Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
ja, så nærmer roskilde/rusgilde festival sig, og dette er tråden hvor i poster jeres skøre - men seriøst mente - idéer, påfund, praktiske forslag til hvordan man kan få det bedste ud af sin uendeligt korte festival-uge.

det kunne fx. være forslag/idéer til:

- hvordan man bedst holder sine øl kolde
- fede gadgets eller spil man med fordel kan slæbe med (fx. stangtennis)
- praktiske himstregimser som man altid har brug for, men altid mangler
- hvordan man hygger sig selvom man kun er i besiddelse af hvad man kan finde (fx. spil med øldåser, kapsler, pap el.lign.)
- hvordan man renser bræk af sovepose/liggeunderlag, uden den bliver våd!

..eller andre gode råd og hvad i nu har på hjerte af forslag til hvordan man får en bedre festival på enten den praktiske eller underholdende del.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Ganja-Man skrev:
- hvordan man bedst holder sine øl kolde

Du pakker dem ind i avispapir - stiller dem i solen og holder dem våde der. Ja, de skal stå i solen. Husk at hold dem våde og vend dem.
OBS: Det skal være glasflasker

Godt man har været spejder :twisted:

Husk at tage en kniv med (til at skære plastikflasken over med). Så kan i altid lave en jordfed bare i har en håndfuld småsten. Og en lighter, teltstang og tjald selvf..

God fornøjelse!

Titel:
Dedikeret medlem

Praktisk forslag:

Køb en pavillion, tror sådan en koster 150 kr, men jeg skal i hvert fald have en. Pengene vil være godt givet ud - i hvert fald når alternativet er at vågne i en pøl af sved fra kl x - 9.00 om morgenen! - MAN VIL MEGET GERNE UD!

- Husk kondomer
- Masser af weed (glem det og du skal betale svenskerpriser)
- Husk at lade være med at give for meget weed til alle andre for så har du ikke nok weed - for det meste også bare nassere der aldrig giver en skid igen, hate it...

Køb en didgeridoo!

En af mine venner havde en gasblus med, det var for nice at få andet end burgere, mælk og junkfood, energien strømmede sku til ens krop.

Titel:
MEGATRON

Husk spejl og/eller cd-cover.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Øl-hul... Genialt og godt til 30-50 dåseøl alt efter størrelsen. SIdste år tog det 4 timer og grave hullet med en spade, masser af øl og joints mens den gik på skift imellem indbyggerne. DEr var lige plads til én kasse øl. TOg selvf. tørvene og stillede et skyggefuldt sted og vandede dem engang imellem. JOrden var sindsygt hård og tør, godt stampet sammen.

JAja jeg ved godt at man ikke må grave, men ville ikke kunne undvære køleskabet. BAre vær opmærksom på at der godt kan vælte folk ned i hullet under en grum brandert. SÅ ikke lav det så dybt at folk drukner ;)

DErudover så for den med plastik selvf, ellers holder vandet ikke så lang tid og bliver ret pladret. SKraldesækkene der bliver delt ud er gode til vandhentning og for

AYers ROck: I totally agree with you

NOget som er guld værd er en hvid pressening. Fylder ikke ligeså meget som en pavillon, men virker ligeså godt mod morgensolens uhyggeligt grumme tømmermands-forværrende stråler.

Titel:
Insane psychedelia user!

Vi går altid rundt og vædder med folk, hvor mange mariekiks de kan spise. Så lægger de måske deres solbriller eller nogle øl som indsats og så skal de æde et vist antal mariekiks på et minut. Folk tror tit de kan fråde vildt meget, men efter 4-5 stk er man bare tør i kæften som fanden og så er det et vundet væddemål.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Lidt offtopic

Men har spist over 15 mariekiks på 1 min op til flere gange. Kan have 6-7 i munden uden de knækker. Det var måske også en mulig konkurrence. Flest i munden uden de går i stykker.

God festival

Mvh Mikkel

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Hvad jeg lærte på sidste års festival var, at intet er for smadret til, at man kan reparere det med en gang gaffatape ;)

Er pavilionen smadret? Vupti, så er den fin igen.
En anden lille bonus-feature ved gaffaen er, at du kan pacificere fulde idioter :)

Ellers har de andre sagt det meste.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jaspar skrev:
gaffatape ;) .

Endelig blev det sagt, der er INGEN god roskilde festival uden gaffatape :D

Den kan rede jeres liv :D

Anyway, så den med ølhullet er nu altså ikke så dum igen, vi gravede også et ordentligt et sidste år, og hvis man får et brændsår kan man ligge med hånden nede i det, det er seriøst guld værd :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg glemmer altid at få lommelygte med når jeg skal på festival. Vær ikke ligeså dumme som mig, drenge. Husk den! Og solcreme, for satan da.

Titel:
Insane psychedelia user!

DoYouSpeakWak?? skrev:
Lidt offtopic

Men har spist over 15 mariekiks på 1 min op til flere gange. Kan have 6-7 i munden uden de knækker. Det var måske også en mulig konkurrence. Flest i munden uden de går i stykker.

God festival

Mvh Mikkel

Tør du vædde på det? ;) - En ven vendte 7 kiks i munden, mens han var skæv. Fuck det var grineren :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Hvad jeg lærte på sidste års festival var, at intet er for smadret til, at man kan reparere det med en gang gaffatape ;)

Er pavilionen smadret? Vupti, så er den fin igen.
En anden lille bonus-feature ved gaffaen er, at du kan pacificere fulde idioter :)

Ellers har de andre sagt det meste.

