Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 15:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Jeg er Første Gang dyrker mine planter har stået indendøres under et skrå vindue men synes ikke de vokser spec hurtig. det er pot jeg har gang i.
synes heller ikke at de er så budsket igen. Håber jeg kan få lidt hjælp fra en prof.

(Billederne kommer sener 1 dag eller 2)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det er med garanti mangel på lys, som du beskriver dét.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I vuggestuen
uf, jeg havde stilt alle mine små planter helt forkert, så en dag vågnede jeg og hvad så jeg? Alle planterne var faldet helt sammen..

Jeg var ret tidligt inde i det, så derfor plantede jeg bare nyt..

Det var manglende lyst er jeg hundrede på.

Har det under en 400 watts HPS nu, så det burde gå.

Titel:
Junior medlem

Jamen vis du har lyst til at vente kan du få nogen billeder. men synes selv de får nok lys de har sølvpapir rundt om potten så kunne ikke se hvorfor

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Karst3n skrev:
Jamen vis du har lyst til at vente kan du få nogen billeder. men synes selv de får nok lys de har sølvpapir rundt om potten så kunne ikke se hvorfor

Gerne. Sølvpapir reflektere ikke særligt godt, der er hvid maling faktisk bedre.

Titel:
Junior medlem

JA men jeg kan da ikke smide hvid maling rundt om min pot.

kommer snart med billederne

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Karst3n skrev:
JA men jeg kan da ikke smide hvid maling rundt om min pot.

kommer snart med billederne

Min pointe var nu også bare at det ikke hjælper betydeligt med sølvpapir.
Gennerelt er planter i vindueskarme en del svagere end udendørs eller under kunstigt lys, huset begrænser de fleste vinkler solen kan komme til planten, desuden mangler de vinden der styrker stammen, derfor bliver de tit mere ranglede. Det var sådan set derfor jeg mente det var mangel på lys som du forklarede dét. Det var bestemt ikke for at træde dig over tæerne.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I vuggestuen
Hvad mener du med du ikke kan smide maling på din pot?

Det der da ingen du har sagt..

Men stil nogle hvide ting eller lignende rundt om dem for at udnytte det lys du har optimalt.

Titel:
Junior medlem

TAk for hjælpen men i må lige blive indtil jeg har fået nogen billeder så i kan se mine planter.

Titel:
Junior medlem

Her er et billede der kommer et mere snart om 10 min

Billede

Senest rettet af Karst3n 30 maj 2007 16:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

her er så det sidste billede

Billede
(P.S) Kan i se billederne?

Senest rettet af Karst3n 30 maj 2007 19:18, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Du må meget gerne resize dit billede!

Her er lidt fra CF-guiden:

Nitrogen mangel : Planterne gror langsomt, og de ældre blade bliver gule og dør. Stammen, grenene og undersiden af de nederste blade kan blive lilla.

Gulningen sker altid på en ret ensartet måde, og starter som regel på de ældste blade og bevæger sig opad. Bladene bliver først bleg-grønne, og gulner så helt jævnt.
Problemet løses ved at gøde med N :-)

Syntes din plante på det lille billede så gullig ud, men måske var det bare mig. Bruger du overhovedet gødning? Hvis ikke var det måske en løsning.

Hvis din vindueskarm er malet hvid, så kan du ikke optimere den meget mere. Spørgsmålet er om du har bedre karme at stille dine planter i, el. overvej altankasser :wink:

Titel:
Junior medlem

Neglen skrev:
Du må meget gerne resize dit billede!

Her er lidt fra CF-guiden:

Nitrogen mangel : Planterne gror langsomt, og de ældre blade bliver gule og dør. Stammen, grenene og undersiden af de nederste blade kan blive lilla.

Gulningen sker altid på en ret ensartet måde, og starter som regel på de ældste blade og bevæger sig opad. Bladene bliver først bleg-grønne, og gulner så helt jævnt.
Problemet løses ved at gøde med N :-)

Syntes din plante på det lille billede så gullig ud, men måske var det bare mig. Bruger du overhovedet gødning? Hvis ikke var det måske en løsning.

Hvis din vindueskarm er malet hvid, så kan du ikke optimere den meget mere. Spørgsmålet er om du har bedre karme at stille dine planter i, el. overvej altankasser :wink:

Nej jeg bruger ikke gødning da jeg ikke ved vilket jeg skal bruge. er bange for at slå min plante ihejl. kan i komme med nogen tips. på forhånd tak

Titel:
Medlem

Der findes et hav af gødning til cannabis, bl.a. Canna, Biobizz og GHE. Du burde let kunne finde mere på en simpel googel-søgning. Siden du bare har et par potter, og i forvejen ikke gjort så meget ud af det, ville jeg ikke foreslå at bruge 500 kr. på dyre mærker. Køb dig noget simpelt HORNUM (fås overalt) og gød varsomt, særligt her i starten. Blandingsforhold fremgår på dunken.

Edit:

Desuden er det ret svært at se dine planter ordentligt når du tager billederne fra den vinkel. Hvor store er dine potter??? Måske er det tid til omplantning til større potter.

