Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 03:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Mig og et par kammerrater har en 40 planter stående, men vi har lige et par spørgsmål.

Høstning, hvornår skal vi gøre det? Skal siges at det er pot planter af ukendt art, desværre.

Hvordan skal planterne se ud før vi ved at de skal høstes?

Hvad med han/hun planter når det er pot? Vil i anbefale at fjerne han planterne?

/Mis - På forhånd tak :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
http://www.dcfonline.dk/cf/

Medlem

Der går lang tid til i kan høste, nok omkring Sep/Okt vil jeg gætte på, kommer an på generne og hvornår i satte dem.
Før i kan høste, skal planterne være i blomst og topskudene skal være hvide og lidt brune. Hvilken farve budsne kal have, er der delte meninger omkring dog, da det kan betyde lidt for highen den gir.
Ja, slå hannerne ned med mindre i har i sinde at lave frø. Hvis hannerne får lov til at bolle jeres damer får i en masse frø og meget mindre potent røg ud af det.

Læs i øvrigt http://www.dcfonline.dk/cf/ grundigt, før i stiller flere spørgsmål :)
Held og gro lykke!

Titel:
Junior medlem

Tak for svarene, skal lige siges vi har læst guiden som forresten er en utrolig lækker guide. vi var bare i tvivl om samme regler gælder for han og hun planter når det nu er pot vi dyrker.

Vi har planer om at invistere i en lampe og forsøge os lidt indendørs, Nogen der kan anbefale en god "begynder lampe" helst en der bare er lige til at hænge op og smide i stikkontakten, da der ikke er den store elektriker gemt i nogen af os :) eller evt. nogen der har en lampe til overs de vil af med :D

Der er tusinde forskellige hobbyer man kan have og der vil altid være en indenfor emnet der er klogere en andre. i skal have stor tak for den måde i tager imod nybegyndere, den finder man sku ik andre steder

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg vil tro det er for sent at nedlægge hannerne nu (skud i tågen)

Hvor længe har de stået? En god tommelfingerregel vil være at høste når de har taget farve til en "mælke-agtig" farve. Men min teori vil lyde på at de skal høstes når ca 75% er mælke-farvet og en lille del er rust-farve!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Søren Putte skrev:
Jeg vil tro det er for sent at nedlægge hannerne nu (skud i tågen)

Hvor længe har de stået? En god tommelfingerregel vil være at høste når de har taget farve til en "mælke-agtig" farve. Men min teori vil lyde på at de skal høstes når ca 75% er mælke-farvet og en lille del er rust-farve!

Det er omvendt af hvad du siger Søren Putte..

cf guiden skrev:
Det er en meget brugt metode at høste når hunblomsterne er blevet røde/orange. En udbredt tommelfinger regel siger, at du skal høste dine planter når 70-80 procent af hårene har skiftet farve.
Metoden er udmærket, og giver et rimeligt fingerpeg om hvorvidt planten er (tæt på at være) moden eller ej. Det er fint nok, og planter høstet efter denne metode er som regel yderst vellykkede at ryge.

Titel:
Dedikeret medlem

my bad :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]