Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 11:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg skal til at lave mit første grow så har lige et par spørgsmål.

Jeg har tænkt mig at de skal stå i et sydvendt vindue så de kan få massere af sol og evt stille dem i et øst vendt vindue om morgenen.

1. Hvor mange timer sol mener i de skal have ca om dagen hvis man vil have et fornuftigt resultat?

2. Kan jeg godt bruge almindeligt plantejord til hele forløbet?

3. Hvor store potter vil i anbefale? jeg har nogen som jeg tror er 2 liters, er de fine?

4. Hvor meget vand skal sådan nogen have?

5. Er det nemt at se om det er han eller hun planter? og hvordan ser man det?

På forhånd mange tak.

Moderator
Brugeravatar

rambleon skrev:
Hej jeg skal til at lave mit første grow så har lige et par spørgsmål.

Jeg har tænkt mig at de skal stå i et sydvendt vindue så de kan få massere af sol og evt stille dem i et øst vendt vindue om morgenen.

1. Hvor mange timer sol mener i de skal have ca om dagen hvis man vil have et fornuftigt resultat?

2. Kan jeg godt bruge almindeligt plantejord til hele forløbet?

3. Hvor store potter vil i anbefale? jeg har nogen som jeg tror er 2 liters, er de fine?

4. Hvor meget vand skal sådan nogen have?

5. Er det nemt at se om det er han eller hun planter? og hvordan ser man det?

På forhånd mange tak.

1. 8-12 timers tid til LR vil jeg sige.

2. Ja, det anbefales dog at blande op med perilte for der bedre kan komme luft til.

3. De er måske lige i underkanten, 4-6 liters potter vil være fint til LR, men genrelt jo større jo bedre.

4. Når de trænger, kommer meget an på vejret.

5. Ja det er rimelig nemt, han planter har kugler med pollen i, det er bare vigtigt at få rydet dem af vejen før de åbner sig og spreder pollen.

Titel:
Junior medlem

ok mange tak.

Men altså nu har jeg aldrig plantet nogen blomster eller lignende, så skal jorden bare være sådan lidt fugtig hele tiden?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
rambleon skrev:
ok mange tak.

Men altså nu har jeg aldrig plantet nogen blomster eller lignende, så skal jorden bare være sådan lidt fugtig hele tiden?

Jeg har en del lowryder (tror jeg der er....) stående i en meget solrig vindueskarm, med godt resultat. Jeg tvivler på, at det ender med super-skunk der vælter en hest, men en fin standard-pot (whatever that is...) kan man godt dyrke, hvis der er sol nok.

Jeg lader mine tørre godt ud inden jeg vander. Naturligvis ikke så de visner, men de har meget nemmere ved at tåle udtørring end overvanding.

Endvidere har jeg lagt hver anden plante ned ved hjælp af snor. Mest for syns skyld, da planterne har det med at blive en kende ranglede. på den måde fremstår de mere buskede, hvilket jeg synes er pænere, men det "cammoflere" dem også en anelse, så naboer og lignende ikke så nemt ser dem.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

rambleon skrev:
ok mange tak.

Jeg vil anbefale at forspire frøene ved tallerken metoden:
Læg en talerken normalt, derefter fugter du noget toiletpapir, ikke gennemvæder, men fugter, så ligger du dine frø på dette toiletpapir, derefter fugter du en omgang toiletpapir mere, og ligger ovenpå, derefter vender du en anden tallerken og ligger den som låg, så stiller du den mørkt og lunt, og kikker til frøene der forholdsvist hurtigt skulle spire.

Når de er spirret (kim roden [en hvid rod] er brudt ud af frøet) tager du fat ved frøet uden at rørre roden og ligger den 1-1½ cm ned i noget let fugtigt jord.. Nu tager du og sørger for at jorden ikke tørre helt ud, men ikke nødvendigvis er vildt fugtig, og så vil en plante nok komme op i løbet af nogle dage.

Når planten er kommet op vil den have behov for at jorden tørre lidt ud engang imellem, efter en uges tid vil jeg sige at det ikke skal mærkes fugtigt en 2 cm nede i jorden før der skal vandes igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]