Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere between A and B
jah som emnet siger "Idéer istedet for gymnasiet?" er sgu ved at blive lidt itvivl om jeg klare den igennem eksamerne i 1.g til at rykke op i 2.g... og orker sgu ik at tage 1.g om igen....

har i evt. nogle idéer til hvad jeg kunne gøre istedet??

ps. og jah har spurgt min studievejleder... men han er sgu på samme niveu som en guldfisk :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mit umiddelbare svar ville være HF - selvom jeg ikke er glad for at sige det.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: On the dark side of the moon
Hvis man er træt af lektie og andet slid og slæb, men samtidigt ikke gider gå helt i stå, så kan produktionsskole varmt anbefales! :yeah:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lilleso HF er jo enlig bar en korter version af gym..

Titel:
Junior medlem

du en søge lidt rundt på http://www.ug.dk , finder du sikkert noget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Damn mayn, riv et par uger ud af kalenderen og få læst op til eksamenerne, det er altså ikke så fucking svært i 1.g. Det hjælper også at droppe tjalden hvis man gerne vil kunne huske ting.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Evt tage en erhversuddannelse på teknisk eller hvor du finder de passende eller hop i uniform i et af de værn som findes her i dk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jim fear skrev:
Damn mayn, riv et par uger ud af kalenderen og få læst op til eksamenerne, det er altså ikke så fucking svært i 1.g. Det hjælper også at droppe tjalden hvis man gerne vil kunne huske ting.

nu er det så sådan at vores eksamener er overstået men vi har ikke fået vores karaktere endnu.. såå... det er det jeg er lidt usikker på...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Jeg starter på ingeniørhøjskolen, med 10 klasses eksamen i engelsk og mat som det eneste tidligere..
(Lad nu vær med at falde pladask for bioproces-uddannelsen, og tro du skal være dr.knark :D)
Lur mig om ikke man kan gøre det samme med datamatiker uddannelsen, og hvor man nu ellers forudser mangel på uddannede mennesker..

Ellers kan du komme i sexolog-lære hos Joan Ørting ;-) hun har vist heller ingen adgangskrav...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
wist > Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med hf nu om dage, men da jeg tog det mellem 2003 og 2005 var det noget mindre presset end gymnasiet. Dengang var der ihvertfald væsentligt færre afleveringer, men jeg ved ikke hvordan det hele ser ud efter den nye reform.
Hvis man gider at læse teksterne og ellers ikke har en aversion overfor mundtlige eksamener, så er (var) hf et godt sted. Det er rart nok, at man ikke behøver stresse for at tilfredsstille lærerne til hver enkelt time, og det afspejler sig som regel i et noget højere gennemsnit.

Mvh. Psyko

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
wist skrev:
jah som emnet siger "Idéer istedet for gymnasiet?" er sgu ved at blive lidt itvivl om jeg klare den igennem eksamerne i 1.g til at rykke op i 2.g... og orker sgu ik at tage 1.g om igen....

ps. og jah har spurgt min studievejleder... men han er sgu på samme niveu som en guldfisk :?

tag evt. et arbejde i et stykke tid, og så kan du tage en HF, eller en anden uddannelse når du er klar til det. måske er du bare lidt skoletræt?

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
dankdawg skrev:
wist skrev:

tag evt. et arbejde i et stykke tid, og så kan du tage en HF, eller en anden uddannelse når du er klar til det. måske er du bare lidt skoletræt?

Ja, det er faktisk også et udemærket forslag. Hvis du ikke gider tage skolen seriøst lige nu, så er det nok smartere at tage et arbejde. Eller måske - og jeg ved at dankdawg er helt enig på dette punkt - en tur på ungdomshøjskole? Hvis man laver absolut ingenting seriøst i et halvt års tid, så får man nogle gange vildt meget lyst til at studere bagefter.

Tror http://www.euh.dk er et godt sted.

