Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

På siden jeg naturligvis ikke nævner sælges et 4% ekstrakt af noget kaldet Bala(Sida cordifolia). Kan dette bruges til noget?
Vil gerne prøve efedrin men er det muligt at få noget ud af dette produkt? I så fald, hvilke mængder af ekstraktet skal til?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Come on dude, google da først. Googlede Sida Cordifolia og finder følgende på første og andet hit.

Sidacordifolia.com(SURPRISE) skrev:
Sida Cordifolia Complex is a herbal complex designed to trigger fast fat loss. It contains precise ratios of Sida Cordifolia, Guarana and White Willow Bark to trigger fat loss. Sida Cordifolia Complex is also perfect for a Pre-Workout boost, just try it, your workouts will never be the same!

Sida Cordifolia has been used for over 2,000 years to treat:

Bronchial asthma cold & flu
chills
lack of perspiration
chills
headache
nasal congestion
aching joints and bones
cough & wheezing
edema

In Western terms, Sida Cordifolia is considered to have diaphoretic, diuretic, central nervous system stimulating and anti-asthmatic activity.

Wiki skrev:
Sida cordifolia is an herb in the Malvaceae family used widely in Ayurvedic medicine. It is known as Country mallow or Bala and grows in transitional or waste areas. Leaves are heart shaped with a single leaf at each node. The flowers are produced at the growing ends and are yellow in color. It is cool, astringent and extremely bitter, which makes it useful for reducing inflammation,and is diuretic and invigorating. In Ayurvedic terms it is beneficial in deranged pitta. The herb is rejuvinating to the nervous, circulatory, and urinary systems. The root has been used for asthma and arthritis for 2000 years. Cooked leaves are a remedy for piles. In Cambodia the roots are considered as diuretic and depurative; they are given in the treatment of gonorrhea and ringworm.

Titel:
Medlem

Yees, nu har jeg både læst wikipedia og læst om div. utroværdige slankeprodukter, tak. :)
Og jeg har hele tiden været klar over hvad selve urten er, det er heller ikke det jeg spørger efter.

Er mere interesseret i at vide om man kan få noget ordentligt ud af det, da planten, eftersom jeg har forstået, kun har en temmelig lav procent efedrin.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

qreax skrev:
Yees, nu har jeg både læst wikipedia og læst om div. utroværdige slankeprodukter, tak. :)
Og jeg har hele tiden været klar over hvad selve urten er, det er heller ikke det jeg spørger efter.

Er mere interesseret i at vide om man kan få noget ordentligt ud af det, da planten, eftersom jeg har forstået, kun har en temmelig lav procent efedrin.

Du har tydeligvis ikke læst ordentligt.

Fra wikipedia:
Citat:
Sida cordifolia can be found in a few supplements for weight loss, substituted after the ephedra ban. The supplement contains 1% ephedrine alkaloid which can aid in fat loss, commonly used by bodybuilders and athletes for superior performance and leaner bodies. It is currently and most commonly being manufactured in tablets that also contain caffeine. Its effects on the body are different from the much warmer herb Ma Huang, a very popular, yet controversial ephedra extract.

Titel:
Medlem

Jamen helt ærligt? Det du har markeret er jo lige præcis det jeg skriver at jeg godt ved. At koncentrationen af efedrin ikke er ret høj(hvilket jeg går ud fra 1% ikke er). Men jeg spørger så om den ene procent er noget man kan få noget ud af, og i så fald, hvor meget der skal til for et "trip".

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

På Erowid er en stærk dose anført som 50+ mg. (efedrin, altså).

Så hvis planten har en efedrin koncentration på 1% burde du kunne opnå kraftig effekt ved at æde 5 gram.

Titel:
Medlem

Tak skal du have :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er det ikke næsten nemmere at købe noget Therma Power?

Titel:
Medlem

Men på mit forhandler site står der "Bala ekstrakt 4%". Betyder dette det er ekstrakteret til en efedrin procent på 4%? Måske et dumt spørgsmål, men vil gerne være sikker :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Egentlig betyder det nok snarere at der er tale om 4% af planten. Hvilket betyder at du skal spise 25 gange så meget som den mængde jeg nævnte for at opnå stærk effekt. Det er alligevel 125g :p

Titel:
Medlem

Crap, så er den sku droppet. Så vil jeg nok overveje thermapower. Ved du om der det er farligt at kombinere det med alkohol/cannabis/kanna?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså, nu ved jeg ikke helt hvad kanna er, men efedrin giver øget puls/blodtryk. Det er så vidt jeg ved ikke farligt at kombinere med alkohol, tror heller ikke det er farligt med cannabis. Hvorvidt det hæmmer effekten af hash, skal jeg dog ikke gøre mig klog på. Men det vigtigste er vel bare at bruge det med omtanke, og ikke køre på efedrin i 48 timer eller sådan noget dumt noget.

Titel:
Medlem

Det er ikke smart at kombinere med alkohol. Cannabis ødelægger da lidt pointen i at tage ephedrin. Kanna tror jeg ikke der er noget problem med, bare du ikke lægger en kanna dose oven i den dose therma power du havde i tankerne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Moowgli skrev:
Det er ikke smart at kombinere med alkohol.

Hvorfor?

Titel:
Medlem

basicly fordi ingen stoffer er specielt smarte at kombinere med alkohol. Jeg taler ikke om 1 glas rødvin, men en typisk crazy-daisy tur. Derudover taler jeg af egen erfaring. Jeg har fået det rimeligt dårligt efter at have blandet det med alkohol, man har sagtens kunne tage therma powers uden.

.. jeg er ikke i verdens bedste forklare humør har det virkelig dårligt. hvis du finder mit indlæg utilstrækkeligt så revurderer jeg det gerne senere :) .. bær over med mig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Moowgli skrev:
basicly fordi ingen stoffer er specielt smarte at kombinere med alkohol. Jeg taler ikke om 1 glas rødvin, men en typisk crazy-daisy tur. Derudover taler jeg af egen erfaring. Jeg har fået det rimeligt dårligt efter at have blandet det med alkohol, man har sagtens kunne tage therma powers uden.

.. jeg er ikke i verdens bedste forklare humør har det virkelig dårligt. hvis du finder mit indlæg utilstrækkeligt så revurderer jeg det gerne senere :) .. bær over med mig.

Jeg undrer mig bare, efter at ha' stenet Wiki, hvor det blev foreslået at man kunne kombinere med alkohol i en 25-30 mg dosis.

Titel:
Medlem

Jamen jeg skal ikke kunne sige om jeg så bare har været uheldig eller om det ikke fungerer for mig, men det gjorde det ikke. Jeg prøvede det 2 gange med samme resultat.

Hvis wiki'en ligefrem foreslår at der kombineres med alkohol så ser jeg ingen grund til at du ikke kan kaste dig ud i det. Jeg burde nok lige have tjekket op på min påstand, før jeg postede.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
4% betyder normalt 4% aktive alkaloider i dette tilfælde ephedrin.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:
4% betyder normalt 4% aktive alkaloider i dette tilfælde ephedrin.

Smart. Jeg tog fejl, tænkte bare det lød logisk. :) I så fald skal dosen jo ikke være ret stor, kun omkring 1,25g plante for 50mg efedrin, korrekt?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg har lige købt samme produkt hvor jeg af plantemanden fik fortalt at 5 g var en ordentlig dosis, så det er ikke en dårlig handel 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]