Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 02:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Styrken af gødningen betyder ikke så meget, det er forholdet mellem N, P og K man går efter da planter ikke altid skal have ligeså meget af hver

Hvis det er lidt svagere/stærkere gøder man bare derefter, altså mere/mindre

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Så blev jeg klogere igen, det er da fedt. Tak for det.

Jeg har altid troet at gødningen skulle passe til planten, men det du siger er jo egentligt meget logisk når man lige tænker over det.
Tak for det igen.

Men det ændrer jo ikke på der er tilsat andre ting end lige NPK, men det er der måske også i andet gødning, synes nemlig ikke jeg kan se det på min meget slidte flaske substral.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det der har ikke så meget med gødning at gøre,som det er mangel på lys.Planten ser faktisk fint sund ud,men den skal have noget lys.Umiddelbart ser den ikke ud til at mangle noget,men prøv at sætte den under en HPS eller solen,så skal den bruge noget ret snart.
En anden ting er potten,den er for lille.. 8)

Titel: ...
Medlem

som jeg har skrevet før vil jeg ikke benytte nogen form for lamper. kun for solens dejlige stråler. :)

jeg har lige skiftet potte.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Jeg vil anbefale dig at læse Christian Florestands guide til dyrkning. Der står mange relevante ting omkring indendørs grow. :wink:

Fik du den, Schizophreniak? :mrgreen:

Titel:
Junior medlem

Så Vis og nogen billeder af din plante gad godt se hvordan den ser ud

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Er der huller i bunden så rødderne kan få luft nu du bruger gødning ?
:peace:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er for at overskydende vand kan løbe ud. Ude i naturen er der jo også mere jord (og meget af det ;) ) under planterne da de ikke automatisk vokser i potter.

Titel:
Medlem

yes der er 2 store huller i bunden. det er en "original" potteplante :) i morgen tager jeg nogle nye billeder af bæstet. den er blevet rigtig flot efter en go tur med gødningen. hver fredag får den

Titel:
Medlem

http://img515.imageshack.us/my.php?imag ... e21jq3.jpg
http://img515.imageshack.us/my.php?imag ... e22tw3.jpg

et lille update af planten, billederne er 5 min gamle :)

Fik den flyttet i en større potte for 2 dage siden så nu er der masser plads til rødder
som i kan se er planten vokset lidt siden de sidste billeder hehe :D

Titel:
Dedikeret medlem

se det hjalp en del :wink: den er blevet flot!

og den kører på ren sol-lys?

Titel:
Medlem

100% ren sol lys :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
se, dét var jo straks en helt anden plante :D

du skal nok blive glad for at du har brugt lidt mere tid/penge på projektet end ellers planlagt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har også købt Canna både til Vegge og blomstringsfasen, men fejl var bare at jeg gjorde det på en dansk webshop så her 2 uger efter har jeg stadigt ikke modtaget det ( tror jeg holder mig til Tyskland og Holland i fremtiden hvor leveringstiden typisk kun er 3-5 dage!).

Så mens jeg venter på Cannaen har jeg været i Silvan og købt en billig flydende gødning der hedder Grøn Vækst - Organisk Plantegødning

Denne indeholder dog ikke nok N til den vegetativefase ( se links i min post om gødning) så tilsatte en håndskovl Kaninlort og lidt sirup også
( kaninlort indeholder en masse N=Nitrogen og er en af de få organiske gødninger der ikke svitser rødderne, samtidigt med at den også indeholder en masse andre vigtige vitaminer, mineraler og gødningsstoffer. Sirup menes at bidrage positivt til mikrobiologiske processer i jorden, så det var værd at prøve).

Den flydende gødning fra Silvan har:
N = 4,1%
P = 0,5%
K = 5,2%

Altså en NPK på ca 8:1:10 og derfor ikke egnet til stand alone cannabis vegge gødning, derfor jeg tilsætte kaninlort ( siruppen ændrer ikke direkte NPK men er mere for at stimulere mikrobiologii i jorden).
Jeg vil beskrive den hjemmelavede "emergency gødning" senere i min opdaterede post om Gunnar Outdoorgrow 07.