Titel:
Junior medlem

Neglen skrev:
Der findes et hav af gødning til cannabis, bl.a. Canna, Biobizz og GHE. Du burde let kunne finde mere på en simpel googel-søgning. Siden du bare har et par potter, og i forvejen ikke gjort så meget ud af det, ville jeg ikke foreslå at bruge 500 kr. på dyre mærker. Køb dig noget simpelt HORNUM (fås overalt) og gød varsomt, særligt her i starten. Blandingsforhold fremgår på dunken.

Edit:

Desuden er det ret svært at se dine planter ordentligt når du tager billederne fra den vinkel. Hvor store er dine potter??? Måske er det tid til omplantning til større potter.

Hmm vilken fase er mine i der står gødning til vækstfase og bomster face og andre ting som sagt er jeg nye herinde. jeg ved det ikke er til blomster fase. jeg har en film med mine blomster vis det er

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

...

Senest rettet af Dekadenz 27 nov 2007 22:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

SØG SØG SØG LÆS LÆS LÆS

Titel:
Medlem

Karst3n skrev:

Hmm vilken fase er mine i der står gødning til vækstfase og bomster face og andre ting som sagt er jeg nye herinde. jeg ved det ikke er til blomster fase. jeg har en film med mine blomster vis det er

Havde lidt svært ved at forstå det indlæg. Dine planter er stadig i vækstfasen, ergo skal de gødes som sådan. Gør dig selv en tjeneste og LÆS CHRISTIAN FLORESTANS GUIDE!!! Den er meget nyttig og indeholder svar på dine 20 næste spørgsmål. Guiden finder du her:

http://dcfonline.dk/cf/

Selvfølgelig er du velkommen til stadig at spørge, men kig nu lige guiden igennem :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Så længe dine planter er så små skal du godt nok passe på med at gøde, ellers dør de meget let. Jeg synes at se at der er en lidt stillestående periode for planter på den der størrelse og det siges at de i specielt de første uger af deres liv (hvilket vi antager det er nu) har mest fokus på udvikling af rodnettet. For mig at se, bør du gøre to ting. Plante om så de kan få plads til at udvikle det rodnet de nu så gerne vil OG lade din jord tørre ud mellem hver vanding. Cannabis har godt af udtørring - så gror rødderne bedre og de har også brug for luft. Hænger de så lidt med bladene (nu kan du jo se dine planter flere gange om dagen) så er det fordi at deres blade ikke er så pumpede med vand længere - så er det tid til at vande. Er bladende "overpumpede" med vand, ja så har de fået for meget gødning og prøver at udjævne for ikke at blive brændt af gødningen. Så kan man hjælpe planten ved at flushe (ud i bruseren og slangen til jorden og flush vand igennem i) for at rense gødningen ud af jorden. Gør du det ikke med det samme, så bliver bladende brændte på forskellige måder alt efter hvilke nærings stoffer de har fået for meget af.
Der er ikke nogen grund til at gøde endnu imo. Spørger du på dcfonline.dk er der større chance for at få mere priviligeret hjælp. De er lidt bedre til cannabis derinde, eftersom det er alt hvad forummet omhandler.
Jeg vil også anbefale dig at læse CF-guiden den finder du også på dcfonline.dk

Titel:
Junior medlem

MaroK skrev:
Så længe dine planter er så små skal du godt nok passe på med at gøde, ellers dør de meget let. Jeg synes at se at der er en lidt stillestående periode for planter på den der størrelse og det siges at de i specielt de første uger af deres liv (hvilket vi antager det er nu) har mest fokus på udvikling af rodnettet. For mig at se, bør du gøre to ting. Plante om så de kan få plads til at udvikle det rodnet de nu så gerne vil OG lade din jord tørre ud mellem hver vanding. Cannabis har godt af udtørring - så gror rødderne bedre og de har også brug for luft. Hænger de så lidt med bladene (nu kan du jo se dine planter flere gange om dagen) så er det fordi at deres blade ikke er så pumpede med vand længere - så er det tid til at vande. Er bladende "overpumpede" med vand, ja så har de fået for meget gødning og prøver at udjævne for ikke at blive brændt af gødningen. Så kan man hjælpe planten ved at flushe (ud i bruseren og slangen til jorden og flush vand igennem i) for at rense gødningen ud af jorden. Gør du det ikke med det samme, så bliver bladende brændte på forskellige måder alt efter hvilke nærings stoffer de har fået for meget af.
Der er ikke nogen grund til at gøde endnu imo. Spørger du på dcfonline.dk er der større chance for at få mere priviligeret hjælp. De er lidt bedre til cannabis derinde, eftersom det er alt hvad forummet omhandler.
Jeg vil også anbefale dig at læse CF-guiden den finder du også på dcfonline.dk

Tak men den er 5-6 gammel og synes den vokser rimlig langsom.

Jeg er første gangs dyrker har aldrig prøvet det før så

Jeg har læst den der Guide

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]