Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 22:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Hej,

Jeg oplever når jeg ryger hash, at jeg bliver mere usikker på mig selv - både under rusen, mens også i dagene, måske endda ugerne efter.

Er der andre der kan nikke genkendende til dette dilemma?

Idag ryger jeg kun MEGET lidt, og meget sjældent, når jeg er sammen med andre, og aldrig i større selskaber. Jeg nyder dog at ryge en halv joint alene, og ligge i min seng og analysere film.

Jeg har dog valgt endnu engang at ligge hashen på hylden, da det simpelthen påvirker min hverdag for kraftigt, også selvom jeg kun har røget 2-3 joints over 2 uger.

Venlig hilsen
JD

Titel:
Dedikeret medlem

Du har fat i noget. Jeg har også haft det på præsis samme måde. Hvis jeg havde røget, følte jeg mig så dum og grim og ubrugelig som aldrig før. Og dagen efter det samme, bare i meget mindre stil.. Så hvad gjorde jeg ved det? Begyndte at ryge mine joints for mig selv, så jeg var i stand til at nyde oplevelsen i fulde drag, uden at tage stilling til hvem hvor og hvad. Det virkede for mig. Og derefter en lang pause væk fra røgen, og den dag idag tænker jeg slet ikke over det længere ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Jeg har haft det på fuldstændig samme måde størstedelen af de gange jeg har røget sammen med andre, så jeg ryger også kun alene da jeg får meget mere ud af det på den måde :P

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Kan også genkende det

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Kender det også selv. Jeg synes jeg går mærkeligt, og derfor tror jeg, at folk glor på mig. Jeg tror generelt, at jeg har en tendens til at over-analysere forskellige ting når jeg er skæv.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg forstår godt, hvor du vil hen. Faktum er jo, at man godt kan blive lidt dum og hjælpeløs i en stor koger (specielt hvis man ikke er vaneryger).

Hvis man lader dette faktum gå sig på, så kan ens følsomme hash-påvirkede sind godt løbe lidt af med én. Jeg synes dog, at problemerne varierer utroligt meget alt efter Setting. Er man blandt neandertal-fulderikker og andre grove individer, som ikke værdsætter eller forstår hashen fine rus, så øges konflikten. Især hvis alko-hovederne begynder at punke én for sin joint-rygning.

Jeg har nu sagtens kunne klare at ryge med alko-hoveder, især når det har været private fester og lignende, men jeg er også et ekstremt trygt individ, der er ganske modstandsdygtig overfor verdens latterlige pres.

Hvis du oplever mange negative effekter i op til uger efter, så skyldes det nok de dårlige følelser, der er lagret i din hukommelse.

Jeg vil mene, at du skal være mere påpasselig med at ryge offentligt, hvis du ikke kan håndtere kombinationen af Koger+Alkoholtåber.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: en blomstereng omgivet af flyvende grønne guldfisk! (i Århus))
jeg kan sagtens følge jer.. jeg har røger hver dag i flere år nu (dog med længere pauser indimellem) og jeg tror bare generelt, at hash gør, at man ikke føler sig helt sikker på sig selv.. sådan er der flere i min hasher-omgangskreds der har det.
Det er også en kendsgerning, at man bliver mere indelukket hvis man ryger meget hash, og jeg føler tit at jeg render rundt i min egen lille bobbel, og at folk glor efter mig, når jeg triller ned ad gaden i min asociale bobbel.. hehe..
Men har helt glemt hvordan det er at være klar oveni hovedet, så jeg ligger ikke så forfærdelig meget mærke til det mere, men fra idag af skal jeg selv bryde ud af boblen og lige holde en pause med mit hashforbrug, og så drage konklussioner på, hvordan mit liv og min hverdag ændrer sig.. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Malkavian skrev:
Jeg forstår godt, hvor du vil hen. Faktum er jo, at man godt kan blive lidt dum og hjælpeløs i en stor koger (specielt hvis man ikke er vaneryger).

Hvis man lader dette faktum gå sig på, så kan ens følsomme hash-påvirkede sind godt løbe lidt af med én. Jeg synes dog, at problemerne varierer utroligt meget alt efter Setting. Er man blandt neandertal-fulderikker og andre grove individer, som ikke værdsætter eller forstår hashen fine rus, så øges konflikten. Især hvis alko-hovederne begynder at punke én for sin joint-rygning.

