Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: opslagsværk
Medlem

Jeg faldt over det her på google
http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio ... .htm#42154
der står alt om stoffer og kroppen´n shit. Spændende læsning!!!!
sorry hvis det er repost.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Har du læst det hele? ;)
Der er godt nok meget, men jeg fandt da nogle steder, som jeg fandt ret spændende.

Jeg tror faktisk, at det er Levose, som har skrevet det hele.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad fanden snakker I om? Der er tale om en bog, skrevet af Henrik Rindom, og efterfølgende lagt online.

Det korrekte link ville se sådan ud.

Og ja, det er en repost.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
skønt, jeg elsker reposts! Lad os formatere hele boardet og starte forfra igen :)

Titel:
Dedikeret medlem

Bøh skrev:
skønt, jeg elsker reposts! Lad os formatere hele boardet og starte forfra igen :)

Jeg har fået fat i sådan en pille, men jeg ved ikke hvad der er i. Jeg har taget den og er begyndt at få det på en mærkelig måde. Hvilken pille tror I det er?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Laden Apparatus skrev:
Bøh skrev:

Jeg har fået fat i sådan en pille, men jeg ved ikke hvad der er i. Jeg har taget den og er begyndt at få det på en mærkelig måde. Hvilken pille tror I det er?

Det er garanteret de der hash-piller, hvor de blander heroin og atropin i.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kjær skrev:
Laden Apparatus skrev:
Bøh skrev:

Det er garanteret de der hash-piller, hvor de blander heroin og atropin i.

..og tis!

Titel:
Medlem

Sorry :oops:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Den med Levose skulle tages som en joke ...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Den med Levose skulle tages som en joke ...

Men det blev den ikke! Fy!

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Virkelig lækkert opslagsværk :)

Har læst en masse i det idag :)

Dog bider jeg mærke i at jeg synes det er mærkeligt han nævner flere steder hvor vigtigt det er at drikke MASSER af vand på mdma, men ikke at man ikke må drikke for meget :)

Men rigtigt god læse :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Sjovt at det altid blir nævnt, det med at man ikke må drikke for meget vand. Selvom det er rigtigt, at der var nogle stykker et par år tilbage, som døde í forbindelse med ecstasy og et for stort vandindtag, så mener jeg at det er ret opreklameret. Man skal være mere end almindelig dum for at stå og trampe, og drikke sig ihjel ... i vand.

Men selvfølgelig.. -det sker jo, hehe

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

MethylOle skrev:
Men selvfølgelig.. -det sker jo, hehe

Netop derfor er det skide vigtigt at nævne!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg synes altid, at det der har været talt om herinden mht. HR og MDMA, er vigtigheden af vandindtag. Har diskusionen om for meget vandindtag været oppe? Jeg følger måske ikke så aktivt med så.

Selvfølgelig kan man da indtage for meget vand, men jeg skulle da mene at det er ret sjældent at sådanne situationer opstår. Når man indtager MDMA (og evt. tramper) sveder man jo en hel del (forøget legemstemperatur), og har vel øget urinproduktion (pga. forhøjet blodtryk). Jeg har ærlig talt svært ved at se, at overhydrering skulle være en aktuel fare ved MDMA. Men oplys mig gerne! :idea:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lemmy skrev:
Selvfølgelig kan man da indtage for meget vand, men jeg skulle da mene at det er ret sjældent at sådanne situationer opstår. Når man indtager MDMA (og evt. tramper) sveder man jo en hel del (forøget legemstemperatur), og har vel øget urinproduktion (pga. forhøjet blodtryk). Jeg har ærlig talt svært ved at se, at overhydrering skulle være en aktuel fare ved MDMA. Men oplys mig gerne! :idea:

Der er flere mennesker, der er døde af det. Udover det er det ikke alle, der danser på MDMA. Selv sidder jeg ofte bare og snakker og hygger mig på MDMA. Dans har jeg GHB til.

