Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Først og fremmest vil jeg gerne sige tak til DR-D og hans meget brugbare info i tråden: "brugbare råd i den første psykoaktive oplevelse."

Men, jeg har dog nogle andre spørgsmål og forslag som jeg gerne vil ha' mening og svar på.

Vi er nogle drenge som kraftigt har overvejet at tage LSD her til sommer. Vii har henholdsvis tænkt os at leje et sommerhus i godt og vel 2-3 uger og tage én dose LSD pr. mand med der op. Grunden til at vi gør det på denne måde er bl.a. at vi har fået at vide, at man efter første gang er pænt blank oppe i fem-øren. i godt og vel en 2 ugers tid efter (er det rigtig? er det slemt?).
Vi har også planer om at tage en trip-sitter med, og det er jeg overbevist om er en godt idé. Vi har selvfølgelig også tænkt os at tage andre forholdsregler, samtlige af dem DR-D anbefaler plus lidt ekstra ;).

Hvordan lyder idéen er det okay? og har vi næsten "udryddet" chancen for et dårlig trip?

Og så lige det sidste spørgsmål. Er der nogle mærker at abefale af LSD, og skal det være på frimærke eller væske form?

Tusind tak for hjælpen!

PS. Det skal siges at en af mine kammerater ALDRIG har prøvet nogle former for stoffer udover tjald og alkohol, kan han "ta' " det?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man er ikke blank i ugevis bagefter. Måske lidt træt dagen efter, men som regel ikke mere end det.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det lyder som en fed setting. Der er ikke brug for at sætte flere uger af til et enkelt LSD trip, men det er meget godt med et par dage til at komme sig over den kropslige del af trippet (altså udmattelsen efter at have trippet i timevis) og til at bearbejde den mentale del (nye erkendelser, mystiske oplevelser etc).

Risikoen for et dårlig trip vil altid være tilstede, der kan altid ske noget uforudset som trækker trippet i en dårlig retning, men hvis I har det rette mindset og I har alt hvad I kunne tænkes at få brug for, så tror jeg ikke I kan gøre mere. En god tilgang til trippet er, at der ikke er noget der hedder et bad trip. Bare fordi at trippet ikke går i den retning man havde forventede, så betyder det ikke, at det nødvendigvis er en dårlig oplevelse. Og den bliver i hvert fald ikke bedre af at man med det samme stempler oplevelsen som et fullblown bad trip, med alle de forventninger man nu har dertil, og panikker. Det uforudsigelige er en del af trippet. Hvis man vil have en linear oplevelse, så kan man drikke sig i hegnet eller ryge nogle fede, ik? :wink:

Der er ikke umiddelbart nogen grund til bekymring med jeres uerfarne ven, sålænge han ikke tidligere har udvist psykotisk adfærd eller har psykiske sygdomme i familien. Bare sørg for at I alle har sat jer ind i tingene og giv hinanden den plads og forståelse, som der er behov for.

Titel: !
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
ja du har jo ret phibes, det er jo også nysgerrigheden som er hele drivkraften bag det her projekt hehe :D glæder mig bare meget til at prøve det! det bliver nok også en lettelse for mig, da det er noget jeg har ville gøre i lang tid, så nu er det jo bare at vente...

Forresten det angående om det skulle være frimærker eller væske og om det skulle være nogle bestemte mærker, er der ikke nogen der har nogle gode fif der?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Har kun prøvet dråber men der er jo ingen der kan fortælle dig hvad der er godt. Alle pushere vil sige deres er dét bedste.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: På flugt
Hvis I vil starte ud med en lav dosis
så tag mærker. Det kan være svært at
dosere dråber. Mener man kun kan få
et middel trip som det mindste hvis man
benytter en dråbe. Og hvis I vil starte
ud lidt mindre. Så snup et halvt fri-mærke
hver. I kan jo altid re-dosere, hvis det ikke
er kraftigt nok. Men vær forsigtig. Der kan
gå lang tid inden virkningen kommer.