Jeg har nu sagtens kunne klare at ryge med alko-hoveder, især når det har været private fester og lignende, men jeg er også et ekstremt trygt individ, der er ganske modstandsdygtig overfor verdens latterlige pres.

Hvis du oplever mange negative effekter i op til uger efter, så skyldes det nok de dårlige følelser, der er lagret i din hukommelse.

Jeg vil mene, at du skal være mere påpasselig med at ryge offentligt, hvis du ikke kan håndtere kombinationen af Koger+Alkoholtåber.

Nu bliver du altså nødt til at stoppe med at sætte cannabis op på en søjle af guld!
man skulle jo tro, at du var lige så blind og dum som de folk der siger at alkohol er ufarligt.

til trådstarter, ja kender udemærket problemet, og har kun hørt om det samme fra alle andre der ryger/har røget.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:
Nu bliver du altså nødt til at stoppe med at sætte cannabis op på en søjle af guld!

Hvorfor? Det er jo der, cannabis hører hjemme!

Jeg forstår udmærket Malkavians udtalelser, da jeg selv kan nikke genkendende til det, han skriver.

Titel:
Dedikeret medlem

Kjær skrev:
Khazim skrev:

Hvorfor? Det er jo der, cannabis hører hjemme!

Jeg forstår udmærket Malkavians udtalelser, da jeg selv kan nikke genkendende til det, han skriver.

Ditto.

Han starter jo også selv med at skrive:

Malkavian skrev:
Faktum er jo, at man godt kan blive lidt dum og hjælpeløs i en stor koger (specielt hvis man ikke er vaneryger).

Selv kender jeg ikke til denne opfattelse af cannabis. Jeg er nok når det kommer til stykket rimelig sikker på mig selv. Jeg føler mig rimelig afklaret på mig selv og føler at jeg på de sider af mig der er "mindre værd" af mig selv er lige så bevidst om dem under som før som efter rusen selvom sindet nogle gange selvfølgelig kan blive ændret.

For mig der virker cannabis bedst socialt så jeg har svært ved at sætte mig ind i ofte at skulle ryge alene, det er klart noget jeg helst vil gøre med andre.

Titel:
Medlem

Nogle gange bliver jeg lidt asocial hvis jeg er rigtig skæv. Ikke fordi at jeg er deprimeret eller tænker mørke tanker, ved sku ikke lige hvorfor. Mens de andre sidder og snakker kan jeg godt side for mig selv lidt og tænke over et eller andet dybt, hehe :lol:
Og det har mine medrygere godt opfattet og syntes det er meget sjovt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes det er fedt at alle ser det at være asocial som en sleeeem ting.. Jeg har selv den opfattelse at vi sku alle er forskellige, nogen er mega sociale og SKAL være sammen med andre konstant, andre er knap så sociale og nyder at være alene.

Kan dog ikke nikke genkendende til det med at få forværret selvværdet når jeg ryger :S
Nok også fordi det ik kan blive værre end det er :lol:

Men hvis man ligefrem får det dårligt af at ryge hvorfor så gør det ?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg er som beskrevet i topic's start, blevet meget opmærksom på hvilke ting det gør ved mig at ryge hash - Derfor har jeg som sagt valgt at kvitte den fuldstændig nu. (Havde ikke røget i godt 6 måneder inden).

Jeg skriver ingen steder noget om at ryge med fulde mennesker? Men jeg kan dog sagtens nikke genkendende til at disse to sindsstilstande ikke samarbejder ret godt, især ikke for den skæve.

Jeg har ikke noget imod at være associal - Men så er jeg det bare med mig selv, og helst ikke i andres samvær. (medmindre det er en enkelt god ven)

Jeg skriver jeg bliver påvirket på min selvtillid/selvopfattelse i op til uger efter - Dette er nok en overdrivelse, 4-6 dage er nok mere passende.

Jeg holder desuden pause med alle andre former for stoffer indtil sommerferien, for at se om dette også påvirker min selvtillid mere end jeg ved. Min selvtillid er ikke dårlig, men er desværre meget svingende - En jævn selvtillid ville være at foretrække!