Mvh. Psyko

Medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
måske er du bare lidt skoletræt?

hvornår er man ik skoletræt :D

tjaa Psyko har overvejet det med ungdomshøjskolen.... kender et par stykker... men har os overvejet bar at finde et fultidsarbejde og så tjene lidt gryn ind i et års tid og så på skolebænken igen...

men hey! tark for alt den gode respons! selvom jeg er ret så ny herinde så er jeg sgu allerede vild med det her forum!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
hvad med at nuppe et par enkeltfag hvert år mens du arbejder... så får ihvertfald merit hvis du senere vil starte hf... har læst enekltfag på sådan noget turbohold (og som selvstud. her tilsidst)... er meget rart. står med dansk A, kemiC, engelskB og samfB... startede i januar. Bedre for mig, for gider ikk sidde ret lang tid i skolen ad gangen... måske det kunne være noget.
Og hvis du ved hvad du vil, så har mange VUC'er sådan nogle fagpakker hvor man kun tager de fag man skal bruge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

wist skrev:
dankdawg skrev:

Altså imo er der forskel på det faktum at man naturligvis ikke jubler ved tanken om at skulle i skole, men for mig er skoletræt noget meget voldsommere - det er der hvor du virkelig virkelig ikke kan overskue det. Altså meget! For mig kommer det især i slutningen af året, hvilket også kommer til udtryk i mit fravær. Synes det kommer meget an på hvor godt sammenhold du har med dine klassekammerater. Det er da det der gør at jeg gider gå i skole, hundrede procent :)

Medlem
Brugeravatar

Lilleso skrev:
det er der hvor du virkelig virkelig ikke kan overskue det. Altså meget! For mig kommer det især i slutningen af året, hvilket også kommer til udtryk i mit fravær. Synes det kommer meget an på hvor godt sammenhold du har med dine klassekammerater. Det er da det der gør at jeg gider gå i skole, hundrede procent :)

af samme grund til mit fravær... og så hjælper det jo ik når man går i skole 1 stop fra chr. havn metro, og at man går i klassen som er stemplet som rygerklassen :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lilleso skrev:
Mit umiddelbare svar ville være HF* - selvom jeg ikke er glad for at sige det.

*Halv Fart

Men hvis du ikke kan overskue den ene gymnasiale udannelse, kan du sgu nok heller ikke overskue den anden..

Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
.............

Senest rettet af Troll 14 sep 2007 18:25, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Troll skrev:
wist skrev:
dankdawg skrev:

tjaa Psyko har overvejet det med ungdomshøjskolen.... kender et par stykker... men har os overvejet bar at finde et fultidsarbejde og så tjene lidt gryn ind i et års tid og så på skolebænken igen...

men hey! tark for alt den gode respons! selvom jeg er ret så ny herinde så er jeg sgu allerede vild med det her forum!

Min erfaring bagud siger mig klart, at motivation samt, at opdage hvad men kunne tænke sig af job i fremtiden, kommer bedst ved at få et eller andet "dumpap" job og tjen nogen basser indtil men opdager, hvad man har lyst til.

Det er sgu svært at finde ud af hvad man vil i så ung en alder. Man har jo ingen erfaring mht arbejdsmarkedet.

Rigtig mange tager en uddannelse fordi de tror! det er det de vil. Når de så opdager hvad jobbet endelig er i virkeligheden, så skifter de retning. Og det er jo et stort resurse spil i Danmark.

Bestemte jeg skulle alle på job efter folkeskolen inden det kunne komme til en uddannelse.

- Det lyder måske underligt men næsten alle af mine bekendte gennem livet som brugte denne model, opdaget og fornemmet den rigtige retning i første uddannelse der efter. Og derved spildte de ikke deres egen eller landet tid og resurser. Eller for den sag skyld hang fast i frustrationer.

GOD VIND WIST

og så er der den anden halvdel der dropper ud fra et gym for at arbejde 1 år - og så ender som ufaglærte hele deres liv?...

Titel:
Flueknepper kongen

True words, mr. SPiffeh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]