Kan også varmt anbefale at følge linkene i min gødningspost, da der stod en masse som alm. dødelige normalt ikke kan huske i hovedet, eller måske aldrig er stødt på før.
Der er bla. links til billeder der udførligt beskriver hvilke problemer man har udfra bladenes farver og evt misdannelser osv.

Håber det er brugbart.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

GunnarGuchi
tak for info, altid godt med noget gødning :peace:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det der med gødning og sårn er jeg heller ikke helt hoppet med på. Tror sagtens man kan få et godt udbytte uden gødning så derfor kører jeg et udendørs grow med 30 planter uden gødning. Der er allerede nogle der nærmer sig 150cm højde med god bredde og de er alle sunde og dejlige grønne. 7 uger gamle.

Men der er nok stor forskel på planter i potter og dem frit i jorden. langt flere nærringsstoffer i jorden samt uanede mængder jord.. Så når det er indendørs kommer man nok ikke udenom gødningen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Indendørs kan jeg næsten garantere dig at du vil støde på problemer pga mangel og langsom vækst, måske først senere hvis din jordblanding indeholder meget næring, men næringen vil ikke holde holde plantens cyklus ud!
Jeg havde også en gang din holdning, men er pga erfaringer blevet klogere.

Udendørs indeholder jorden oftere de rette nærings og gødnings stoffer, så du måske ikke direkte oplever mangler som viser sig på planten i form af misfarvede og måske affaldende blade, men bare ikke i de mængder som en hurtigtvoksende cannabis plante kan bruge i optimal vækst.

Du kan sagtens få rimelige planter udendørs uden brug af gødning, men de ville have været blevet tilsvarende større ved brug af ekstra gødning.

Læs evt på de links der er i min gødnings post herinde, så vil du nok indse betydningen af gødning når du læser mere om de vigtige processer som planten laver og som gødningen bidrager til at opretholde og speede op.

Ikke kun plantens størrelse og mængden af høst materiale afhænger af de optagne nærings og gødnings stoffer, men også potensen.

På mine unge dage plantede jeg en del hamp og med den viden som internettet gir i dag er det lidt surt at tænke tilbage på at ens høst ville have været næsten det dobbelte dengang hvis man bare havde haft den viden om bla. gødning og dens betydning som man har i dag.

Gødning er faktisk latterlig billig i forhold til det ekstra udbytte, og det er uanset om vi snakker cannabis eller tomatplanter.
Til cannabis kan det godt betale sig at bruge gødning specielt udviklet og afstamt til cannabis.
Brug en gødning der er afstemt til henholdsvis den vegetative og blomstringsfasen, da planten stiller forskellige krav der.

De behøver ikke være dyre, feks koster Canna ca 60 kr for en liter og mindre hvis købt i større mængder ( du skal have et meget stort grow hvis du kan nå at bruge meget mere på en sæsson).
Køb det dog i tyskland eller holland hvis det haster da de fleste danske webshops er noget sløve for at sige det mildt ( taler af erfaring).
Typisk 2 uger i forhold til 3-5 dage fra anerkendte udenlandske shops.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg ved godt at gødning giver det bedste resultat, jeg tror bare ikke på dem der siger at man ikke kan få noget ordentligt ud af det uden kemiske blandinger. Og det er jeg ved at prøve af, indtil videre ser det ud som om man sagtens kan få et godt resultat uden at dyrke med gødning. i hvert fald når vi snakker udendørs.

Titel:
Medlem

Stod lige og kiggede lidt på planten. har bemærket den er blevet lidt rød hist og her. er det ikke en bestemt gødning den mangler calcium? min NPK er på 8-3-5 men plejer at helde en ekstra sjat i så den får lidt ekstra

Titel:
Dedikeret medlem

Hvis det er en meget kraftig mørk rød / lidt hen af lille, så kan det også betyde det er en god ryger. Noget røg får den lilla farve hen af vejen. Det er ganske normalt.

(Som Bis siger!)

Billede

Et billed fra Fluffy's have. Er det den farve du mener?

Senest rettet af Puttes 21 jun 2007 14:17, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]