Til afslutning: Jeg er glad for alle svarene, og for at se jeg ikke er den eneste der har det sådan!

Vh.
JD

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg kan også nikke genkendene til usikkerheden, og som Jespar skriver, at jeg overtolker vildt. Usikkerheden har gjort at jeg næsten også udelukkende ryger alene, og derfor ikke kan tilslutte mig dem der betegner cannabis som et socialt stof.
Og alligevel er det mere komplekst, for jeg kan godt nyde at ryge med andre, det er bare en forudsætning at de er lige så kiksede som mig til at kontrollere skæverten. Hash isolere mig dog næsten altid, det holder jeg mig fra.

Ang. det med at overtolke, så syntes jeg det er en rig kilde til inspiration, både i forhold til kreative aktiviteter, men også til eftertanke om mit liv og hvordan jeg forvalter det. Problemet opstår igen i sammenvær med andre, hvor små bemærkninger kan svide og få mig til at føle mig usikker. Cannabis er bare kompliceret.... :joint:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg synes der er meget forskel på hvem man er sammen med, og om man er den eneste der ryger eller det er flere/alle. Det går mig normalt ikke på, men hvis folk desideret stirre og peger på ham den skæve er det sku lidt neder ;) Men har jeg kun oplevet en enkelt gang ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Jeg synes der er meget forskel på hvem man er sammen med, og om man er den eneste der ryger eller det er flere/alle. Det går mig normalt ikke på, men hvis folk desideret stirre og peger på ham den skæve er det sku lidt neder ;) Men har jeg kun oplevet en enkelt gang ;)

Jeg har fandme prøvet at blive råbt skældsord ad og delvist jagtet af nogle, blot fordi jeg fyrede op for en pind i den frie natur til karneval.

Føj forhelvede!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Kjær skrev:
BisMann skrev:

Jeg har fandme prøvet at blive råbt skældsord ad og delvist jagtet af nogle, blot fordi jeg fyrede op for en pind i den frie natur til karneval.

Føj forhelvede!

Du er ikke alene, desværre. :?

Jeg er blevet halvt smadret til en fest, bare fordi vi røg pind. (Skal lige siges at det var iorden med værten og at han også selv røg med, så ingen kvaler der.)

Nogle folk er bare ikke til at forstå. :x :evil:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Som malkavian siger så varierer det meget fra setting til setting. og nok også fra person til person.

Personligt ryger jeg aldrig sammen men nogen jeg ikke kender. eller offentlige stedet. Syntes ikke det er passende at jeg hopper ind i min egen verden de andre måske ikke forstår eller kan forstå at jeg har sådan et forhold til cannabis.

Men jeg kender et par stykker som aldrig har den slags problemer. De kan ryge hvor som helst og hvad som helst uden du kan mærke det på deres humør eller adfærd. Har altid tænkt lidt på okay, de tænker nok slet ikke de tanker som jeg gør,ang at være på og ikke falde uden for rammerne på en setting, og derfor påvirker den ydre setting dem slet ikke.

Til sidst kan det også have noget med hvor meget man ryger at gøre. Hvis jeg har røget 2-3 om dagen i et par uger så kan jeg sagtens stå og ryge en joint med nogen inde på staden jeg slet ikke kender, fordi jeg ved at den ene joint har ikke den store effekt pga jeg er vant til thc og at leve med den i daglig dagen.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
kemal skrev:

Jeg er blevet halvt smadret til en fest, bare fordi vi røg pind. (Skal lige siges at det var iorden med værten og at han også selv røg med, så ingen kvaler der.)

....-DET ER JO SYGT :shock: :shock: :shock: :shock:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Neglen skrev:
kemal skrev:

....-DET ER JO SYGT :shock: :shock: :shock: :shock:

Ja det skulle jeg også selv mene. Det er noget af det mest absurde jeg har oplevet. Ville gerne have givet dig hele historien, men overkommer simpelthen ikke skrive det hele igen.

Havde engang oprettet et emne om denne oplevelse, men den er hverken til at finde på hverken google eller psy.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]