtræk på cigaret skodder dyp fingerspidserne idet. Jeg vil være ærlig har aldrig hørt om nogen som har prøvet det, men har forsøg at overbevise en del personer med samme problem om at det var vejen frem, men ingen har taget mit velmente råd til sig.
Derfor har jeg heller ngen erfaring i hvad der giver det opyimale udtræk af cigaret skodderne, men tro der kan laves noget fornuftigt ved at tilsætte øl og lade det småsimre indtil du står med en tykt flydende stinkende substans.
Vil meget gerne høre om det hvis du afprøver det. :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Selv om Go'Negl smager af helvede til så er det jo netop det der lærer dig at ikke at æde dine negle... Ellers så få en ring i underlæben (lige under fortænderne), det virkede på min kæreste, hehe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Badblindboy skrev:
Lave et godt og tykt udtræk på cigaret skodder dyp fingerspidserne idet. Jeg vil være ærlig har aldrig hørt om nogen som har prøvet det, men har forsøg at overbevise en del personer med samme problem om at det var vejen frem, men ingen har taget mit velmente råd til sig.
Derfor har jeg heller ngen erfaring i hvad der giver det opyimale udtræk af cigaret skodderne, men tro der kan laves noget fornuftigt ved at tilsætte øl og lade det småsimre indtil du står med en tykt flydende stinkende substans.

Ikke en plan jeg har tænkt mig at føre ud i livet ;)
Jeg tror jeg holder mig til min nuværende plan med transperant tape over negle + vitamintilskud. Falder jeg i, så må jeg vel prøve Gonegl'en :roll:

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg bider negle som et svin, Go'Negl hjalp mig ikke en skid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Badblindboy skrev:

Det stinker jo fuldstændig uhæmmet. Sådan noget cigaretskod vand, evt med øl i, lugter virkelig virkelig fælt. Derfor tror jeg ikke ideen er så god. Så kunne du ligeså dyppe fingrene i lort.

Mht. Go'Negl så er faren at man måske kan lide det. Det er set før, Niels Buckingham siger jeg bare.

Titel:
Medlem

Jaspar - Nede i Matas kan du købe Silica piller til Hår, hud og negle. Jeg har selv prøvet dem og jeg syntes det var ret effektive til forstærkelse af neglene(du får så også en sidegevinst i hud og hår)

Ud over det har de også sådan et kit man kan købe hvor der er 4 - 6 forskellige slags lak man kan komme på neglene (nej det er ikke neglelak med farve). Der er forskellige olier man kan komme på som alt i alt også gør neglene stærkere.
Det kit kan jeg i hvert fald også varmt anbefale, men det kræver man er ret vedholdende med at komme tingene på.

En anden ting der er vigtig for pæne negle er at file dem. Her mener jeg ikke at du skal sidde og gå helt amok i flere timer med en neglefil, ligom mange kvinder hehe.. Nøjes med at file efter så de bliver pænt rundet af og ikke er kantet efter du har klippet dem. Det er ganske alm. pleje af neglene og du kan eventuelt smørre lidt fed creme på bagefter.

Klip negle ofte.

Vælge ét eller andet latterligt ord som du bestemmer dig for at tænke hver gang du propper fingrene i munden, når du først har fået det indarbejdet skal du nok blive hurtigt opmærksom på at tage fingrene ud af munden.

Håber du kan bruge bare lidt af det. Held og lykke
:wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Gnub noget Aloe vera gel på dem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Bare tag en tang og hiv dem ud, så er det jo ligesom ovre med det pjat

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
jasper, du har selv sagt det.. - gaffatape kan fixe ALT!

Citat:
Hvad jeg lærte på sidste års festival var, at intet er for smadret til, at man kan reparere det med en gang gaffatape Wink

Er pavilionen smadret? Vupti, så er den fin igen.
En anden lille bonus-feature ved gaffaen er, at du kan pacificere fulde idioter Smile

Ellers har de andre sagt det meste.

2-3 omgange gaffatape pr. fingerspids og du er sikker på at du er færdig med det pjat :)

hvis du sætter det stramt nok, og lader være med at pille i det så kan det også holde til et par ture i badet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

...

Senest rettet af guldsky007 23 okt 2010 00:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
2-3 omgange gaffatape pr. fingerspids og du er sikker på at du er færdig med det pjat :)

hvis du sætter det stramt nok, og lader være med at pille i det så kan det også holde til et par ture i badet.

Nu ved jeg ikke med gaffatape, men hvis man gør det med sportstape og/eller plaster, så fucker huden indenunder fuldstændig op - den går nærmest fra hinanden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere between A and B
hvis du har pengene til det.....

så hold dine hænder beskæftiget ved at mixe tjald :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]