Malkavian skrev:
Jeg er 35 og når jeg kigger tilbage på mit liv, så er der ikke en eneste periode, hvor jeg ikke har tænkt "for satan da, hvor er jeg bare mere vidende, nuanceret og har en stærkere identitet i dag end for 5 år siden"....
..........Det jeg i dag er glad for i dag - nu da jeg for alvor er ved at kaste mig over emnet - er at jeg har en rimelig veletableret identitet. Og frem for alt langt færre usikkerheder. Hvis folk havde mødt mig som 15-årig, så kunne de ikke kende mig idag.
Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv, Malkavian...
Jeg begyndte selv at ryge alt for meget hash som 17 årig
som 18 årig blev jeg introduceret til svampene og LSD
og så gik det ellers derud af - eller skulle jeg sige derindad...
Jeg blev nok mere indelukket i en årrække end godt var...
Alt for fokuseret på den indre proces
- så først mange år senere opdagede jeg,
at jeg slet ikke var integreret på nogen måde i vores fælles ydre verden.
-sprang fra i slutningen af 2.G (som 17-årig) pga for meget rygning.
Kom meget sent i gang med flere forskellige uddannelser.
Selvfølgelig er det svært at generalisere, men siden du nu spørger,
så vil jeg råde dig til at holde fokus på dine mål, din fremtid (og selvfølgelig osse din nutid)
og sørge for, at du lever dine drømme ud med hensyn til uddannelse/erhverv.
For hvor er det lækkert at beskæftige sig med det, man brænder for og så ovenikøbet tjene penge på det...
Penge at rejse, leve, lege og trippe for.
Uddannelse ser jeg som en billet til friheden.
Men tilbage til udgangspunktet - vær opmærksom på, at du i puberteten danner din identitet - selvopfattelsen af hvem er "jeg".
Og ofte har vi meget mere at byde på i forhold til den fysiske materialiserede verden end bare at kunne være høje, skæve og stenede.
Men i sidste ende er det kun dig selv, der kan mærke, om det er godt for dig - hvis altså du er ærlig overfor dig selv....