Men det er nok ikke den største fare, men alligevel en fare, man bør oplyse om som noget af det vigtigste i forbindelse med MDMA-HR. Især fordi der tit bliver snakket om, at man skal drikke meget vand. Folk kan overfortolke dette råd, og så kan det jo i sidste ende ende galt.

Derfor er det en aktuel fare.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Kjær skrev:
Der er flere mennesker, der er døde af det. Udover det er det ikke alle, der danser på MDMA. Selv sidder jeg ofte bare og snakker og hygger mig på MDMA. Dans har jeg GHB til.

Men det er nok ikke den største fare, men alligevel en fare, man bør oplyse om som noget af det vigtigste i forbindelse med MDMA-HR. Især fordi der tit bliver snakket om, at man skal drikke meget vand. Folk kan overfortolke dette råd, og så kan det jo i sidste ende ende galt.

Derfor er det en aktuel fare.

Jeg ved godt ikke alle danser (derfor "(og evt. tramper)"), men man sveder jo stadig - jeg gør i hvert fald.

Men er der virkelig nogen der er døde af overhydrering i forbindelse med MDMA? De dødsfald der har været i Danmark, har da - så vidt jeg ved - været hyperthermi/dehydrering. Men jeg kan sagtens tage fejl. Har du noget dokumentation?

Det bekymrer mig blot en anelse, hvis man begynder og advare om at drikke for meget vand - begynder "Lars" og "Hanne" så ikke at lade være med at drikke vand? Måske man skulle anbefale saltindtag?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lemmy skrev:
Jeg ved godt ikke alle danser (derfor "(og evt. tramper)"), men man sveder jo stadig - jeg gør i hvert fald.

Men er der virkelig nogen der er døde af overhydrering i forbindelse med MDMA? De dødsfald der har været i Danmark, har da - så vidt jeg ved - været hyperthermi/dehydrering. Men jeg kan sagtens tage fejl. Har du noget dokumentation?

Det bekymrer mig blot en anelse, hvis man begynder og advare om at drikke for meget vand - begynder "Lars" og "Hanne" så ikke at lade være med at drikke vand? Måske man skulle anbefale saltindtag?

Man skal vel bare oplyse, at 1/2 liter i timen er fint? Eller hvad man nu lige finder frem til alt afhængig af, om man danser i et 40 grader varmt lokale eller sidder udenfor i -37 graders kulde og snakker. ;)

Ja, der har været dødsfald p.g.a. for stort vandindtag. Jeg har ikke lige tid til at finde artiklen, men jeg har læst den. Det var en pige, som drak for meget under MDMA-beruselse. Forældrene har så herefter beskyldt MDMA for døden, da de mener, hendes vandindtag ville have været undgået, hvis hun ikke havde slugt pillen. Men det er jo typisk. Ét dødsfald, én syndebuk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lemmy skrev:

MDMA forvirrer kroppens indbyggede temperaturregulering - jeg oplever selv at fryse som en lille hund hvis det er koldt og svede som en gris hvis der er for varmt... Det har resulteret i at jeg rendte ind og ud af et diskotek i flere timer fordi jeg svedte og så begyndte at fryse da jeg kom ud og derfor gik ind igen med det samme... Har set pænt lamt ud på afstand :lol:

Men til hverdag drikker jeg meget vand, måske 3-4 liter i døgnet somme tider - og det eneste det resulterer i, er hyppige toiletbesøg... jeg har svært ved at forstå hvordan man kan drikke sig ihjel (i vand) - hvordan kan det være farligt for andet end urinvejene? der må virkelig være tale om helt ekstreme mængder :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

LSDrejø skrev:
der må virkelig være tale om helt ekstreme mængder :?

Nu har jeg ikke lige tjekket op på det, men jeg mener, at der var en dame, som drak 8-9 liter i løbet af en dag og døde af det. Men det er vel også en ret stor mængde?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]