Jeg tror på egen erfaring! Jeg tror vi er alle er ét, en bevidsthed, som i dette øjeblik befinder os i en tredelt skabning. Krop, sind og ånd. Jeg har ingen endegyldige svar på noget, for universet, altet, uendeligheden osv, er begreber, som vores begrænsede hjerner ikke har en chance for at rumme. Jeg tror på at vi befinder os her, på denne jord, for at erfare hvad der kan erfares i vores nuværende liv, det værende som hardcore heroin misbruger, eller som dronning magrethe. På jorden er vi afhængige af vores illusion om tiden, men tænker man over det, er begrebet jo menneskeskabt. En måleenhed for ting der bevæger sig i cykluser baner. Ting er, og der er kun nuet. Det vi oplever på denne jord, tager vi med os når vi dør. Vi oplever negativitet og ondskab, vi oplever kærlighed og fryd. Vi vælger hvad der er os, ud fra vores erfaring, bringer det med os, og bliver på den måde det rigere. Jeg tror på hvad man ville betegne som renkarnation, men ikke som i den budhistiske forstand. Efter dette liv, kommer den næste erfaring måske i form af at være en myg, eller en space-monkey fra k-pax. Jeg har en masse tanker og ideer om, hvordan det kan hænge sammen, bla. med spaltede/parallelle universer, hvor alt tænkeligt og utænkeligt kan/er sket, netop for at vores bevidsthed kan erfare ALT. Jeg tror at vores erfaring aldrig slutter, og det er det der gør det så fantastisk at være til. Går jorden under i år 2012? jamen så har vores bevidsthed fået det med sig.. Argh, kunne skrive resten af natten om hvordan det hele kunne hænge sammen... Forestillingerne er jo netop endnu et eksempel på hvor overdrevet vildt det er at være lige her, lige nu, og have mulighed for at opleve præcis det vi gør. Ang. religion og trosretninger, så bryder jeg mig ikke om, at mennesker har skrevet et dogme, for at forklare det uforklarlige. Der er bare visse ting, som man ikke kan forstå med videnskab, og man vælger at kalde det "spirituelt" eller "overnaturligt". Men det metafysiske univers, er lige så virkeligt, som vores fysiske univers. Altså efter min opfattelse. Men universet er jo en uforklarlig størrelse, og vi mennesker eksisterer på een måde, andre skabninger/eksistenser/bevidstheder/krafter eksisterer måske på en anden måde. Pointen er bare, at ting "er". Men vi har kun vores egen målestok at gå ud fra.. Derfor tror jeg, at vi simpelthen bare ikke er i stand til at identificere det metafysiske, og derfor har vi valgt at kalde det "tro", eller endnu værre.. helt at afskrive det "overnaturlige".
Denne jord er efterhånden SÅ langt ude, at vi snart har kysset den farvel. Og hvem ved, måske skal vi derud, for at få en kollektiv bevidstheds-vækkelse..
Jeg kunne sagtens skrive en masse mere lige nu, men skal være glad hvis der overhovedet er nogle der er kommer helt hertil i teksten, så jeg vælger at stoppe her. Har også en fornemmelse af, at det jeg har skrevet er blevet en smule rodet. Håber da bare, at nogle forstår lidt af hvad jeg mener. Vil sige, at jeg ikke tror på noget facit, omkring det at tro. Jeg har bare ideer om hvordan det kunne hænge sammen..
Men den vigtigste pointe jeg tror der er med livet, er at man har det godt, og oplever de fantastiske ting ved at være menneske. Stræben efter at forstå alting, er altid spændende, men er i virkeligheden nok den der forhindrer os i bare at være.
Håber at skrive mere i denne tråd, men nu det senge tid.
Vh SpuN-
|