Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 19:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Jo det var en god idé, jeg finder ud af noget når de kære er spiret ;) efter som de 6 af frøende ved det gamle spot (på billedet øverst) ligger i fugtig jord, har jeg også en teori om at det fungere som toiletpapiret, og spirer frøende hurtigere? Kan jeg have hold i det?

De skal da nok spire, men spirer hurtigere end hvad? Det er den måde frø spire på normalt, frø skal egentlig bare have fugt og lidt varme for at spirer og så gerne mørkt. Toiletpapir er bare bedre til at holde på fugten end jord er, og derved er det mere sikkert at frøene kan få fugt.

Titel:
Dedikeret medlem

Ja godt spørgsmål. Hurtigere end hvad? Hmm jeg kan bare ikke vente til de små kommer op :D kunne bare godt bruge en hurtig byge til de ny-plantede, så de kan få fugten til spiringen. Men jeg må væbne mig med tålmodighed.

Titel:
Dedikeret medlem

hmm 10 dage og der er ikke sket end skid :cry:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
da jeg startede mit grow tidligere på foråret havde jeg uheld med spiringen 2 gange med nogen ret dyre frø, og begge gange viste det sig at de enten havde ligget for dybt eller at kimroden ikke ku få luft.
så da jeg prøvede 3 gang gjorde jeg det sådan her:

jordblanding: ½ pottemuld, ½ vermiculite (ikke nødvendigt, men en god ting).
vande først, bare de øverste 4-5 centimeter, prikke en lille fordybning med lillefingeren på ca 1 cm, forsigtigt putte frøet i med kimroden pegende nedad, og skubbe lidt fugtig jord henover.

pointen er, at hvis bare frøene får en lille smule fugt og ligger tilpas højt og luftigt, skulle de have rigelig mulighed for at spirre.
jeg satte mit grow i gang med 44 frø, hvoraf 35 forspirede og 34 kom op af jorden og nu står ude i haven.. (der kommer en tråd før eller siden, har bare mistet kameraet... :cry: )

du kan selvfølgelig bare plante dem direkte i jorden, men du kan også plante dem i torvepotter og derefter plante dem ud når de er kommet op - når rødderne når ud til torvepotten vokser de bare igennem, så de er dejlig nemme at plante ud.

god vind :D

Edit: stil dem et mørkt og lunt sted hvis du vælger at potte dem først

Titel:
Dedikeret medlem

Tak for rådet ;) mit spot er desværre blevet angrebet af brændeneller så ved ikke hvor meget plads planterne får hvis de skulle skyde op :roll: men tror jeg vil plante en enkelt en indendørs og så hygge lidt om den.

Titel: fjern ukrudt
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Omkring dine planter så de får maks lys og næring uden og fjerne deres kamufalge - en vanskelig balance men kan godt lade sig gøre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

[quote="Mecka"]og gerne ph-justeres.

Hahaha den var sq god.PH justere sit pis.LMFAO!
Den var grineren. :P

Dedikeret medlem

Madblindboy skrev:
Omkring dine planter så de får maks lys og næring uden og fjerne deres kamufalge - en vanskelig balance men kan godt lade sig gøre.

Ja hvis jeg fælder et træ eller to :lol: hele spottet er blevet angrebet af bjørneklør, brændeneller og græs :shock: giver dem 2 uger og ser om de alligevel skulle have en chance.

Til gengæld skulle det ikke undre mig at det var et super spot for spids-nøgenhat til efteråret :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Til gengæld skulle det ikke undre mig at det var et super spot for spids-nøgenhat til efteråret

Ikke det oven over vel Søren for det lyder bestemt ik som et af de små spidse tøjløses yndlings steder. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]