Jeg håber i så fald ikke at rende på dig :)

Listen over ting man ikke ikke MÅ glemme inkludere:

1)cones/jointpapir (selvfølgerlig kan man låne og der er også alternative metoder, men det lidt neder ikke at have med til sig selv)

2) hashish

3) sovepose/dyne, liggeunderlag og hoved pude. Jeg har selv to med, en til at sove på og en større til at chille/trippe på :D

4) Lommekniv er altid handy at have med

5) Højtaler til sin I-pod så man kan hygge sig med lidt "fælles" musik i teltet/lejren.

6) Stoffer og masser af dem, lidt til enhver lejlighed også. Har selv lidt kaktus, lsa, dxm, hash og amf med Øl skal købes i roskilde by. Stoffer er det vigtigste !! (hash er med to gange men det er også vitalt for en god festival)

7) Spil; især skak, dam, fire på stribe og et kortspil

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Forrige år fandt jeg ud af at hvis du fx køber en kasse kolde øl og ligger dem INDE i teltet med soveposen over.. så holder de sig faktisk kolde i ret så lang tid, utroligt men sandt...=)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: det mørke jylland
Winta skrev:
Jaspar skrev:
gaffatape ;) .

Anyway, så den med ølhullet er nu altså ikke så dum igen, vi gravede også et ordentligt et sidste år, og hvis man får et brændsår kan man ligge med hånden nede i det, det er seriøst guld værd :D

hvis man ikke har noget ølhul kan man altid bare ordne brændsåret med gaffa ;D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

mht. øl så er der jo i år kun dåseøl i salg. og det er jo ikke så ringe, da de holder sig kølige inde i teltet selvom der er megavarmt...

og så et af de sjoveste år alle jeg kender, er enige har været det sjoveste(selvom der konstant var monsuntilstande, hvor vi virkelig hyggede os med at grave konstant med en feltspade. vi nåede til et hul hvor der kunne stå 3 mennesker helt dækket til :o
så det kan virkelig anbefales :twisted:

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Lake-Bodom skrev:
Winta skrev:
Jaspar skrev:
gaffatape ;) .

hvis man ikke har noget ølhul kan man altid bare ordne brændsåret med gaffa ;D

Det er satme en god ide :D Det gør jeg sku næste gang :D
Selv om det sikkert godt ku gøre nas at få af igen :D

Anyway, methylone virker også godt mod smerter fra brandsår ;D

Titel:
Dedikeret medlem

Dr. Phibes: Jeg er sygt meget med dig på solcremen! - Lærte jeg sidste år.

Moonage Daydreamer: Du lader den I-pod blive hjemme hvis du er en af de 5 idioter der på samme tid spiller "BOTEN ANNA" rundt om mit telt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi havde en cykeltrailer (avis/reklame vogn) med sidste år som transport middel af øl fra byen til lejeren (I sig selv genialt!!) men jeg fandt dog ud af at selve baljen kunne fyldes med vand og holde adskillige kasser øl kolde hele dagen, fandt også en plade der passede som låg og vupti, kolde øl direkte under bordet!! - den bliver heltsikkert gentaget i år!!

I år kunne jeg godt tænke mig at lave et mindre psychedelisk flag af en art, nogle ideer til materiale?

Forresten vil jeg godt lige reklamere med en Ghettoblaster med mp3 indgang til 150kr,- i netto indtil d.16

mere elektronisk !!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Ayers Rock skrev:
Dr. Phibes: Jeg er sygt meget med dig på solcremen! - Lærte jeg sidste år.

Moonage Daydreamer: Du lader den I-pod blive hjemme hvis du er en af de 5 idioter der på samme tid spiller "BOTEN ANNA" rundt om mit telt!

Ja Fuck hvor blev man træt af BOTEN ANNA. Den lortesang blev spillet overalt.

Det der med kolde Øl er overrated i mine øjne. Så slemt er en guldøl på 30 grader heller ikke. Isår nær man tenker på alle de stoffer man i tidernes løb har opløst i vand og drukket.

Ja varme øl smager ikke godt, men til gengæld kan man hælde dem ned i enn slurk. :)

Hvad er en varm guldøl i forhold til 200mg methylone opløst i 10cl vand?

Jeg har faktisk fået det problem efter roskilde sidste år, at jeg ikke kan drikke kolde øl. Det er nemmere at hælde en varm øl ned, end en kold en.

Et supertip, er at tage et par dåser grafiti med, så kan man lave lidt kunst på sit telt og stole og hvad man nu ellers har i sin lejer der kan males. Så kan man osse genkende sin stol hvis den bliver taget. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Husk at lave svensker fælder.

Husk at forstærke ens pavilloner.

Husk at lade vær med at grave en sofa - det ender som skraldehul, den er helt sikker!

Husk at råbe af sigøjnerne.

Husk at mal grafitti.

Husk ikke at falde i søvn i solen.

Husk at tage åndssvage hatte på.

-Og så husk lige at lave fler svensker fælder.

-Husk at lave journalist fælder

Senest rettet af MethylOle 13 jun 2007 16:27, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]